Завантажити ще

Прокурори звинувачують Венедіктову в знищенні прокуратури

Прокурори звинувачують Венедіктову в знищенні прокуратури
Фото: facebook.com/VenediktovaІрина

7 жовтня 2021 року понад 400 місцевих прокурорів прокуратури направили колективне звернення на адресу Верховної Ради України та уповноваженого Верховної Ради України з прав людини у зв'язку з кричущими порушеннями законності і принципів здорового глузду генеральної прокуроркою Венедиктової, яка розвалила органи прокуратури і фактично знищила в Україні кримінальну юстицію.

Широко розрекламована "реформа" органів прокуратури, влаштована екс-генпрокурором Русланом Рябошапкою і продовжена Іриною Венедиктової, мала єдину мету - розкрадання коштів іноземної урядової допомоги, яка осіла в кишенях професійних "громадських активістів". З тим, щоб знайти привід для виплат коштів друзям Рябошапки, була влаштована "переатестація", в результаті якої за рішенням комісій у складі професійних "громадських активістів" з органів прокуратури були звільнені сотні фахівців тільки за те, що вони не знали значення слів "сулугуні "," зульдер "і" маскарпоне ". Зараз більше 500 незаконно звільнених прокурорів поновлюються на роботі в судовому порядку з отриманням величезної компенсації за час вимушеного прогулу.

У той же час через звільнення фахівців з органів прокуратури в Україні була фактично знищена кримінальна юстиція, без належного процесуального керівництва залишилися сотні тисяч кримінальних проваджень, а в результаті конституційних змін в Україні був ліквідований прокурорський нагляд за дотриманням законності чиновниками.

Венедиктова, заступивши після Рябошапки на посаду генерального прокурора, не тільки не зупинила це безумство, але, навпаки, продовжила "реформи", які в її розумінні полягають в правильному підборі губної помади і модну зачіску - це єдине, чим Ірина Валентинівна здатна ефективно займатися в робочий час.

Але в ще гіршому становищі, ніж звільнені, виявилися ті прокурори, які залишилися працювати і з яких Венедиктова відверто знущається. Ось одне з численних листів, який надійшов до редакції "Насправді.today" від рядовий співробітниці місцевої прокуратури:

"Справа в тому, що нам обіцяли призначити дату тестування більше 8 місяців, ми терпіли і чекали, готувалися, купували тести в" Псіметрікс "а потім нас як якийсь непотріб викидають на вулицю. І ще й звітують про те що негідників вичистили. А ці негідники (майже 500 прокурорів), якими нас тепер вважають, працювали, по судах бігали, голови колись було підняти, не те що до тестів готуватися. Є рішення комісії, нікому і на думку не спадало, його можна скасувати! Спочатку призначили склад комісії №15 та поставили завдання ухвалити рішення щодо нас, члени тієї комісії відмовилися, тоді за ніч змінили членів комісії і призначили "своїх", які прийняли незаконне рішення про наше звільнення! Не кажучи про те що нас позбавили заробітної плати: невідомо з яких причин нам почали платити оклад 5600 грн. і кругом доносять суспільству, що прокурорам платять величезні зарплати. Так, сплачують, але не нам, а тим, кого призначили без проходження жодного тесту. Ламають нам долі. ВСЕ В розпачі П РОСТО, ЦЕ ВЖЕ КРИК ДУШІ КОЖНОГО З НАС !!! "

Зрештою, більше 400 співробітників органів прокуратури не витримали знущання і направили до Верховної Ради і Уповноваженого Верховної Ради з прав людини звернення, яке подаємо нижче:

* * *


ЗВЕРНЕННЯ

щодо порушень Офісу генерального прокурора України при проведенні атестації прокурорів і введення в оману суспільства про реальні результати реформи і її закінчення

Звертатися до вас нас змусили наступні обставини.

Як Вам відомо, восени 2019 року в органах прокуратури почалася чергова реформа органів прокуратури, яку більшість з нас вже проходила в 2015 році. Спочатку її пройшли прокурори Генеральної прокуратури, потім - рівень областей, а вже під кінець 2020 року і місцеві прокуратури відчули на собі атестацію.


Як виявилося, тестування не для всіх, тому що частина "обраних" прокурорів успішно працюють і без проходження атестації. Для таких прокурорів був створений механізм призначення на адміністративні посади без проходження атестації, яким успішно скористалася частина прокурорів і сторонніх осіб, яких таким чином призначили в органи прокуратури. Для цього, кого треба, призначали на кілька днів на адміністративну посаду, а потім переводили на рядову посаду, а адміністративна посада використовувалася для чергового прокурора, який хотів уникнути атестації.

На особливу увагу заслуговує етап атестації, пов'язаний із з'ясуванням рівня загальних здібностей прокурорів, де основними питаннями була перевірка знань, що таке "присадкуватий", "марудній", "крокувати", "сулугуні", "зульдер", "маскарпоне" і т.д., що взагалі немає ніякого відношення до прокурорської діяльності.

Крім того, такий етап ще й не передбачений Законом України "Про прокуратуру". Його собі придумав колишній генпрокурор Р. Рябошапка, передбачивши його у відповідному наказі, яким затвердив Порядок проходження атестації прокурорами.

Ми впевнені, що рано чи пізно в цій частині наказ буде скасований, оскільки це не має ніякого відношення до прокурорської діяльності. Це таке ж, як через деякий час провести серед прокурорів атестацію і включити туди етап по виявленню здібностей танцювати або співати.


Однак, як виявилося далі, цей етап для багатьох прокурорів став основним, а також за допомогою нього Офіс Генерального прокурора України разом зі своїми "міжнародними партнерами" створили собі можливість штучно регулювати кількість осіб, які повинні здати тести, при цьому порушивши конфіденційність тестування, оскільки логіни і паролі для тестування прокурорам видавалися не конфіденційно, а відразу ж прив'язувалися до їх прізвища, що створило передумови для маніпуляцій з набраними балами.

Почалося це все з того, що міжнародна організація права розвитку (IDLO), яка відповідно до Плану спільних дій з реалізації проекту міжнародної технічної допомоги, підписаного між нею і Генеральною прокуратурою в особі Р. Рябошапки, взяла на себе зобов'язання забезпечити комп'ютерною технікою для тестування місцевих прокуратур Офіс генерального прокурора. Для тестування міжнародна організація права розвитку (IDLO) вибрала ТОВ "Сайметрікс-Україна" і запропонувала Р. Рябошапка. Інструкцією по експлуатації автоматизованого інструменту виміру психологічних та інших характеристик особистості "PSYMETRICS", затвердженої наказом директора ТОВ "Сайметрікс-Україна" №ОД-01/1218 від 18.12.2018, було передбачено вимоги до комп'ютерної техніки, на якій можливо здавати тести. Зокрема, це стосується наявності оперативної пам'яті від 4 Gb і графічного адаптера з об'ємом пам'яті від 2 Gb.

Проте, міжнародна організація права розвитку (IDLO) разом з Офісом генерального прокурора, форсуючи події по атестації, вирішили, що прокурори можуть здавати тести на чому завгодно. А тому надали для тестування техніку, яку вони змогли знайти в достатній кількості, але параметри її ніхто не перевіряв. Здебільшого це була техніка, швидше за все, ще з минулого століття. Це призвело до того, що під час тестування вона, в силу своїх недостатніх параметрів, не дозволяла швидко проходити тестування і для деяких це не дозволило набрати необхідний бал.

Але, напевно, так і було заплановано, тому що метою атестації було очищення прокуратури від прокурорів, які на думку організаторів, "не гідні" працювати в органах прокуратури. Найлегше провести таке "очищення" було за допомогою саме цього етапу, оскільки перевірити правильність відповідей прокурорів, як виявилося, неможливо, можна призначити будь-які варіанти як правильні, і налаштувати рівень складності для неугодного прокурора.

У зв'язку з цим, до числа тих 35% "недобросовісних прокурорів", від яких, за твердженнями Генерального прокурора І. Венедиктової, їй вдалося позбутися, напевно, 30% є прокурорами, яким штучно створили непрохідний результат саме на даному етапі, який не має ніякого відношення ні до доброчесності прокурорів, ні до їх професійної компетентності.

З огляду на те, що були ще й прокурори, які не склали тестування на знання законодавства провалили практичне завдання, реальне ставлення звільнених нечесних прокурорів за результатами атестації становить десь 1% з тих 35, про які говорить Генеральний прокурор. Але це не заважає Генеральному прокурору, підміняючи поняття, за мотивами створення собі позитивного іміджу, хвалитися результатами реформи, яка насправді фактично провалена.

На особливу увагу заслуговує факт створення "незалежних комісій для атестації прокурорів.

Так, начальник Департаменту кримінально-правової політики і захисту інвестицій офісу Генерального прокурора Бонюк А. П., який сам ніяку атестацію не проходив, але якому доручена організація атестації прокурорів, намагався різними способами вплинути на членів комісій з метою скасувати їх попередні рішення, що з -за прорахунків в організації атестації були прийняті в інтересах прокурорів. А коли не виходить вплинути на членів комісій, то можна створити з цією метою свою комісію, включивши туди своїх друзів, підлеглих, які точно візьмуть такі рішення як треба.

Так, головою п'ятнадцятої кадрової комісії обласних прокуратур по атестації прокурорів місцевих прокуратур, військових прокуратур гарнізонів (на правах місцевих), наказом виконуючого обов'язки Генерального прокурора від 04.08.2021 № 248, призначений Марущенко О. Г. зовні складається враження, що комісія є незалежною і буде приймати незалежні від офісу рішення по атестації прокурорів. Але, якщо копнути глибше, то виявляється що голова даної комісії Марущенко О. Г. працює начальником відділу організації діяльності щодо протидії протиправному втручанню в господарську та інвестиційну діяльність Департаменту кримінально-правової політики і захисту інвестицій офісу Генерального прокурора, тобто в підпорядкуванні начальника Департаменту кримінально -правової політики і захисту інвестицій офісу Генерального прокурора Бонюка А. П., який від офісу Генерального прокурора відповідає за проведення атестації прокурорів. Крім того, до своєї роботи в прокуратурі Марущенко О. Г. працював в адвокатському об'єднанні "Бонюк і партнери".

При таких умовах, яка може бути незалежність голови цієї комісії? Та й, крім цього, така ситуація підпадає під потенційний конфлікт інтересів, що вже накладає обмеження, визначені Законом України "Про запобігання корупції".

Незважаючи на звітування про "успішне" завершення реформи, така реформа фактично ще незавершена приблизно десь для 600-700 прокурорів. Близько 450 прокурорів 7 місяців формально ходять на роботу в неіснуючі вже прокуратури, їм виплачується з державного бюджету заробітна плата, а її організатори не змогли вже за 11 місяців завершити її. І мотиви дуже "серйозні" - проти цього міжнародні партнери, які не дають то самі кошти, то програму для тестування.

Виникає тоді питання, керують чи нашою державою міжнародні партнери, або у нас є свої органи влади?

Чи не завершивши проведення реформи з частиною прокурорів, що залишилася, організатори реформи взялися за проведення наборів вже нових кадрів, таким чином фактично штучно позбавляють права прокурорів, щодо яких атестація не завершена, пройти його і перейти на роботу в реформовані прокуратури.

Сподіваємося, що в майбутньому хтось понесе відповідальність за організацію "успішною" реформи прокуратури. Хоча, не всі. Заслуговує уваги і той факт, що з метою уникнути в майбутньому відповідальності за промахи в атестації, Офіс Генерального прокурора зумів затвердити положення про Департамент кримінально-правової політики і захисту інвестицій Офісу Генерального прокурора, на якого покладено обов'язки з організації реформи прокуратури і посадові обов'язки як начальника, так і його працівників, тільки через 10 місяців після його створення, в результаті чого весь процес атестації місцевих прокуратур зазначеним Департаментом успішно пройдений без будь-яких посадових обов'язків і можливої відповідальності в майбутньому.

У зв'язку з викладеним, просимо Вас втрутитися в дану ситуацію і припинити свідоме зниження органів прокуратури, винних осіб притягнути до встановленої законом відповідальності.

Прокурори місцевих прокуратур України (понад 400 підписів)