Портал LiveScience звертає увагу: в базі даних канадського уряду, в яку стікається інформація про інциденти з повітряними судами, з'явилося повідомлення про зустріч з НЛО. Про неї доповіла диспетчерська служба аеропорту канадського міста Гандер після того, як отримала донесення від екіпажів відразу двох бортів, що слідували паралельними курсами. Канадський військовий літак прямував з Канади до Німеччини, цивільний лайнер Airbus A330-300 компанії KLM - з США до Амстердаму.
Як відзначили в спеціальному формулярі службовці диспетчерського центру, розташованого на острові Ньюфаундленд, об'єкт був яскравим, світився зеленим світлом і пересувався. Залетівши в хмару, зник. Інших подробиць вони не повідомили. Лише запевнили, що ніякого відчутного зовнішнього впливу з боку НЛО не було і ніхто не постраждав.
З того ж формуляра випливало, що екіпажі спостерігали НЛО вночі 30 липня 2021 року над затокою Святого Лаврентія поблизу узбережжя канадського острова Ньюфаундленд.
Факти, наведені диспетчерами, перевірив відомий авіаційний експерт Стефан Уоткінс - знайшов на радарах обидва рейси. Вони дійсно слідували паралельними курсами - екіпажі цілком могли бачити один і той же об'єкт. Відстань між військовим і цивільним літаками становила приблизно 40 км. Тобто була досить великою. З чого можна зробити висновок: чи то об'єкт світився дуже яскраво, то чи був значного розміру.
Уоткінс помітив: у вказаний в формулярі час військовий літак, який прямував на висоті приблизно 9 тисяч метрів, трохи змінив курс і піднявся на 300 метрів. Мабуть, як вирішив експерт, екіпаж хотів розглянути НЛО ближче. Але чи побачили пілоти щось ще, крім яскравого зеленого світла? Невідомо.
Цивільний лайнер, який перебував на висоті 11 тисяч метрів, маневрів не здійснював.
Журналісти зв'язалися з операторами диспетчерського центру Гандеру. І ті погодилися розповісти все, що вони знають про інцидент. Мовляв, їм приховувати нема чого. За словами диспетчерів, екіпажі обох бортів повідомили про НЛО, який рухався попереду них, майже одночасно. І передали практично однакові координати об'єкта.
Оператори не бачили НЛО на радарах. Але те, що об'єкт там зовсім не з'являвся, вони стверджувати не беруться. Зараз всі записи передані, як вони висловилися, в інше відомство, яке проводить поглиблену обробку показань радарів, досліджуючи більш широкий відрізок часу і більший радіус. Результати цієї експертизи будуть оголошені, як вважають в Гандері.
За словами диспетчерів, немає нічого дивного в тому, що екіпажі повідомили про НЛО. Вони зобов'язані доповідати про всі дивацтва, які відбуваються навколо. Оскільки ці дивні речі можуть загрожувати безпеці польотів.
Про інциденти з НЛО пілоти повідомляють часто. Але це не означає, що їм раз у раз трапляються інопланетяни. Аналіз задокументованих і належним чином досліджених спостережень свідчить: в 99 відсотках випадків об'єкти виявляються чимось земним - метеорами, грозовими хмарами, викидами вулканічного пилу, кульовими блискавками або спалахом північного сяйва. Але один відсоток зустрічей все ж залишається незрозумілим...
Про спостереження НЛО напевно б розповіли пасажири лайнера KLM, наприклад в соцмережах. Але нічого подібного так і не з'явилося з цілком зрозумілої причини: НЛО летів попереду, а не збоку. І було видно його тільки з кабіни пілотів.
Зустріч над Канадою стала першою після низки подібних повідомлень, що виходили від пілотів військово-морської авіації США, які теж спостерігали НЛО головним чином в прибережних зонах. Нібито об'єкти кудись пропадали. А тепер повернулися.
Американських льотчиків - особливо військових - теж зобов'язали повідомляти про спостереження невпізнаних повітряних явищ - так з недавніх пір прийнято їх називати. І заповнювати відповідні формуляри екіпажам наказано куди більш детально, ніж це прийнято в Канаді.
Як нещодавно зізнався колишній президент США Барак Обама, він був в курсі повітряних аномалій - Пентагон доповідав. Там вважали і вважають реальними об'єкти, які бачили, наприклад, пілоти винищувачів.
В американському військовому відомстві, яке останнім часом досить щільно зайнялося непізнаними повітряними явищами, не можуть пояснити їх природу. Але і визнати, що тут якимось чином причетні інопланетяни, не хочуть. Мовляв, немає таких даних.