22 грудня
Завантажити ще

Мовний закон найчастіше порушують у Києві, Харківській та Одеській областях

Мовний закон найчастіше порушують у Києві, Харківській та Одеській областях
Фото: REUTERS

З початку дії нових норм мовного закону за останні три місяці на адресу Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 1155 скарг, це на 193 більше, ніж за попередні пів року. Найчастіше закон порушують жителі Києва (27,1%), Харківської (23,7%) та Одеської (5,5%) областей. З Дніпропетровської області надійшло 4,8% звернень, з Київської - 6,2%, Закарпатської, Запорізької та Івано-Франківської областей - по 2,2%. Звернень щодо порушень в інших областях менше, ніж по 2%. Про це повідомив мовний омбудсмен Тарас Кремінь.

- Варто зауважити, що повномасштабне вторгнення Росії до України та набрання чинності нових норм закону в січні (щодо мови друкованих ЗМІ) та липні (щодо мови інтернет-представництв та комп’ютерних програм) вплинули на інтенсивність надходження звернень з приводу порушень. Так, протягом липня-вересня надійшло більше половини від усіх звернень громадян (55,9%), а в січні-лютому - 32,1, в березні-червні - 12% від зареєстрованих протягом 9 місяців звернень громадян, - пояснив Кремінь.

Найбільш проблемним питанням залишається мова інтернет-сайтів – 34,5%, зовнішня реклама, вивіски, написи – 17,8%; обслуговування безпосередньо (офлайн), інформація про товари та послуги – 10,6 %; медіа, інформаційні сайти – 9,9 %, мова при виконанні обов’язків посадовцями – 7,5%; освіта – 3%, охорона здоров’я – 3%, інше – 13,7%.

Через високий рівень русифікації на півдні призначили представника мовного омбудсмена. Ним стала керівник громадської організації "Одеса україномовна" та депутат одеської районної ради від "Європейської солідарністі" Ярослава Вітко-Присяжнюк.

ДОВІДКА

Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» ухвалили 24 квітня 2019 року. Закон зобов'язує говорити українською на роботі держслужбовців, військовослужбовців, політиків, силовиків, правоохоронців, суддів, нотаріусів, медиків. У сфері обслуговування при першому зверненні до клієнта чи покупця має звучати українська мова. На прохання клієнта персональне обслуговування може здійснюватись іншою мовою. Усі друковані і інтернет-видання повинні мати рівнозначну версію українською мовою. 
 

Новини по темі: "мовний" закон