Завантажити ще

Автор закону про спецшколи для дітей з особливими потребами пояснив, що їх не слід протиставляти інклюзивним класам

Автор закону про спецшколи для дітей з особливими потребами пояснив, що їх не слід протиставляти інклюзивним класам
Фото: facebook.com/sushko.pavlo

Закон про спеціальну освіту для дітей з психічними порушеннями та розладами поведінки підтримує розвиток спеціальних та інклюзивних шкіл для рівного доступу до якісної освіти. Про у Facebook написав народний депутат, заступник голови фракції "Слуга народу", голова ТСК ВР з питань захисту прав дітей Павло Сушко.

13 березня президент України Володимир Зеленський підписав закон №10160, що розширює перелік профілів спеціалізованих закладів середньої освіти. До закону увійшли пропозиції Сушко щодо внесення змін до Закону України "Про повну загальну середню освіту".

- Всі діти різні та потреби мають різні. Не можна всіх підганяти під один стандарт. Нема жодного позитиву в тому, коли частину дітей з ООП позбавляють права отримувати освіту в тій формі, яка їм найбільше підходить. Тому послідовно виступаю за розвиток всіх форм освіти для дітей з ООП. Взагалі практика протиставлення спеціальної освіти та інклюзивного навчання — є хибною, - зазначив Сушко.

За його словами, ті, хто виступає за закриття всіх спеціальних шкіл, зазвичай дотримуються позиції "своїй дитині - усе, іншим - нічого". Вони також вважають, що це сприятиме розвитку інклюзивного навчання, яке буде найбільш ефективним саме для їхньої дитини з особливими освітніми потребами (ООП).

- Чому ті, хто наполягав на ліквідації спеціальних шкіл тут, в Україні, евакуювавшись за кордон, своїх дітей віддали саме в спеціальні школи, до того ж на повний пансіон. Ніхто не має право засуджувати інших батьків та навʼязувати їм свій вибір, - додав він.

Депутат підкреслив, що форма навчання для дитини повинна обиратися батьками та самою дитиною не через відсутність інших варіантів. 

- Спеціальна школа, як і навчання в інклюзивному класі, має обиратися тоді, коли це відповідає найкращим інтересам дитини, виходячи з того, що найкраще задовольняє потреби дитини в освіті, спілкуванні, соціальній адаптації, - додав він.