14 листопада
Завантажити ще

Нардеп Заблоцький лобіює до законопроекту про розмитнення авто в Дії поправку, якою дозволять безконтрольне ввезення автомобільного мотлоху

Нардеп Заблоцький лобіює до законопроекту про розмитнення авто в Дії поправку, якою дозволять безконтрольне ввезення автомобільного мотлоху

Народний депутат Мар’ян Заблоцький пропонує додати до законопроекту про розмитнення авто через Дію дозвіл на масове ввезення в Україну автомобільного непотребу без будь-яких перевірок технічного стану.

Народний депутат Мар’ян Заблоцький намагається дозволити ввозити в Україну без будь-яких перевірок автомобільний мотлох, який заборонений до руху в ЄС та США через незадовільний технічний стан і небезпечність для водіїв та пасажирів. Як стало відомо, відповідні поправки Заблоцький пропонує додати у прийнятий за основу законопроект 10380 про розмитнення авто через Дію. Нагадаємо, суть ідеї колег депутата по фракції та Мінцифри полягала у спрощенні процедури саме розмитнення авто, а не у скасуванні перевірок технічного стану.

Раніше спроби нардепа запровадити безконтрольне ввезення автомобілів шляхом внесення ним законопроектів 9460 та 9210 вчасно зупинили у комітетах з питань економічної політики та з питань правоохоронної діяльності, а в Уряді надали висновок, що такі ідеї Мар’яна Заблоцького зашкодять як європейській інтеграції України, економіці, так і безпеці дорожнього руху. 

Зокрема Мінекономіки у висновку на законопроект Заблоцького 9460 підкреслило, що його прийняття негативно впливатиме на виконання Україною зобов’язань в рамках Угоди про асоціацію, оскільки запровадження одностороннього визнання результатів оцінки відповідності, проведених в державах-членах ЄС, нівелює досягнуті результати в рамках переговорного процесу стосовно укладення Угоди про «промисловий безвіз» у перших пріоритетних секторах промислової продукції – машин. Що стосується наслідків для громадян та бізнесу, то їх Мінекономіки констатувало дуже просто – підвищення цін на авто. Також Міністерство зазначало, що реєстрація транспортного засобу в країнах, де застосовуються мінімальні вимоги безпеки, не може бути прирівняна до здійснення оцінки відповідності вимогам, що діють в Україні. Тобто, проект 9460 міг призвести до зростання ДТП на дорогах.

Втім, Заблоцький знов намагається проштовхнути ті ж пропозиції – тепер вже до законопроекту 10380.

Як відомо, у країнах ЄС та США основними причинами зняття з обліку та продажу автомобіля є те, що вони мають великий пробіг або потрапили у ДТП. Часто через великий пробіг в цих автомобілях ще до того, як вони потрапляють в Україну, замінюють двигуни, вирізають каталітичні нейтралізатори та сажеві фільтри в зв’язку з виходом їх з ладу. Отже, автомобіль, який в свій час стояв на обліку в ЄС або США, та автомобіль, який потім потрапив в Україну – це абсолютно різні автомобілі за параметрами безпеки та екології. 

Таким чином, у разі ухвалення поправок Заблоцького, в Україну масово ввозитимуть транспортні засоби, які не відповідають вимогам технічного регламенту, і які без проходження процедури сертифікації або будь-якої перевірки технічного стану транспортного засобу, будуть ставитися на облік та допускатися до участі у дорожньому русі, що спричинить збільшення кількості ДТП на дорогах України, адже фактично технічний стан не контролюватиметься.