Україна завдала чутливого удару по російській військовій логістиці поставок палива в армію агресора. У четвер, 22 серпня, Сили оборони України вразили залізничний пором "Конро Трейдер" у порту "Кавказ" Краснодарського краю Росії, який до того ж був під зав'язку завантажений (близько 30 одиниць) цистернами з паливом для фронту.
- Ми можемо підтвердити інформацію, що ця ціль була знищена Військово-морськими силами, - заявив представник ВМС Дмитро Плетенчук в ефірі "Радіо Свобода".
Він пояснив, що в результаті атаки робота російского порту частково заблокована – доки затоплене судно не приберуть з причалу. За його словами, інші два залізничні пороми в цьому порту не працюють: один з них - на ремонті, а інший, знищений раніше "Слов'янин", очікує рішення своєї долі в Азовському морі.
Плетенчук також зазначив, що альтернативи Керченському мосту Росія тепер не має, проте міст не витримує логістичного навантаження, а тому росіяни змушені використовувати Керченську поромну переправу.
- Морська військова логістика, тобто застосування великих десантних кораблів, для них також закрита. Тому що ці десантні кораблі чомусь вибухають і тонуть у Чорному морі. Вони вирішили, що для цього підійдуть пороми, про які, до речі, забули, коли було відкрито Керченський міст. Виходить, що основна військова логістика випадала саме на пороми. Тепер її немає, – пояснив Плетенчук.
Найімовірніше, російський пором був підірваний українською ракетою «Нептун», яка вже не раз вражала такі важливі російські цілі, як крейсер «Москва» або суперсучасні ракетні комплекси С400 у Криму.
Чим важливе знищення такої цілі?
- Цей пором є одним із важливих ланцюгів російської військової логістики для забезпечення окупаційних сил, насамперед паливно-мастильними матеріалами, але, крім того, він перевозив, звичайно, й озброєння. Тому це цілком легітимна ціль. І відповідно, це має зменшити потенціал можливості нашого ворога на тих локаціях, де вони ведуть активні бойові дії, - пояснює Дмитро Плетенчук.
Як пишуть російські військові паблики, "Конро Трейдер" був "єдиним нашим поромом, який був здатний перевозити залізничні цистерни з пальним для армії". «Військовою мовою це називається ізоляція майбутнього району бойових дій. Залізнична станція Токмак також знаходиться в зоні ураження вогневих засобів супротивника, включаючи дрони. Заощаджуйте ПММ», - панікують росіяни.
Аналізуючи атаку на пором «Конро Трейдер» 22 серпня, Telegram-канал «Рибар», який ЗМІ пов'язують із російськими силовиками, вказує, що «значно важливіші незримі наслідки атаки: крім втрати цистерн з паливом, призупинено поромний зв'язок, що позначиться на постачанні палива на півострів, і навіть функціонуванні самого порту».
Таким чином, залізничним перевезенням через Керченську протоку завдано «нищівного удару», і складно прогнозувати, коли Росія від нього оговтається і чи оговтається взагалі.
До речі, хоча російські загарбники й будують залізницю через окупований Маріуполь, вона також у зоні ураження українською зброєю. А знищена у Криму ворожа ППО вже не зможе забезпечувати їй захист.
Знищення російського порома - це продовження довгострокової стратегії України, спрямованої на знищення нафтопереробних комбінатів, нафтосховищ Росії, ланцюжків поставок, оскільки вони постачають паливо армії агресора.
Раніше, в ніч проти 18 серпня, Сили оборони України завдали удару по комбінату "Кавказ" у Ростовській області, де зберігалися нафта та нафтопродукти для потреб окупаційної армії РФ. Удар підтвердили у Генштабі ЗСУ. За кілька днів вогонь поширився площею 10 000 кв. м, під час спроб його загасити постраждали майже пів сотні російських пожежників, 15 із них госпіталізовані.
Всього на базі державного резерву РФ знаходяться 74 резервуари з паливом ємністю 5 тисяч тонн кожен. Загальна вартість палива, що зберігається на базі, оцінюється у 200 млн доларів, або 18 млрд рублів.
Адмірал ВМС США у відставці Марк Монтгомері в інтерв'ю «Голосу Америки» заявив, що, окрім Керченського мосту, необхідно атакувати поромну переправу в Керчі, яка «така ж важлива або навіть важливіша для логістики». Він наголосив, що вибити матеріально-технічний потенціал Росії в Криму, так чи інакше, важливо для майбутнього контрнаступу, щоб звільнити Крим.
Іван Ступак, військово-політичний оглядач Українського інституту майбутнього:
– Це важливий результат. Якщо до того ж буде знищено ще й Кримський міст, то окупанти втратять постачання своєї армії з боку Криму. Інших ресурсів для перевезення палива та військ через Керченську протоку росіяни не мають. Цей пором був останньою сполучною ланкою поставок. Тепер у агресора залишилася лише сухопутна дорога через зайняті українські території біля Маріуполя. Начебто вони там будують нову залізну дорогу. Але, на щастя, наші далекобійні засоби туди також можуть дістати. А без постачання армія агресора просто видихнеться. Тепер потрібно ухвалити рішення про атаки на Кримський міст – вигідно це нам чи ні.