Відтепер подати заяву на шлюб можна не тільки у відділі ДРАЦС, але і онлайн, через за застосунок «Дія». Зробити це можна всього за 10 хвилин не виходячи з дому. Вартість цієї послуги коштує від 85 копійок до 1649,85 грн залежно від обраних послуг і дати реєстрації шлюбу.
Підкреслюємо, мова йде саме про надання послуги – «подача заяви на шлюб», а не безпосереднє укладання шлюбу.
А потім особисто узгоджувати з представниками ДРАЦС деталі церемонії, прийти в обраний день і сказати «так», щоб отримати свідоцтво про шлюб.
Так. Партнер має підписувати заяву електронним підписом або «Дія. Підпис».
Зробити це можна в особистому кабінеті Приват24 чи відділенні банку, що для клієнтів Приват24 є безкоштовною послугою. Також в чат-боті Ощадбанку у Телеграм та у МВС чи ДПС.
Ні. Зареєструвати шлюб можна лише у відділенні ДРАЦС за особистої присутності наречених.
Якщо ви були одружені і розлучились, то треба подавати документи, що підтверджують факт припинення шлюбу. Якщо таких шлюбів ви мали декілька, то документ про підтвердження припинення шлюбу треба лише про останній шлюб. А якщо ви одружений і знову подаєте заяву на шлюб, не розірвавши попередній, то вам просто відмовлять в укладанні шлюбу. Обманути нікого не вийде, в нашій державі вже давно всі відповідні реєстри цифровізовані.
Повідомлення з результатом надходить вже наступного робочого дня.
Так. Робити це потрібно при заповненні заяви. Після чого відповідний слот бронюється автоматично на дві доби. Заяву потрібно буде підписувати у цей термін, щоб бронювання не скасувалось.
На електронну пошту надійде разом з відмовою пояснення причини відмови.
Користуватись цією послугою не зможуть чотири категорії громадян: громадяни інших країн, молодята без електронного підпису, особи віком до 16 років і одностатеві пари.
- Потрібно, щоб люди розуміли: подача заяви онлайн - це не реєстрація шлюбу онлайн. Ми маємо розуміти, що волевиявлення громадянина може бути оформлено заявою ось таким чином, але підтвердження цього бажання - отримання свідоцтва і власноручний підпис - на сьогодні нічим не замінено, - каже керівниця відділу Державної реєстрації актів цивільного стану міста Києва Рада Дашутіна.
На її думку, поява такої послуги в «Дії» - це добре і для людей, і для працівників ДРАЦСів.
- Будь-яка онлайн-послуга для чого робиться? Щоб було покращення для людей і, безпосередньо, для виконавця цієї послуги. Людям не потрібно приходити до відділу, адже на це витрачається час. Ви можете бути вдома зі своєю коханою людиною, зареєструватись у «Дії», подати, за умови отримання своїх електронних ключів, заяви. Підписатися цими ключами і вже прийти на реєстрацію в день, який буде визначено вашою заявою, - зазначає Рада Дашутіна.
Для відділів ДРАЦС позитив у тому, що перестануть скупчуватись черги, для працівників це означатиме більш комфортні умови роботи.
- Це, безумовно, для людей краще. Для відділу це теж краще. Люди не приходять у відділ, не створюють чергу. Спеціаліст може прийняти онлайн цю заявку, обробити її, пересвідчитись у сімейному стані заявників. Перевірити за допомогою державних реєстрів, так як у нас вже все зараз повністю оцифровано. Звичайно, у людей виникають якісь питання, а іноді вони бувають, наприклад, стосовно того, як проходитиме сама церемонія. Хтось ставиться до цієї події просто як до юридичного факту реєстрації. А комусь цікаво навіть, де стояти нареченій: ліворуч чи праворуч. І які келихи краще. Бувають такі питання, і люди мають можливість прийти і проконсультуватися. Але це вже без подання заяви. Просто підійти на рецепшн і запитати, - додає наша співрозмовниця.