22 грудня
Завантажити ще

Медіаімперія влади: «Дом» начинять ток-шоу та ситкомами, а «Раду» - телемарафоном

Медіаімперія влади: «Дом» начинять ток-шоу та ситкомами, а «Раду» - телемарафоном
Фото: kanaldom.tv/rada.gov.ua

До медіавійни – готуйся! На нещодавній пресконференції Володимир Зеленський нарік: «У мене немає медіаресурсу, щоб воювати». Президент або лукавить, або на той момент не був проінформований. З держбюджету вливаються колосальні гроші в реорганізацію держтелеканалів, сподіваючись зробити їх рейтинговими для глядача та комфортним інформаційним майданчиком для влади.

І ось якими методами цього спробують досягти.

"Рада" бере курс на ток-шоу

Наступного року фінансування парламентського телеканалу «Рада» збільшується у понад 5 разів – майже до 380 мільйонів гривень. Гроші йдуть, зокрема, на новий контент.

Перші результати вже є – з 15 грудня телеканал оновив формат мовлення, а включення із народними депутатами ведуться з нової, сучаснішої студії. Її обладнали у кулуарах другого поверху Верховної Ради біля «плазми», на якій парламентські журналісти дивилися трансляцію пленарних засідань (більше не зможуть дивитися). До цього телеведучі «Ради» інтерв'ювали депутатів у кулуарах Ради «на ногах» (у кулуарах були скромні стійки телеканалу).

Повністю ребрендинг "Ради" ми оцінимо з 18 січня 2022 року. Очікується, що на парламентському телеканалі будуть проводитись політичні ток-шоу, аналітичні програми. Право розробляти концепцію цих програм виграло ТОВ «Кінокіт». Державі їхні послуги коштуватимуть понад 9 мільйонів гривень.

- Канал мають більше дивитися, що дуже логічно і правильно. Якщо інші телеканали показують шоу та приваблюють глядача різними інтертейментами – і медійними технологіями, то чому канал «Рада» має залишатися в стилі 2001 року, – каже перший віцеспікер Верховної Ради Олександр Корнієнко.

На оновлену парламентську студію у Раді вже скаржаться деякі депутати – мовляв, заважає ходити. Фото: facebook.com/yan.dobronosov

На оновлену парламентську студію у Раді вже скаржаться деякі депутати – мовляв, заважає ходити. Фото: facebook.com/yan.dobronosov

Розкруткою телеканалу зайнявся Олексій Семенов, який частково запускав «112-Україна» та «Прямий». Шеф-редактором буде Наталія Яструбенко, яка раніше працювала на 112-му. За інформацією «КП в Україні», саме вона проводила співбесіди з журналістами, які бажають працювати у продакшн, що виготовлятиме контент для «Ради». До речі, співбесіди проводились у БЦ «Парковий» (тут же знаходиться офіс партії «Слуга народу»).

На оновленій «Раді» з'явиться багато колишніх працівників закритих телеканалів Віктора Медведчука: Вадим Колодійчук, Анастасія Красницька, Назар Довгий, Артем Бібік, а також ведучий каналу Live Максим Зборовський, Лариса Богданова та Наталія Андрощук. Свої програми на «Раді» отримають Сергій Іванов (до 31 липня 2019 року співведучий Наталії Мосейчук «Право на владу»), а також політтехнолог Володимир Петров. Всі ведучі мають свій дрес-код – костюми, піджаки з логотипом «Рада».

Традиційно телеканал продовжуватиме транслювати пленарні засідання Верховної Ради.

– Це (прибрати трансляцію пленарних засідань. – Авт.) не можна зробити: бо буде порушенням постанови №1006 про висвітлення діяльності Верховної Ради, – пояснив Олександр Корнієнко.

На телеканалі

На телеканалі

П'ять політичних ток-шоу та один політичний «детектив»

В очікуванні перезавантаження й державний телеканал «Дом», а також UA: Перший. У «Дом», зокрема, вливають рекордні 362 мільйони гривень. Акцент робиться на цікавих політичних ток-шоу, новому новинному продакшну та численних шоу розважального характеру, а також трансляції власних ситкомів та концертів.

- Відповідно до соціологічних досліджень, проведених компанією «Рейтинг», цільова аудиторія має великий запит на розважальний та освітній контент. Це стосується будь-якого українського телеканалу, у тому числі телеканалів з ефірними логотипами «Дом» та «UA», - йдеться в одній із тендерних заявок ДП «Мультимедійна платформа іномовлення України».

Скільки це все коштуватиме українським платникам податків? Сумарно у «Дом» та UA: Перший хочуть закупити контенту на 100 мільйонів гривень.

Гроші підуть на кілька політичних ток-шоу. За форматом вони відрізнятимуться від «Свободи слова», «Право на владу», «Народ проти» тощо.

«Дисиденти»

Отже, півтора мільйона гривень піде на створення щотижневого політичного ток-шоу « Дисиденти » (49 випусків по 120 хвилин кожен), у якому «головний герой – опонент чинної влади».

"Звільнити не можна залишити"

Майже 1,4 мільйона гривень піде на створення 49 випусків по 120 хвилин кожен ще одного політичного ток-шоу – « Звільнити не можна залишити ».

«Безпрецедентне шоу, яке має великі шанси на успіх. Небанальна нагода притягти до відповідальності українських політиків. Актуальна взаємодія із глядачем. Можливість зробити роботу майбутніх політиків прозорішою. Дуже гостре для українців шоу. Цікаве рішення із інтерактивною участю самих глядачів. Аналізує виконання обіцянок, наданих політиком. Акцент на досягненнях та провалах кожного з героїв допоможе зрозуміти, наскільки був правильний вибір їхнього обранця. Програма розкриває образ політика чесно та відкрито, без прикрас», – так описується майбутнє шоу на Прозоро.

«Прожарювання»

Також 1,5 мільйона гривень витратять на створення політично-гумористичного шоу « Прожарка » (теж 49 випусків по 120 хвилин).

«Дуже провокаційне, але цікаве для глядача шоу. Перевірка політиків на почуття гумору вкрай важлива для розуміння адекватності діяча. Глядачам буде цікаво подивитися на політичних діячів у гумористичному амплуа», - йдеться в описі шоу.

«Сліпий аргумент»

" Сліпий аргумент " - ще одне політичне ток-шоу, яке закуповує "Дом" (49 випусків по 120 хвилин). Творці програми обіцяють показати «справжнє обличчя політиків».

«Шоу оперує виключно фактами, без емоцій чи політичних уподобань опонентів. Небанальний підхід до гострих проблем. Кардинально новий підхід до політичних дебатів. Кожен із гостей-політиків зможе подивитися на свого опонента з іншого боку і, можливо, знайти для себе нового союзника/суперника», - так презентувала свій продукт компанія, яка виграла тендер на виготовлення шоу. https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-11-25-008508-b

«Перевага»

Запустять на «держах» за 1,4 млн грн і політичне ток-шоу « Перевага ». Передбачається, що формат програми «дозволить глядачеві докладніше розібратися у законодавстві, взаємодії з державою та допоможе розширити світогляд українського народу». У програми буде більш інформативно-новинний характер, ніж просто шоу.

Усі ці політичні ток-шоу готуватиме компанія «ВАВАВЕЙВ ФІЛМС».

«Саджати будемо»

Ще 3,3 мільйона гривень виділено на створення соціальної програми « Саджати будемо » (52 випуски по 50 хвилин).

«Дуже жорстке шоу, яке покаже українцям справжню силу політиків та їхніх помічників. Жанр розслідування у новому амплуа. Програма покаже, що влада надається людині, щоб допомагати людям, яким ця допомога потрібна. Актуальний проект про перемогу справедливості над безкарністю заможних та багатих. Люди мають знати, що в Україні закон діє і влада контролює це. Динаміка шоу потенційно велика – документальний детектив. Команда має всі потужності для виконання цього проекту», - так описується шоу у тендерній заявці. Програму виготовлятиме ТОВ КС ПРОДАКШН на чолі з Володимиром Крупником.

«Утро Дома»

На ранкове інформаційно-розважальне шоу " Утро Домаа " з держбюджету виділять за 13,6 мільйона гривень. Частково ця програма нагадуватиме відоме українцям шоу «Сніданок з 1+1». Глядачі зможуть побачити «різні рубрики, серед яких: життя міста (туристична та пізнавальна рубрика про життя в столицях різних країн світу), ЖЗЛ (про життя та випробування, долю відомих людей), спорт (актуальна інформація про спортивні події в Україні та світі, інтерв'ю зі спортсменами-переможцями), туризм (корисна інформація для подорожей Україною та за кордоном), освіта (актуальні зміни, тенденції у шкільній та вищій освіті), зіркові новини, мода, сучасні технології, дизайн, огляд цікавих новин з усього світу, огляд кінопрем'єр та серіалів та інше.

У рамках телепрограми будуть корисні уроки для всіх рівнів та розвитку англійської, української та інших мов

Без інтерв'ю не обійдеться. Кожен ефір ведучі спілкуються з цікавими та визначними гостями, зірками світового рівня. Тема розмови – нові досягнення та відкриття українців для українців та всього світу.

Буде і кулінарна рубрика, в якій ведучі разом із шеф-кухарем займуться приготуванням різних рецептів та навчать українців експериментувати із традиційним набором продуктів для сніданку.

«У рамках телепрограми будуть корисні уроки для всіх рівнів та розвитку англійської, української та інших мов. Крім того, експериментальна студія з лайфхаками, де ведучий рубрики особисто перевіряє деякі твердження та дослідження. Студія з порадами психолога, де фахівець розбирає важливі питання та проблеми у сімейному житті, у суспільстві, з підлітками та інше. Все це відбувається у легкому, розважальному форматі, в рамках якого ведучі, автори рубрик, гості говорять про те, що всім цікаво», - йдеться в описі шоу.

«Дома на волне»

Понад 8 мільйонів гривень держкоштів витратять на виробництво денного інформаційно-розважального, актуально-соціального, комедійно-аналітичного шоу «Дома на волне» (240 випусків по 134 хвилини).

«Про життя з Андрієм Пальчевським»

Понад 12 мільйонів гривень «Дом» витратить на створення соціального шоу « Про життя з Андрієм Пальчевським » – 60 випусків по 45 хвилин.

- Андрій Пальчевський – медійна особистість, здатна привернути увагу до шоу та стати його рушійною силою. Програма підніматиме актуальні для суспільства теми, які неможливо обговорити та вирішити в рамках формату новин. Дозволить поєднати біля екранів різних українців, адже проблеми у всіх спільні. Проект має виховний ефект та соціально важливий для людей. Повертає віру у справедливість. Дуже потрібна програма, яка допоможе відкрити правду та знайти винних. Цікаве шоу може стати найголовнішим на нашому телеканалі. Такі ток-шоу необхідні, вони дають змогу побачити політичного діяча у дії. Соціальне ток-шоу на телеканалі – ознака розмови із суспільством. Через розбір життєвих проблем можна зрозуміти тенденції та проблеми, які існують сьогодні в країні. Програма несе виховну функцію, - йдеться у тендерній заявці на виготовлення соціального ток-шоу.

Виготовленням програми займеться ТОВ «Імажинаріум». Цю компанію очолює Володимир Татаренко, який до травня цього року керував компанією «Зе медіа», що проводила в березні 2020 року опитування «5 питань від президента Володимира Зеленського».

У Андрія Пальчевського на телеканалі

У Андрія Пальчевського на телеканалі

«Моя дружина рулить»

На сайті держзакупівель «Прозоро» зазначено, що понад 4,5 мільйона гривень виділять із держбюджету на створення кулінарного реаліті-шоу « Моя дружина рулить ». Проплатять 30 випусків по 45 хвилин.

– Конкурсна комісія дійшла висновку, що проект цікавий. Прекрасна можливість для сімейних пар взяти участь у шоу та перевірити свої почуття та кулінарні здібності. Це не лише кулінарне шоу, яке допоможе розширити кругозір людей, а й соціально важливе реаліті про стосунки між чоловіком та жінкою. Кулінарне шоу спрямоване на об'єднання сім'ї навколо сімейних цінностей, пошук порозуміння між подружжям заради спільної мети. Корисно для різної цільової аудиторії. Подача рецептів проста і доступна. Цікавий підхід до створення такого контенту дозволяє розширити уявлення людей про популярні та улюблені страви, - сказано в тендерній заявці на виготовлення реаліті-шоу.

Право на виготовлення даного кулінарного реаліті-шоу вибороло ТОВ «ФРЕНДС ПРО». Власником цього підприємства є відомий український ведучий, продюсер Олексій Гончаренко. У послужному списку Гончаренка продюсування таких програм, як "Ключовий момент", "Вечірній квартал", "Містер Кук", "Танці з зірками".

Але одним кулінарним шоу справа не обмежиться. «Дом» заплатить 1,2 млн грн на підготовку шоу « Вкусно Дома » (52 випуски по 30 хвилин).

[h5_tt class="orange_h5_title">«Вокруг Дома»

Замахнувся «Дом» і на своє тревел-шоу. Телеканал купує за 2,2 мільйона гривень шоу « Вокруг Дома » (16 випусків по 45 хвилин).

«Це тревел-шоу, яке популяризує нашу українську культуру. Проект, у якому головні герої не лише мандрують, а й борються за головний приз – не банальний жанр для українського телебачення. Окрім чистих мандрівок, у програмі також є лінія об'єднання мешканців з усіх куточків України. Шоу сімейного формату. Проект цікавий своїми загадками, які розширюватимуть кругозір глядача. У розважальній легкій формі подається цікава інформація про туристичний потенціал України», - йдеться у тендерній заявці.

Поки що програми телеканалу

Поки що програми телеканалу

«Битва шкіл»

За 3,2 мільйона гривень державний телеканал закупив 32 випуски по 45 хвилин інтелектуально-розважального шоу « Битва шкіл ». Передбачається, що це буде «масштабне шоу, наприкінці якого буде обрано найкращу школу України».

«Програма, якої ще не було на українському телебаченні, здатна поєднати школи з усієї України. Усі 25 регіонів будуть представлені протягом випуску. Проект має показати освіту в країні з іншого боку – фанової та повної веселощів», - сказано у тендерній заявці на «Битву шкіл». Сценарій програми та зйомки бере на себе ТОВ «Сан Філлмс» – компанія, яка була заснована лише у жовтні 2021 року.

Багато серіалів та «живий концерт»

На державних телеканалах транслюватимуть ситком « Не всі вдома » (60 серій по 30 хвилин). На його виробництво витратить близько 4,7 мільйона гривень. Продюсуватиме Валентин Шпаков, який знімав комедійний серіал «Як гартувався стайл».

За 10,3 млн грн у "СтарМедіа" купують серіал " Сім'я " (16 серій по 45 хвилин).

Ще за 5,2 млн грн куплять виробництво серіалу «Многодітний детектив», за 6,7 млн грн – серіал «Морська академія», 16 млн грн – серіал «Приватна практика», 6,5 млн грн – серіал «Теща повертається» та 4 млн грн – фільм «Татунчик».

За 172 тисячі доларів мають намір купити у CBS International Television право на трансляцію серіалів "Царство" і "Скорпіон" і за 29 тисяч доларів у компанії Showtime Distribution BV. трансляцію історичного серіалу «Борджіа», https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-01-007480-b на пів мільйона доларів телеканал закупить фільмотеку у компанії DARO FILM DISTRIBUTION GMBH та на 630 тисяч доларів у компанії « Paramount Pictures International Limited».

34,4 млн грн платникам податків обійдеться « живий концерт ». У цю вартість входить виготовлення 50 випусків програми по 45 хвилин: з яких – 35 хвилин пісні (в режимі реального часу та наживо), 10 хвилин – короткі репліки ведучих та інтерв'ю з артистом про його творчість. Такий проект запропонувала Юлія Салімовська (редактор шоу PRO ЛюбOFF, «Багаті теж плачуть»), над постановкою працюватиме Андрій Боутенок (готував велику пресконференцію Зеленського у 2020 році та парад на День Незалежності у 2020 році).