З 11 грудня у Львові підвищилася вартість проїзду у громадському транспорті та водночас запрацювала безготівкова оплата проїзду у всіх видах громадського транспорту. Наразі тарифи на проїзд у Львові найвищі в Україні, а безготівкова система оплати першого ж дня дала збій. KP.UA дізналася, скільки коштує поїздка у громадському транспорті в інших містах України.
Отже, зараз у місті Лева можна сплатити за проїзд готівкою – 20 грн за одну поїздку в трамваї або тролейбусі. Оплата банківською карткою зменшить суму до 15 грн, а оплата карткою «ЛеоКарт» - 13 грн. Щоправда, сама «ЛеоКарт» коштує 70 грн плюс її треба поповнити для списання грошей за поїздки.
Готівкою – 8 грн (міська електричка – 15 грн).
Транспортна картка – (вартість 50 грн + поповнення на 50 поїздок) – 6,5 грн (крім електрички).
«Короткі» безлімітні проїзні:
Загальний проїзний на місяць – 1300 грн.
Основною проблемою столиці вважається застаріла інфраструктура: розбиті трамвайні колії, застаріла контактна мережа для тролейбусів, безліч маршруток, які заважають руху автобусів великої місткості – звідси й затори на дорогах. Пріоритет у русі віддається автомобілям і метро, а на державний авто-і електротранспорт йдуть залишкові кошти.
Та головна проблема основної транспортної артерії міста – метро. На додачу до повітряних тривог (а це іноді по 3 і більше годин), коли закриваються на цей час наземні станції метро на "червоній і зеленій гілках", трапилася катастрофа - припинили роботу 6 станцій на "синій гілці" через затоплення тунелів. Зупинили на пів року – а там одні із найбільш густозаселених районів Києва.
Готівкою – 8 грн.
Смартфоном (через «Приват24») – 7 грн.
"Короткі" проїзні на 7, 10, 15, 90 діб (через «Приват24»):
«Біч» Одеси – застарілі автобуси та зниження пасажиропотоку наполовину з 2022 року. Крім того, вже кілька років влада не може вирішити проблему з дуже вузькими одеськими вуличками, де транспорт не може нормально роз'їхатися і постійно виникають затори.
Готівкою – 10 грн (тільки для покупки квитків перед поїздкою у терміналах самообслуговування).
Транспортна карта (вартість 200 грн, зі 170 грн йде оплата кожної поїздки).
Безлімітний квиток «Денний» – 50 грн (кількість поїздок протягом дня необмежена, на квитку розміщено штрих-код, який діє з моменту активації до 23:00).
У маршрутних таксі – 14 грн.
Готівкою – 12 грн.
Безконтактною банківською карткою – 12 грн.
Транспортною карткою: тролейбус – 8 грн, автобус – 12 грн.
У жовтні міська рада Риги (Латвія) передала Чернігову 10 автобусів Solaris Urbino. Про це рижан попросив в. о. міського голови Олександр Ломака, вказавши, що сфера громадських перевезень отримала суттєві руйнування під час активних бойових дій. Стан латвійських автобусів дозволяє їм безперешкодно продовжувати працювати у Чернігові.
Готівкою – 10 грн.
Безконтактна банківська картка, SMS, додаток Easy Wallet – 8 грн.
Транспортна карта «Галка» – 6 грн (студентська «Галка» – 5 грн).
У маршрутних таксі – 12 грн.
Повноцінно працювати громадському транспорту заважають вузькі дороги міста і не до кінця продумані дорожні розв'язки, які змушують автобуси та тролейбуси постійно «перебігати» з однієї лінії руху на іншу і назад навіть в умовах безперервного потоку машин. Стан рухомого складу загалом прийнятний.
Готівкою, NFC, банківською картою, QR-кодом: автобус – 14 грн, тролейбус – 10 грн.
Карткою (громадською, студентською транспортними картками з тарифом «Гаманець»): автобус – 10 грн, тролейбус – 6 грн (з 06:00 до 22:00) та 16 грн (з 22:00 до 06:00). По «Картці житомирянина» (пенсіонери за віком, особи з інвалідністю ІІІ групи): автобуси – 7 грн, тролейбуси – 0 грн (з 10:00 до 16:00).
Проїзні квитки на тролейбус: 30 днів – 180 грн, 90 днів – 500 грн.
Столиця Естонії Таллінн подарувала Житомиру 20 дизельних автобусів. Естонія готується відмовитися від «дизеля» до 2025 року, а Житомиру поки що підійде і такий транспорт. Після закінчення війни, можливо, місто також замислиться про перехід на екологічно безпечний транспорт.
Готівкою: автобуси – 7 грн, тролейбуси – 6 грн.
Місячний проїзний на обидва види транспорту – 500 грн, на автобус – 280 грн, на тролейбус – 250 грн.
У Кропивницькому тролейбусний парк складається здебільшого з нових машин. На маршрутах, де є ділянки без контактної мережі, тролейбуси пересуваються автономним ходом завдяки акумулятору. Автобуси та маршрутки також відповідають нормативам. Тарифи на проїзд у громадському транспорті не змінювалися з 2021 року. Під час війни вартість проїзду вирішили не переглядати.
У трамваях та тролейбусах - проїзд безкоштовний.
В автобусі – 12 грн.
Місячний проїзний квиток на автобус – 720 грн (60 поїздок).
У маршрутках – 12-13 грн.
У місті триває боротьба між муніципальними автобусами та приватними маршрутними таксі.
Проїзд безкоштовний у всіх видах громадського транспорту від початку російського вторгнення. Якщо влада вирішить відновити оплату за проїзд, то вона залишиться на довоєнному рівні: трамваї та тролейбуси – 6 грн, метро – 8 грн.
В Ужгороді немає електротранспорту, тільки маршрутні таксі та автобуси, вартість проїзду в яких на сьогодні – 12 грн. Найближчим часом влада міста планує підняти тариф до 14 грн.
У Тернополі вартість поїздок містом вдалося утримати на довоєнному рівні, а також запровадити єдину поки що в Україні систему «Єдиний квиток», яка дозволяє користуватися будь-яким видом транспорту за єдиною ціною. Заплативши за проїзд, пасажир може зробити необмежену кількість пересадок в інший транспорт. Дія квитка – 30 хвилин.
Вартість проїзду у тролейбусі, комунальному автобусі, маршрутному таксі у Тернополі:
Трамвай/тролейбус – 8 грн.
Автобус – 12 грн.
Маршрутні таксі: маршрути 25Н, 30А, 30Б – 18 грн, інші маршрути – 15 грн.
Місячний проїзний квиток: на 130 поїздок – 510 грн, безлімітний – 750 грн.
У травні Швейцарія передала Вінниці 16 трамваїв Tram 2000, які замінять застарілі вінницькі моделі Mirage. Нові вагони мають цілком робочий стан і здатні використовуватися ще від 12 до 15 років. Також у Вінниці розпочався випуск тролейбусів власного виробництва – низькопідлоговий VinLine з автономним ходом на 20 км.
Підсумовуючи, можна відзначити, що в Україні активно розвивається тренд на безготівкову оплату за проїзд – картками та телефонами оплачують свої поїздки навіть люди похилого віку. У багатьох регіонах діють місцеві картки, які дають змогу зменшити суму за проїзд. Все це покликане, зрештою, систематизувати та контролювати надходження грошей від пасажирів громадського транспорту.
Але все частіше повідомляється про поломки валідаторів, які списують безготівкову оплату за проїзд, – і пасажирам доводиться оплачувати проїзд готівкою і дорожче.
Також у багатьох регіонах тарифи не переглядалися з 2021 року, а бензин, електрика і запчастини, що подорожчали, просто не дозволять старим тарифам утриматися. Та й кількість пільговиків з правом безоплатного проїзду або зі суттєвою знижкою збільшується, доходячи у деяких містах до 65-70% від загальної кількості пасажирів. Найімовірніше, у 2024 році приклад Львова наслідуватимуть й інші міста України, де оплата за проїзд може підвищитися та вдарити по кишенях й так небагатих українців.