Про те, що Путіну вдалося перевершити Гітлера, вранці 1 березня на своїй сторінці в соцмережі написав економіст Ерік Найман.
«Швейцарія вперше з 1815 року відмовилася від нейтралітету, ввівши жорсткі санкції проти РФ, у тому числі закривши небо для російських авіаліній, надаючи медичне обладнання та ліки Україні та сусіднім країнам, заборонивши в'їзд низки росіян, ввівши персональні санкції проти Путіна та Лаврова та прийнявши ще ряд заходів.
Щоб довести швейцарців до такого – потрібно було справді дуже постаратися. Навіть Гітлеру цього не вдалося», – пише Найман.
Справді, країни закривають небо для РФ одна за одною.
«Росію скинули з неба. Майже все європейське та північноамериканське небо вже закрите для російських авіакомпаній. Усього 32 країни закрили небо росіянам», - повідомив глава МЗС Дмитро Кулеба. На сьогодні, 1 березня, кількість закритих для РФ країн наближається до 40.
Санкційні події розвиваються настільки стрімко, що російські літаки розвертаються у повітрі.
У неділю 27 лютого стало відомо про те, що рейс "Аэрофлота" з Москви до Нью-Йорка розвернувся прямо над Атлантичним океаном і повернувся в аеропорт Шереметьєво - небо для російського літака закрила Канада.
До речі, як повідомляють ЗМІ, цей літак зареєстрований на Бермудських островах, і, ймовірно, його власником є лізингова компанія, а не авіаперевізник. Не виключено, що до того ж власник взагалі заборонить подальшу експлуатацію повітряного судна, тим більше що гучні прецеденти вже є.
Так, літак авіакомпанії "Победа"(входить до групи "Аэрофлот"), який мав виконувати рейс за маршрутом Стамбул (Туреччина) - Мінеральні Води (Росія), не зміг вилетіти через те, що лізингодавець з Ірландії відкликав три свої літаки з флоту "Победы".
Безпрецедентні санкції, які Євросоюз запровадив 26-27 лютого через вторгнення Росії в Україну, можуть зупинити майже всю цивільну авіацію Росії найближчими місяцями, пише портал авіаційних новин.
Перший пакет санкцій забороняє продавати літаки західного виробництва, запчастини для них та інше обладнання для російських авіакомпаній. Такий захід у найближчі місяці має призвести до повної деградації російської цивільної авіації. За даними Єврокомісії, три чверті комерційних авіалайнерів у Росії зроблено на Заході, а за оцінкою російських експертів, ця цифра ще більша - близько 90%.
Заборона на постачання запчастин означає, що літаки почнуть ставати на прикол і перестануть літати. Щоб цього не допустити, лізингодавці вже зараз починають вимагати повернути літаки достроково, щоб вони не стояли без діла та не втрачали ціну через ризик використання контрафактних запчастин для обходу санкцій.
Росія не зможе швидко замінити західну техніку. Навіть розроблені в країни літаки мають значну частку імпортних комплектуючих, тобто вони залежні від постачання запчастин із західних країн. Створення власного авіалайнера без імпортних комплектуючих займе довгі роки.
За фактом перший пакет санкцій означає, що перевезення у Росії переходитимуть на залізничний транспорт. У зв'язку з цим шлях із Владивостока до Москви триватиме тиждень.
Другий пакет авіаційних санкцій від Єврокомісії, як говорилося вище, включає заборону на польоти російських літаків над усією Європою. За словами голови Єврокомісії Урсули фон дер Ляєн, ця санкція торкнеться і російських олігархів, які не зможуть літати на своїх приватних літаках або замовляти такі польоти у європейських операторів бізнес-авіації.
Підбити авіаційні підсумки можна думкою самих росіян. Ось що написав на своїй сторінці у фейсбуці російський економіст Євген Коган :
«Небо над великою частиною Європи для російських авіакомпаній наразі наглухо закрите. Відповідь не забарилася. Висновок - літатимемо турецькими та гондурасськими авіалініями. І схоже, що, крім незначної кількості країн, нам будуть, на жаль, скрізь не дуже раді».