Репутація соцмережі TikTok як винятково розважального ресурсу вже давно розведена обліковими записами на серйозну тему. Наприклад, свої сторінки там ведуть глави країн, урядовці та міністри. Журналіст Коротко про заглянула на сторінки лідерів держав у TikTok, а приводом стало приєднання до багатомільйонної армії «тіктокерів» президента США – 81-річного Джо Байдена.
Якщо бути точними, то 11 лютого обліковий запис у TikTok завів не особисто «старина Джо», а передвиборчий штаб президента – кандидата у президенти. На першому відео Байден розповідає про футбольний Суперкубок та футбол взагалі. На запитання, вболіває він за «Канзас-Сіті Чіфс» чи за «Сан-Франциско 49ers», Байден обрав «Філадельфію Іглз», бо інакше (цитата): «Я спав би один, бо моя дружина - дівчина з Філадельфії».
При цьому у лютому минулого року глава держави підписав закон, який забороняє більшості установ федерального уряду США використовувати TikTok. До заборони приєдналися і кілька американських штатів, а деякі законодавці навіть пропонували заборонити взагалі цю програму, що належить китайській компанії ByteDance. Американці вважали, що Пекін може отримати доступ до даних користувачів США. Політтехнологи ж Байдена, зважаючи на все, намагаються загравати з молодою аудиторією потенційних виборців.
Зараз на цьому акаунті 85,3 тисячі підписників. Є ймовірність, що ближче до президентських виборів у США їх стане набагато більше.
Відео в обліковому записі прем'єр-міністра Польщі можна дивитися, не відриваючись, годинами. Туск із командою знімають забавні та злободенні відео. Наприклад, в останньому (вересень 2023 року) Туск спілкується зі школярем, який скаржиться на велику кількість домашніх завдань на вихідні, через що діти зовсім не мають часу на відпочинок. А у попередньому – порівнює нинішні ціни на м'ясо та помідори у Польщі з цінами з рекламного буклету, виданого у 2015 році.
Відмінний гумор, професійна зйомка, багато особистих моментів із життя прем'єр-міністра – сім'янина, друга, колеги. Що ще треба, щоб мати понад 500 тисяч підписників?
Обліковий запис прем'єр-міністра Ізраїлю має 546 тисяч підписників. Щоправда, якби відео супроводжувалися перекладом хоча б англійською мовою, а не лише субтитрами на івриті, іншомовній аудиторії було б набагато цікавіше, що ж говорить ізраїльський прем'єр із таким здивованим обличчям, про що спілкується з дітьми в лікарні і в кого кидає сніжки? Поки що його активно коментують лише співвітчизники та користувачі, які підтримують Палестину, з прокльонами та образами.
З цікавого, що ми помітили: прем'єр-міністр Ізраїлю вважає за краще носити краватки або темно-червоного кольору, або синього - кольору ізраїльського прапора. Останнє відео з ним записано 6 жовтня 2023-го, за день до вторгнення ХАМАС до Ізраїлю. Після цього дня Нетаньяху не до відео у «тіктоках», та й краватку він зараз не носить, як каже ізраїльська преса. Він носить просто чорну сорочку та чорні штани.
Президент Французької Республіки Еммануель Макрон веде свій TikTok акуратно і навіть десь дуже серйозно. Знову ж таки, дається взнаки відсутність перекладу для не знаючих французьку мову. З відео можна зрозуміти, що глава держави намагається бути в гущі подій, любить спорт (є відео з боксерськими рукавичками і боксерською ж грушею, багато роликів зі спортивних змагань) і свого собаку на прізвисько Немо…
У Макрона 4,1 мільйона передплатників, загалом його аудиторія налаштована до нього дуже доброзичливо: у коментарях бувають жарти про дружину Бріджіт, освідчення в коханні та захоплення спортивним виглядом президента Франції. Загалом, аудиторія симпатизує президенту, ми не знайшли прямих чи непрямих образ чи погроз (так запевнив нас онлайн-перекладач).
За активністю прем'єр-міністра Італії стежать 1,5 мільйона підписників її каналу в мережі TikTok. Здебільшого це нарізки з її виступів і зустрічей як офіційної особи або звернення до нації. З цікавого можна відзначити лише зміну її вбрання – у стиліста італійського прем'єр-міністра дивовижна здатність підбирати офіційні, але не похмурі фасони та кольори. Джорджія Мелоні не боїться зйомки крупним планом, яка іноді видає вік Мелоні, воліє в робочий час носити брючні костюми вільного крою і з кінця минулого року має одну зачіску, точніше просто розпущене волосся з легкою «хвилею».
Особистого характеру відео – в домашньому інтер'єрі, з собаками, дітьми, біля плити або на пляжі – в акаунті прем'єр-міністра Італії немає. Зате є у військовій формі... ах, так, і з кішкою! Щоправда, вуличної. "Коли я зустрічаю кішку, інстинкт кошатниці завжди бере гору", - відверто зізнається Джорджія Мелоні.
Дуже експресивний бразильський глава держави за допомогою TikTok демонструє, що він скрізь: відкриття порту, захист амазонських лісів, заливання фундаменту нової школи або зустріч із малюками – футбольними вболівальниками.
Да Сілва також не поспішає ділитися особистим і потаємним, але йому і без цього вистачає: команда, яка знімає йому ролики, вміє зловити в кадр потрібний момент, активно використовує інтернет-меми та спецефекти TikTok на кшталт літаючих на екрані сердець на тлі виступу президента. Не гребують і відеомонтажем у стилі 90-х – трохи кривим, але загалом славним.
У да Сілви 4,4 мільйона підписників, коментують його бразильською емоційно і дружньо. У акаунті президента Бразилії часто зустрічається реклама – освітніх курсів, наприклад, чи спортивної школи. Образ зрілого, але дуже активного та демократичного глави держави створено ідеально, бразильській молоді подобається.