YouTube-інтерв'ю стає дедалі популярнішим жанром. Маша Єфросиніна, Слава Дьомін, Анатолій Анатоліч, Раміна Есхакзай – на всіх наших інтерв'юерів скоро зірок не вистачить. Але це не зупинило журналістку "Зіркового шляху" на каналі "Україна" Аліну Доротюк від запуску власного проекту "Вечеря з Дороті". Скільки коштує зйомка одного випуску, чи Аліна заробляє на рекламі, хто із зірок просить гроші за інтерв'ю – про все це ми поговорили за вечерею.
- Навіщо тобі YouTube-канал DOROTYE - хочеш сама стати популярною чи не вистачає глибоких інтерв'ю в рамках "Зіркового шляху"?
- Там глибоких інтерв'ю достатньо. Просто в телевізійній програмі є обмеження часу випусків. Коли ти пишеш інтерв'ю дві години, розкриваєш героя, а в ефір у підсумку йде 10 хвилин, звичайно, тобі прикро.
- Під глибокими інтерв'ю я маю на увазі те, що зірки на YouTube відкритіші, ніж на ТБ.
- До речі так. Герої більш відверті і можуть навіть матюкнутися. Коли артисти дають інтерв'ю для телеканалів, вони часто тримають марку: "це телебачення", "люди подивляться", "а як мене сприйматимуть". На YouTube вони бачать неформальну ситуацію, тому такого немає.
І другий момент, про який ти питала, чи планую я розкручувати свій бренд. Звісно так. Я розумію, що нічим не гірше за багатьох інтерв'юерів у нашій країні і не тільки. Я працювала з багатьма інтерв'юерами у Москві. Та ж "Алена, блин" - Олена Жигалова, коли я поверталася до Києва, пропонувала мені залишитися і працювати у них у штаті на super.ru. Просто тоді складалися сімейні обставини так, що мені треба було повернутись. Зараз маю амбіції, і я цього не приховую.
- Правда, що з тобою багато зірок не хочуть працювати через гострі питання?
- Так правда. Це завжди мене виділяло у "Зірковому шляху". Щоправда, з багатьма зірками, які на мене ображаються, ми потім миримося. Тому що це робота. Дуже не люблю наперед узгоджені інтерв'ю. У мене є одне таке з Тіною Кароль. Ось я їм не пишаюся взагалі. Тому що ну не можна так, друзі. Якщо ми так узгоджуватимемо і не даватимемо шансу поставити якесь питання, то про яку журналістику в країні тоді може йтися?
- У YouTube, напевно, у тебе ще й вибір героїв побільше. Тому що для ТБ не всі персонажі підходять.
- Є таке. Це ще одна причина, чому я захотіла створити свій YouTube канал. Я мріяла записати інтерв'ю з київським ресторатором Дімою Борисовим, але коли пропонувала його кандидатуру на всіх креативних зборах, у відповідь чула "Це не телевізійний формат і не аудиторія наших глядачок". Як тільки запустила "Вечерю з Дороті", Діма Борисов став одним із перших, кого записала. Для "Зіркового шляху" завжди має бути драматургія. Якщо людина не має історії – значить, вона нецікава. Ось Мірошниченко – позитивні персонажі, кайфові та цікаві. Так, може, у них там ніхто не помер, вони не страждали, не бухали, не влаштовували якихось оргій, як у багатьох зірок буває, але вони від цього не менш цікаві.
- Ти погоджувала запуск каналу із керівництвом "Зіркового шляху"?
– Моя керівниця мою ідею підтримала. І Марта Середа, і Оксана Восканян – це ті люди, з якими я можу навіть порадитись щодо деяких інтерв'ю. Так було, наприклад, коли я готувалася до Насті Каменських. Марта знала багато "внутряків" і допомагала мені з питаннями.
|
|
- Ідея "Вечері з Дороті" твоя, але ти покликала до проекту Іру Епштейн. Це тому, що фінансово не могла витягнути її сама?
- Гарне питання. Якщо хтось думає, що особи провідних каналів країни заробляють дуже великі гроші – я вас поспішу розчарувати. Зарплата на телебаченні в Україні не така велика, як може подумати багато хто. Я просто матеріально не потягнула б ютубний формат. Це перший та вирішальний фактор. Іра Епштейн – мій бізнес-партнер. Вона дуже крутий режисер-постановник, яка працювала на російському "Холостяку", на шоу "Половинки". Спочатку ідею YouTube-проекту ми розробляли з іншим крутим телевізійним продюсером. Вона багато привнесла до цього формату, але потім сказала: "Аліно, я буду відвертою - мені ніколи". Тоді я запропонувала цю ідею Ірі. Вона обмірковувала її півроку. Плюс у мене не вистачило б часу самій робити канал. У мене є основна робота, яка приносить заробіток, з якого, власне, я й оплачую YouTube.
- Ви вкладалися у проект 50 на 50?
- Так. Я виступаю як автор і ведуча, вона – як режисер-постановник та продюсер. Я відповідаю за творчу складову: переговори з героями, договори з ресторанами, за розшифрування, підготовку, огляд випусків та їхнє редагування. Іра – за технічну частину: домовляється з операторами, орендує техніку, вибудовує кадр, контролює весь знімальний процес, заливає відео на канал. Поки що ми молодий YouTube-канал і ми не маємо можливості взяти гостьового адміністратора, як у Раміни. Це інші ціни.
- Ви з Ірою укладали договір?
- Поки що ні.
- В яку суму обходяться зйомки одного випуску на YouTube?
- Понад 15 тисяч гривень. За все, включаючи мій макіяж, ми платимо. З ресторанами тільки домовляємося щодо бартеру. Але нам багато операторів ідуть назустріч. Я залучаю колег із "Зіркового шляху", які мене вже багато років знають і знімають не за всі гроші світу. Коли Раміна називає суму 3 тисячі доларів, я її розумію. Якби не наші зв'язки з Ірою, воно б так і виходило.
– Раміна казала, що за один знімальний день знімає два, а то й три інтерв'ю. У вас як виходить?
- Ми також знімаємо два інтерв'ю на день. Знімати один випуск – це фінансово невигідно. У нас у країні найменша монетизація на YouTube (усміхається). Ми отримуємо з цього копійки. До мене приїжджає візажист, який робить повноцінний макіяж, а на другу зйомку переробляє його. Ми економимо на зміні – це техніка. І ми економимо на операторах – працюємо найчастіше по 12 годин. Режисеру монтажу платимо щохвилини за монтаж, як і логеру, який робить розшифровку розмови.
- Три інтерв'ю не потягнете? Це ще більше грошей заощадило б.
- Пробували, тяжко. Не вийшло. Я була втомлена, "вбита" морально, сильно тупила. Я пам'ятаю, що третє інтерв'ю ми так і не видали.
- А що ви сказали герою, він не образився?
– Це була Аліна Гросу. Я сказала, що не було ніякої ексклюзивності, плюс ще й мої якісь дурниці… Сенсу публікувати не було. А потім через три дні вона пішла на телебачення та видала ексклюзив, який усі передрукували. Я просто офігіла (посміхається).
|
– На якому випуску до вас зайшли з рекламою?
- Реклама у нас була лише на двох випусках. Спочатку прийшов магазин електронної техніки. І ось через рік постукав клінінг. Звертався бренд цигарок, але ми таке не рекламуємо. Я ж не курю. Хоча вони були готові заплатити вдвічі більше.
- А чому так мало реклами? Як ти це пояснюєш?
- Не знаю. Хоча формат передбачав місце для реклами, коли я його вигадувала. Ось вода мінеральна, вино, шампанське – ставте на стіл. Ресторани не платять, вони нас годують повністю і по бартеру.
- А ви обговорюєте, на яку суму обходиться вечеря в середньому?
– Все, що замовляємо, все приносять (посміхається).
- А якщо ви Cristal за 10 штук замовте, що тоді?
- Ну, значить, принесуть Cristal (сміється). Обмежень не було. Був у нас герой, який прийшов із менеджером і також вечеряв. Якщо хтось щось замовляє поза камерами, це теж входить у вартість.
- Ви самі не намагалися шукати, писати рекламодавцям чи найняти менеджера?
– Ми пробували. Немає поки що грошей на менеджера.
– У вас на каналі 30 випусків, кожен коштує по 500 доларів. Тобто ви цілий рік працюєте у мінус, даєте гроші з власної кишені. На двох рекламах багато не заробиш, які у вас розцінки?
– До 2 тисяч доларів за рекламну інтеграцію.
- А монетизація?
– У середньому від монетизації ми отримуємо по 300-400 доларів на місяць.
- Нещодавно твої інтерв'ю почав транслювати канал Kyiv Live. Вони самі на тебе вийшли?
- Так, надійшов лист на мою пошту від піар-менеджера каналу. Ми зустрілися, побалакали. Спочатку дали якусь кількість випусків безкоштовно. Після того, як вони побачили, що випуски цікаві, почали платити за них. Суму я не озвучуватиму, контракт (посміхається).
– Канал бере інтерв'ю вибірково?
- Так, частина з них не підходила під цензуру на ТБ. Телеканал не бере в ефір бесіди з блогерами, якщо хтось випиває у кадрі, якщо у випуску надто багато матюки. Купили випуски із медійними популярними людьми. Щось було обрізано, але все це ми узгодили.
|
- Як ви з артистом обговорюєте тему інтерв'ю? Ти одразу просиш про ексклюзив?
- По-різному із кожним артистом. Дехто каже: "Ми готові до тебе прийти і дати ексклюзив".
- Ти уточнюєш, що це буде за ексклюзив?
- Так. Ось, наприклад, інтерв'ю з Джеджулою після скандалу із дружиною. Він почув, що я дзвонила його дружині, напросився сам, зробив усе можливе, щоб потрапити до програми. У результаті він уперся і нічого нового не розповів. У нас навіть під час інтерв'ю трапився конфлікт. Я йому сказала: "Навіщо ти до мене прийшов, якщо ти ні про що не хочеш говорити?" Такі герої для мене не зрозумілі.
– Зірки за інтерв'ю гроші просять?
- Були такі. Менеджер Санти Дімопулос. Санта, якщо ви читаєте це інтерв'ю, хочу звернутися: "Чому ваш менеджер просить за інтерв'ю 5 тисяч євро?". Камон, Фреймут просить лише 3 тисячі (сміється). Менеджер футболіста Олександра Алієва суму не називав, але запитав мене: "А яка у нас вигода від цього інтерв'ю?" Я відповіла, що ми грошей за інтерв'ю не сплачуємо.
- А чи могла б заплатити за якийсь суперексклюзив?
- Якби у мене були такі гроші, то, звісно, могла б (сміється).
- Монтаж погоджуєте?
– Ні. Бувало, що просили вирізати якісь теми. Я не можу їх озвучувати. Можливо, я спершу упираюся, але потім розумію, що я не Господь Бог. Рушити життя людини за те, що він був із тобою надмірно відвертий - не буду.
- Дружина Анатолія Анатоліча Yula нещодавно дала інтерв'ю, де сказала, що в Україні апріорі неможливо зробити відверте інтерв'ю із гострими питаннями, бо у нас у шоу-бізнесі мало зірок. Мовляв, якщо Анатоліч запише таке інтерв'ю, то потім ніхто не прийде до нього. Згодна з нею?
– Ні. Можна зробити таке інтерв'ю. Більше того, я їх уже роблю.
- Чи впливає на результат інтерв'ю, дружиш ти з людиною чи ні?
- Звичайно. Тому я своїх друзів не пишу, я про них дуже багато знаю (сміється). Я вважаю, що з Мариною Боржемською могло бути крутіше інтерв'ю. Я знаю її життєву ситуацію зсередини, але не хочу на цьому спекулювати. Друзів писати дуже важко.
|
Раміна Есхакзай: - Має великий прорив. Вона готується дуже ретельно навіть на юридичному рівні. Мені здається, що хлопець Раміни дістає для неї якусь інсайдерську інформацію, і це дуже круто. І ще, що дуже важливо, вона ставить питання з колосальною впевненістю і не боїться здатися дурною. Це багато чого варте.
Олицька: - Мені як глядачеві не вистачає впевненості. Вона зайняла певну нішу серед інтерв'юерів – про долі жінок. До неї приходять на інтерв'ю ті герої, яких рідко можна побачити взагалі на YouTube. Це величезний плюс. Я порадила б їй не боятися вести діалог.
Слава Дьомін: - Я йому говорила це особисто. Слава вибрав нішу – "що скаже Google". Він не від себе йде, а від користувачів.
Маша Єфросиніна: - Її зв'язкам у шоу-бізнесі можна лише позаздрити. До неї йдуть просто тому, що це Єфросиніна. Але мені іноді багато Маші в інтерв'ю. Ми йдемо дивитися перш за все на героя. Власне, як і Анатоліча у його інтерв'ю (посміхається). Але Машею я захоплююсь, і формат "іспиту" дуже крутий.
Дмитро Гордон: - Це феномен журналістики. У Гордона інтерв'ю всі побудовані однаково, проте йому довіряють і розповідають майже все, що запитає. До нього прийди, і це інтерв'ю вже подивляться щонайменше мільйон користувачів. Він не на рівні із героєм. Він завжди витримує субординацію. Є герой, якого він підносить, і є журналіст.
Аліні Доротюк 33 роки. Закінчила Київський національний університет культури та мистецтв за спеціальністю телерадіожурналістика. У світській журналістиці працює 13 років. Була кореспондентом програм “Неймовірні історії кохання”, “Неймовірна правда про зірок” на СТБ. З 2010 по 2014 рік знімала сюжети в Москві для різних українських програм. Коли почалася Революція Гідності, повернулася до України, працювала у реаліті-шоу. З 2017 року – ведуча та редактор проекту "Зірковий шлях" на каналі "Україна". У 2020 році разом із продюсером Іриною Епштейн запустила YouTube-канал "Вечеря з Дороті", де бере інтерв'ю у зірок та блогерів.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ