Уміють Сергій Жадан та Христина Соловій сколихнути громадськість своєю творчістю. Минулого року палко обговорювали їхні пристрасні поцілунки у кліпі на пісню «Юність».
Новий кліп «Серце» церква Святого Андрія у Львові взагалі попросила видалити через «антихристиянські цінності».
«Користуйтесь, будь ласка, першоджерелами, читайте не лише заголовки і не шукайте скандалу там, де його немає. Як говорила відома співачка Лана Дель Рей, любові стане на всіх», - прокоментував ситуацію Сергій Жадан.
Бурхливо обговорювали та критикували кліпи й інших наших виконавців. Щоправда, декого з них і є за що.
У вересні Latexfauna випустила найвідвертіший, за їхніми словами, кліп в історії українського шоу-бізнесу. Увесь кліп на пісню Masandra - це всього одна сцена, де соліст Дмитро Зезюлін нібито робить кунілінгус.
- Давайте без лишньої скромності. Ми зняли найвідвертіший кліп в історії українського шоу-бізнесу. Тепер ви розумієте наше життєве кредо «лизати мед прямо з вулика», а хто цього не робе, той – бідолаха, сорян. І якщо ви хочете подивитися на процес зйомок сього шедевру від пана Інді Хаіта, то підписуйтеся на наш OnlyFans, там ви побачите всі нюанси зйомок. А всі гроші з ваших підписок ми направимо на закупівлю дронів для ЗСУ, - представили музиканти свою роботу.
У соцмережах думки розділились: від «сміливо, оригінально, еротично, сексуально» до «розпусно і плоско».
За словами Зезюліна, ідея кліпу належала ізраїльському режисеру.
- Сама ідея кліпу належала режисеру – Інді Хаіту. Тобто це його творіння. Наші там – музика і пісня. Інді Хаіт мені каже: «Чуваче, ну на неї зможеш погодитися тільки ти, швидше за все. Я знаю, шо ніхто більше на таке не згодиться, окрім тебе». Я кажу: «Ну, шо там за ідея?» А він мені: «Ти співатимеш між ногами дівчини, а коли буде приспів, вона опускатиме тебе до своєї розкішниці». Я йому сказав, шо це класна ідея, і я готовий, - розповів співак в інтерв’ю «Главкому». - Навіть моя дружина сказала, шо це суперідея і швидше б уже зняли цей кліп. Хоча, коли дивилася кліп, то сказала: «Ну, блін, це викликає доволі неоднозначні емоції». Бо там, все-таки, досить все правдоподібно.
Акторку, яка виконала роль, звуть Ліза, їй 18 років.
Тіна Кароль потрапила у скандал після виходу кліпу на англо-українську пісню «Honey & Мед». За добу після прем’єри відео з’ясувалося, що серед знімальної групи були росіяни. Співачка одразу ж записала відеозвернення, де розповіла, що замовляла зйомки в українського режисера Генрі Ліпатова, у якого є своя компанія Beverly.films в Америці. Кароль пояснила, що на зйомках не завжди стикається з людьми, які можуть працювати над кліпом, і запевнила, що не знала про причетність до зйомок її кліпу росіян.
Зрештою Кароль прийняла рішення видалити кліп.
- Я видаляю цей кліп. Це дорого для мене. Це боляче для мене. Але ми не маємо права, тим більше вчора була Умань, ми не маємо права дозволити собі, щоб навіть так опосередковано з’являлись такі наративи. Для мене моя репутація - це все моє життя. Я співаю і працюю в цій країні. Для мене війна почалася в 2014 році. Я давно поставила інтереси цієї країни вище за свої. Я можу сказати «я не знала», і кажу – «я не знала». І що далі? Який кінець? Мені просто самій огидно, що в моїй роботі є ці люди, – сказала Тіна в «Сніданку з 1+1».
Натомість співачка зняла кліп на україномовну версію пісні «Мед» у Києві.
- Іноді сміливість потрібна для щирості. Я дякую всім, хто був небайдужий до долі пісні «Мед», - прокоментувала Тіна Кароль.
Скандальну славу здобув і кліп Руслана Ханумка на пісню «Дика дичка». Людей обурив не лише текст пісні, а й відео, де образ жінки-військової подається легковажно. Зокрема, у кадрі задіяли дівчат у формі ЗСУ, у яких замість патчу з ім'ям та групою крові, як у військових, нашивки з написом «Дичка».
Після шквалу критики та негативу Ханумак записав звернення, де обіцяє піти з музичної індустрії:
- Вітаю всіх, це Ханумак. Хтось мене знає як режисера та актора, а хтось вже як того самого автора тієї самої «Дикої дички». Щодо хейту. Його пишуть люди, а якщо люди пишуть хейт, значить, це їхні власні думки, на які вони мають повноцінне право, так як живуть у незалежній країні. Я не буду йти проти народу. Тому що той, хто йде проти українського народу, завжди погано закінчує. Ще пів року тому, коли я починав музичну кар’єру, я не міг собі уявити, що закінчувати її буду саме так. Мені не місце у музиці, тому я піду з музичної індустрії, щоб не псувати ваш музичний смак.
Втім, пару місяців тому Руслан Ханумак та його гурт HANUMIKE випустили новий трек.
Надя Дорофєєва потрапила у скандал, випустивши два роки тому свій дебютний кліп на пісню Gorit як сольна виконавиця. Обурення українців викликало місце зйомки. На відео співачка танцює на пішохідному мосту на алеї Героїв Небесної Сотні. Слухачі розцінили такий вчинок як зневагу до загиблих на Майдані напередодні річниці трагедії і назвали це «танцями на кістках».
Після критики та дискусій у соцмережах свої вибачення опублікував Потап, який на той момент був продюсером співачки:
- Хочу вибачитися перед усіма, кого обурило останнє відео. Це наша помилка. Не догледіли, не подумали, не хотіли нікого образити. Вибачте.
Олег Скрипка отримав шквал критики за кліп Two Colors - англомовну версію пісні авторства Дмитра Павличка та Олександра Білаша «Два кольори».
Зокрема, донька композитора Олександра Білаша, Олеся Білаш, присоромила музиканта, що той проігнорував авторське право та не вказав авторство її батька у своєму кліпі. До того ж, Білаш назвала це відео «фільмом жахів»:
- Сказати, що я вражена, не сказати нічого про мої відчуття. Крім того, що подивилася майже фільм жахів, ще й почула в ньому мелодію батька «Два кольори». А прочитавши про новий кліп Скрипки, зрозуміла, що це він написав цей «шедевр» за мотивами геніальної поезії Дмитра Павличка. Куди ж поділося прізвище композитора Олександра Білаша? Мабуть, вурдалаки з кліпу розчинили у червоно-чорних кольорах. Можливо, пан Скрипка і не знав, що музика, яку він уповні використав, належить композитору, якого ще пам’ятають в Україні та світі, можливо, вважав, що поет Павличко написав і слова, і музику.... Хай розбереться. У мене ж два суттєвих питання до виконавця та всієї команди: як бути з авторським правом і про який генетичний код йдеться в тексті до кліпу? Авторське право проігноровано. Що ж до генетичного коду, перелитого Білашем та Павличком у відому всьому світу пісню «Два кольори», то там, безсумнівно, відчувається Україна, якщо ж говорити про витвір Скрипки, гадаю, жоден народ такому коду не порадів би. Мені лячно за перспективу української музичної культури…
В інтерв’ю KP.UA ми цікавилися у музиканта, чи очікував він, що кавер на «Два кольори» викличе стільки критики і нерозуміння.
- Був і є стандартний погляд, що українська класична естрада – це «Рідна мати моя». Але цього вже не існує, ми сучасні українці. Ми живемо у новому світі, де є віртуальна реальність та штучний інтелект. Ми практично вже не їмо своєї традиційної їжі, але все ще живемо в цих патернах, - говорить Скрипка. - Кліп на «Два кольори» - це відображення сучасності. Це англійська мова, яку ми чуємо скрізь, і це БДСМ, яку ми бачимо у кожному кліпі. Там немає нічого нового. Люди, розплющте очі і зрозумійте, в якому світі ми живемо.
Але ми не спеціально це зробили. Спочатку з режисером Оленою Вінярською обговорювали зовсім іншу картинку з образами матері та вишиванки. Кліп коштував дуже дорого. Ти заплатив, приходиш і бачиш, що образи не ті, що обговорювали. Просто так послати всіх і піти ти не можеш. І ти розумієш, що тебе в принципі підвели. Але талант є талант, його не проп'єш, і талановита робота вийшла. Але коли я знімався, то розумів, що це буде скандал. Але цей скандал підняв мул із дна, і я нічого поганого в цьому не бачу. Ну от зробив я таку пробу в пісні, може, десь помилився, але людина пробує, чому ні. Alyona alyona приміряла на себе прапор України – і понеслося. Американці це вже 50 років роблять. Заспокойтесь. Може, класно, може, не класно, але давайте простіше до цього ставитись, не будемо дрімучими «совками». Я бачу, що ці зміни відбуваються, іноді через скандали, але ми змінюємося, ми стаємо фірмовішими.