13 листопада
Завантажити ще

ЗМІ зібрали ініціативи Данила Гетьманцева, які не мали успіху

ЗМІ зібрали ініціативи Данила Гетьманцева, які не мали успіху
Фото: delo.ua

Більшість реформаторських ініціатив голови комітету ВР з питань фінансової та податкової політики Данила Гетьманцева закінчилися провалом та не призвели до заявлених результатів. Про це йдеться у статті "Чому більшість ініціатив Данила Гетьманцева не мали успіху" видання "Коментарі".

Журналісти наводять як провали податкову амністію, кадрові рішення, ліцензування гральної діяльності, ситуацію у боротьбі з тінню на ринках підакцизних товарів.

Зокрема, як визнав сам Гетьманцев, податкова амністія не зацікавила "цільову аудиторію" (тобто людей з очікуваними відрахуваннями у $40-50 тисяч). Депутат звинувачує у блокуванні амністії банкірів, які не готові сприяти потенційним декларантам та уряду. Проте, на думку авторів, причиною відсутності інтересу є невизначеність дій влади та спроби залякувати тих, хто подасть декларацію, арештами активів.

Також, нагадує видання, громадські організації ФОПів не можуть пробачити Гетьманцеву максимальну фіскалізацію своєї діяльності. Втім, і сам Гетьманцев, за повідомленнями ЗМІ, нібито має пряме відношення до організації альтернативних мітингів та вербування частини громадських організацій, які виступають за "м'яку" версію фіскалізації.

Провальною, за оцінкою "Коментарів", є кадрова політика комітету Гетьманцева. До начальників фіскального та митного відомств безліч претензій, пише видання. Починаючи від повного провалу боротьби з тіньовим ринком підакцизних товарів і закінчуючи фіаско із запровадженням санкцій РНБО проти контрабандистів, які, за фактом, не принесли додаткових доходів до бюджету незважаючи на увесь пафос, з яким ухвалювалися. "Ми довіряли, ми брали людей, яким довіряли, ми помилялися. Була ціла низка кадрових помилок", - розводить руками Гетьманцев. Але при цьому не уточнює, чому він і досі не поніс політичної відповідальності за ці помилки.

Серед інших проектів, які оцінені як провальні, — ліцензування гральної діяльності після її легалізації в Україні. За даними "Опендатабот", станом на листопад 2021 року державний бюджет отримав 1,34 мільярда гривень від продажу ліцензій казино - це лише 18% від запланованого доходу 7,4 млрд грн. Тепер голова податкового комітету змушений виправдовуватися, що законопроект про оподаткування було підготовлено із запізненням, а система - виписана "криво", через що наразі доводиться приймати окремий документ, пише видання.

Нові ініціативи Гетьманцева відчують на собі не лише багаті, але й середній клас. Це непрямі методи оцінки фінансового стану, тобто контроль витрат. "Замість того щоб створювати умови для виведення зарплат та інших доходів із тіні (зниження податків, стимулювання приватного підприємництва, інструменти інвестування — окрім депозитів та нерухомості), Гетьманцев йде найгіршим шляхом - здійснює тиск на пересічного громадянина. Цій ініціативі вже готовий "підіграти" міністр фінансів Сергій Марченко, який днями оголосив, що готовий дозволити податковій копирсатися у доходах українців до 1995 року після завершення податкової амністії", - додають журналісти.

Ще одна ініціатива — це впровадження накопичувальної пенсійної системи у небезпечному варіанті, коли відрахування ЄСВ та накопичення громадян інвестуватимуться в облігації внутрішньої позики. "До чого це може призвести, показує приклад Казахстану, де фонди національного надбання, інвестовані всередині країни, були розкрадені", - резюмує видання.