Завантажити ще

Сміттєва корупція: як чиновники Міндовкілля блокують видачу дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів

Сміттєва корупція: як чиновники Міндовкілля блокують видачу дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів

Упродовж 2022-2024 років у Міністерстві захисту довкілля та природних ресурсів України організовано отримання дозволів на здійснення операцій з оброблення відходів виключно підприємствами наближеними до керівництва. Всім решта в отриманні таких дозволів системно відмовляють без законних на те підстав. Бізнес говорить, що такі дії окремих чиновників Міндовкілля спрямовані на отримання неправомірної вигоди. Проте на такі умови й тиск, компанії з оброблення відходів йти не збираються.

Компанії - жертви

1. ТОВ «ДСЛ-2010» з жовтня по листопад 2024 року зверталось до Міндовкілля із заявами та документами, передбаченими частиною четвертою статті 42 Закону України «Про управління відходами» з метою отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – Дозвіл). За результатом розгляду пакету документів підприємству тричі відмовлено у видачі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

24.10.2024 Міндовкілля вчергове відмовило у видачі документу дозвільного характеру (відмова за підписом Вашого колишнього заступника Олени Крамаренко) з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику – порушення абзацу дев’ятого частини п’ятої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», пункту 21 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328.

2. ТОВ «Карамея» з жовтня по грудень 2024 року зверталось до Міндовкілля із заявами та документами, передбаченими частиною четвертою статті 42 Закону України «Про управління відходами» з метою отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – Дозвіл). За результатом розгляду пакету документів підприємству чотири рази відмовлено у видачі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

У ході вивчення підстав відмов у видачі Дозволу встановлено, що Міністерство вимагає документи не передбачені законодавством, що є порушенням абзацу десятого частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а також частини третьої статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги».

3. МПП «РАДА» з травня по жовтень 2024 року зверталось до Міндовкілля із заявами та документами, передбаченими частиною четвертою статті 42 Закону України «Про управління відходами» з метою отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – Дозвіл). За результатом розгляду пакету документів підприємству п’ять разів відмовлено у видачі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

У ході вивчення відмов у видачі дозволу встановлено, що Міністерство вимагає документи не передбачені законодавством, що є порушенням абзацу десятого частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а також частини третьої статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги». Крім того, Міністерство відмовило у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику – порушення абзацу дев’ятого частини п’ятої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», пункту 21 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328.

4. ТОВ «АБМ РЕЦИКЛІНГ» з червня по жовтень 2024 року зверталось до Мінкдовкілля із заявами та документами, передбаченими частиною четвертою статті 42 Закону України «Про управління відходами» з метою отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – Дозвіл). За результатом розгляду пакету документів підприємству сім разів відмовлено у видачі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

У ході вивчення відмов у видачі дозволу встановлено, що Міністерство вимагає документи не передбачені законодавством, що є порушенням абзацу десятого частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а також частини третьої статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги». Крім того, Міністерство відмовило у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику – порушення абзацу дев’ятого частини п’ятої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», пункту 21 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328.

5. ТОВ «А-Енерго» з березня по жовтень 2024 року зверталось до Міндовкілля із заявами та документами, передбаченими частиною четвертою статті 42 Закону України «Про управління відходами» з метою отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів (далі – Дозвіл). За результатом розгляду пакету документів підприємству шість разів відмовлено у видачі дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів.

У ході вивчення відмов у видачі дозволу встановлено, що Міністерство вимагає документи не передбачені законодавством, що є порушенням абзацу десятого частини першої статті 4 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», а також частини третьої статті 9 Закону України «Про адміністративні послуги». Крім того, Міністерство відмовило у видачі документа дозвільного характеру з причин, раніше не зазначених у письмовому повідомленні заявнику – порушення абзацу дев’ятого частини п’ятої статті 4-1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», пункту 21 Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.12.2023 № 1328.

Компанії-фаворити чиновників

В той же час ТОВ «Утильвторпром» та ТОВ «НВК Укрекопром», підконтрольні колишньому директору Департаменту екологічної безпеки Сергію Лук'янчуку, в якому в свій час працювала колишня заступниця Міністра Олена Крамаренко, отримували документи дозвільного характеру, навіть не маючи потужностей для виконання такої діяльності.

Окреслене вказує на системну та послідовну "роботу" заступників Міністра (Сергія Власенка, Олександра Семенця та колишньої Олени Крамаренко), що спрямована на отримання неправомірної вигоди від суб’єктів господарювання реального сектору економіки, а також на наявність суто корупційних інтересів у діяльності Міністерства.

З'ясовувати реальні мотиви чиновників та обсяги корупції у цій справі, очевидно, що тепер компетенція ДБР та НАБУ.

 

Новини по темі: НАБУ природа