У США вирішили поновити військову техніку, призначену для глобальних конфліктів. Військово-повітряні сили США уклали контракт вартістю 13 мільярдів доларів із компанією Sierra Nevada Corp на розробку наступника літака E-4B, відомого як літак "Судного дня". Як пише Reuters, проєкт Survivable Airborne Operations Center (SAOC) має замінити застарілий літак 1970-х років, термін служби якого закінчиться на початку 2030-х років. Роботи зі створення літака будуть проводитися в штатах Колорадо, Невада та Огайо, а їхнє завершення очікується у 2036 році.
США планують створити новий літак, який працюватиме без GPS-навігації та в умовах виведених з ладу супутників. В основі розробки планується використовувати супутники Starshield виробництва SpaceX Ілона Маска.
Нинішня модель літака "Судного дня" (Е-4В Nightwatch) використовується для транспортування президента, міністра оборони США, він розроблений як мобільний командний пункт, здатний витримати наслідки ядерних вибухів та не реагувати на електромагнітні дії. Це дозволяє лідерам США керувати та віддавати накази військовим у разі надзвичайної ситуації.
Лайнер також оснащений системами керування зброєю, які дозволяють йому контролювати повітряні та наземні сили. Він оснащений автоматизованим комплексом керування пусками міжконтинентальних балістичних ракет. Для зв'язку з ракетними крейсерами в наддовгохвильовому діапазоні передбачені додаткові антени, що випускаються з фюзеляжу літака.
"Апокаліптична машина" може перебувати в польоті цілий тиждень за умови повітряної дозаправки. Все обладнання на борту захищене від вражаючих факторів ядерного вибуху. Такий повітряний лайнер здатний підняти у повітря сотню людей.
Він здатний здійснювати дозаправку в повітрі, а також має сучасне комунікаційне обладнання, навіть кімнати для конференцій і брифінгів. У кормовій частині конференц-залу є проєкційна кімната, яка обслуговує конференц-зал та кімнату для брифінгів.
За проєкційною кімнатою знаходиться зона оперативної групи, де є обладнання для автоматичної обробки даних, робочі зони - консолі для 29 співробітників. Консолі налаштовані для забезпечення доступу до автоматизованої системи обробки даних, автоматичного комутатора, прямого доступу до телефонних і радіосхем, прямих ("гарячих") ліній, панелі моніторингу для ліній комутатора, персоналу, а також переговорного телефона оператора та пристрою запису звуку.
У зоні носового входу знаходиться головний камбуз та сходи, що ведуть до кабіни екіпажу та носової нижньої зони обладнання. Тут є холодильники, морозильники, дві конвекційні печі та мікрохвильова піч, щоб стюарди могли приготувати понад 100 гарячих страв під час тривалих місій.
За передньою зоною входу знаходиться зона National Command Authority (NCA) для вищого американського керівництва, яка спроектована і мебльована як представницький люкс. У ній є кабінет, хол, спальна зона та вбиральня. Телефони забезпечують NCA безпечний і чіткий зв'язок по всьому світу.
Один з чотирьох літаків Е-4В Nightwatch, які є в наявності ВПС США, завжди повністю готовий до вильоту протягом декількох хвилин. Під час закордонних поїздок президента літак «Судного дня» супроводжує його, як і ад'ютант із «ядерною валізкою». Якщо глава держави чи керівник Пентагону гинуть, передбачено сценарій миттєвої передачі командування військами іншій високопоставленій особі.
Коли президент США виїжджає за межі Північної Америки, використовуючи свій літак VC-25A як Air Force One, E-4B вирушає до другого аеропорту поблизу місця візиту президента, щоб бути доступним у разі світової кризи або надзвичайної ситуації.
Наразі чотири літаки Е-4В Nightwatch перебувають на озброєнні ВПС США (USAF) та приписані до 1-ї ескадрильї (Squadron) (1ACCS) 55-го авіакрила на базі Оффут, Небраска. Екіпажі та наземне обслуговування E-4B входять до Бойового авіаційного командування (Air Combat Command) ВПС США, яке взаємодіє зі Стратегічним командуванням США USSTRATCOM.
ТТХ Е-4В Nightwatch