22 грудня
Завантажити ще

Європа відкрила небо: куди можна планувати бюджетні подорожі

Європа відкрила небо: куди можна планувати бюджетні подорожі
Фото: Володимир Гонтар/УНІАН

На саміті «Україна - ЄС» 12 жовтня була підписана угода « Відкрите небо », а вже на наступний день один з найбільших лоукостерів угорська компанія WizzAir заявила про те, що найближчим часом відкриє 26 нових маршрутів з українських аеропортів. Швидше за все, його конкурент RyanAir найближчим часом також представить свої плани по розширенню програми на наступний польотний сезон. «КП в Україні» розбиралася, куди вже можна планувати подорожі в наступному році.

нові напрямки

Авіакомпанія Wizz Air анонсувала, що планує розмістити в Україні додатково сім своїх літаків. Тепер авіапарк компанії в нашій країні виросте до 11 суден. Найближчим часом перевізник планує запустити 26 нових рейсів - 12 з Києва, 9 з Львова, 3 з Одеси і 2 з Харкова.

Список нових маршрутів виглядає так:

  • Київ - Париж (Бове) - з 17 грудня 2021 року по понеділках і п'ятницях;
  • Київ - Ейндховен - з 18 грудня, вівторок, субота;
  • Київ - Брюссель (Шарлеруа) - з 19 грудня, середа, неділя;
  • Київ - Ніцца - з 3 травня 2022 року, вівторок, субота;
  • Київ - Барселона - з 27 березня, по понеділках, середах, п'ятницях, суботах; а з 1 серпня - щодня;
  • Київ - Мадрид - з 3 травня, вівторок, четвер, субота; з 1 липня - понеділок, середа, п'ятниця, неділя;
  • Київ - Аліканте - з 2 липня, вівторок, четвер, субота;
  • Київ - Малага - з 3 травня, понеділок, п'ятниця; з 3 липня - понеділок, середа, п'ятниця, неділя;
  • Київ - Порту - з 1 липня, понеділок, п'ятниця;
  • Київ - Пальма-де-Майорка - з 1 серпня, понеділок, п'ятниця;
  • Київ - Ханья - з 2 серпня, вівторок, субота;
  • Київ - Базель - Мюлуз - Фрайбург - з 1 серпня, понеділок, п'ятниця;
  • Львів - Мадрид - з 27 березня, четвер, неділя;
  • Львів - Ейндховен - з 27 березня, четвер, неділя;
  • Львів - Париж (Бове) - з 28 березня, понеділок, середа, п'ятниця;
  • Львів - Барселона - з 28 березня, понеділок, п'ятниця; з 1 червня - понеділок, середа, п'ятниця;
  • Львів - Ніцца - з 1 червня, середа, неділя;
  • Львів - Тревізо (Венеція) - з 2 червня, четвер, неділя;
  • Львів - Брюссель (Шарлеруа) - з 1 червня, середа, п'ятниця;
  • Львів - Афіни - з 4 червня, вівторок, субота;
  • Львів - Салоніки - з 2 червня, четвер, неділя;
  • Одеса - Лондон (Лутон) - з 27 березня, четвер, неділя;
  • Одеса - Пардубіце (Прага) - з 2 липня, вівторок, субота;
  • Одеса - Афіни - з 2 липня, вівторок, субота;
  • Харків - Салоніки - з 29 березня, вівторок, субота;
  • Харків - Пардубіце - з 2 червня - четвер, неділя.

Квитки можна купити вже зараз. Наприклад, полетіти з Києва в Ейндховен найдешевше можна 21 грудня. Квиток на цей день варто 809 грн, назад таку ж ціну нам вдалося зловити на 11 січня. Для любителів відпочинку в Іспанії цікаво буде дізнатися, що зараз можна забронювати квитки на рейс Київ - Малага в травні наступного року всього за 969 грн, правда, назад переліт буде коштувати вже 1619 грн. Разом, за 2588 грн можна буде злітати на відпочинок в один з найвіддаленіших від нас регіонів Іспанії - Андалусію. Раніше квитки туди коштували в середньому близько 300 доларів на пасажира.

Фахівці з туризму говорять, що мандрівники зможуть виграти не тільки завдяки нижчим цінам на перельоти, а й істотно заощадити час - раніше рейси в ту ж Малагу були тільки з пересадкою в Стамбулі або якомусь великому європейському хабі, тому переліт в середньому займав від 9 до 12 години, тепер же це буде один рейс тривалістю менше 5 годин.

Нові українські аеропорти

Ще один лоукостер RyanAir місяць тому заявив, що в разі підписання угоди «Відкрите небо» найближчим часом перекине в Україну до 20 літаків, щоб конкурувати за пасажирів. Глава компанії Майкл О'Лірі сказав, що його авіакомпанія планує почати літати в 12 українських аеропортів, хоча зараз польотна програма здійснюється тільки в п'ять найбільших.

З тих пір пройшов місяць, і перевізник озвучив поки всього два нових рейси з України. З 5 листопада відкриється прямий рейс Львів - Манчестер. Літаки будуть літати по цьому маршруту два рази в тиждень по понеділках і п'ятницях. А з 27 березня наступного року перевізник відкриє прямий рейс Одеса - Венеція. Літаки літатимуть двічі на тиждень по четвергах і неділях.

Що стосується планів компанії почати літати в 12 українських аеропортів, то, швидше за все, це питання довгострокової перспективи. Справа в тому, що на сьогодні у нас немає стільки аеропортів, які могли б приймати літаки перевізника. Зараз компанія літає до Києва, Львова, Одеси, Харкова та Херсона.

- Потенційно Ryanair вже зараз міг би почати літати в Миколаїв, Дніпро, Запоріжжя та Вінниці, - каже транспортний експерт Олександр Мироненко. - Що стосується інших аеропортів, то Тернопіль поки не працює, а Івано-Франківськ, Чернівці, Рівне, Луцьк, Кропивницький і Житомир можуть приймати тільки маленькі літаки. У Сумах і Полтаві великі смуги, але їх потрібно реконструювати. В Ужгороді потрібно реконструювати смугу, нинішній її довжини не вистачить. Хмельницький також має проблеми зі злітно-посадковою смугою, яку потрібно відремонтувати і посилити, щоб на неї могли сідати літаки на 200 місць, якими возить Ryanair.

Для новий літаків Ryanair в Україні ще поки немає достатніх умов. Фото: ФБ

Для новий літаків Ryanair в Україні ще поки немає достатніх умов. Фото: ФБ

Аналізуйте повну вартість перельоту

У світі сучасної авіації вже складно сказати, чим лоукостер відрізняється від традиційного перевізника. У битві за ціну квитка останні все більше стають схожі на перших - у звичайних компаній все частіше можна зустріти тарифи, які не передбачають у пасажира наявність будь-якого багажу, крім ручної поклажі. За валізу вже частенько доводиться платити окремо.

Міняють традиційні перевізники і концепцію харчування для пасажирів. Так, наприклад, німецька Lufthansa найближчим часом планує зробити платним алкоголь на далекомагістральних рейсах. Раніше авіакомпанія вже відмовилася від безкоштовного харчування і напоїв на своїх рейсах на короткі відстані.

Тому при плануванні подорожі варто не тільки порівнювати ціну перельоту, вартість перевезення багажу, необхідність підкріпитися, але і інші потенційні витрати на переліт. Особливо варто вивчити вартість трансферу з того чи іншого аеропорту. З урахуванням, що багато лоукост-компанії літають в аеропорти, які знаходяться далеко від міста, то і плата за квиток в місто буде, відповідно, більш високою.

Навіть вибір аеропорту для вильоту для економного мандрівника має значення. Наприклад, туристи з Києва можуть полетіти через аеропорт «Жуляни» або з Борисполя. До першого без проблем можна дістатися на міському транспорті за 8 грн, а за поїздку до Борисполя потрібно буде розщедритися: таксі від 300 грн, автобус - 85 грн або на залізничному експресі за 80 грн.

при плануванні подорожі варто не тільки порівнювати ціну перельоту, вартість перевезення багажу, необхідність підкріпитися, але і інші потенційні витрати на переліт.

Така ж ситуація зустрічається часто і в європейських аеропортах. Наприклад, в Мілані цілих три аеропорти. Найбільшим є Мальпенса далеко від міста, і трансфер туди на одну людину коштує 10 євро на автобусі або 14 євро на поїзді. Дістатися в інші довколишні аеропорти можна за більш демократичними цінами. Так, квиток на автобус з аеропорту Бергамо в центр Мілана буде коштувати 4-6 євро, а з аеропорту Лінате в центр міста можна доїхати і зовсім на міському транспорті за 1,5 євро. Як бачите, різниця у вартості трансферу істотна і навіть порівнянна з ціною перельоту лоукостом, тому враховуйте її при плануванні подорожі.

Чого чекати від «Відкритого неба»

Як кажуть експерти, найближчим часом через підписання угоди «Відкрите небо» українських пасажирів чекає ряд приємних змін.

- Тепер авіакомпаніям не потрібно отримувати дозвіл від урядів, щоб почати літати між країнами, - пояснює економіст Центру економічних стратегій Богдан Прохоров. - Треба тільки домовитися з аеропортами про слотах. Це збільшить конкуренцію на українському ринку, що потенційно призведе до зменшення вартості квитків і збільшення кількості напрямків.

За словами експерта, збільшаться компенсації пасажирам у разі скасування або затримки рейсу. Наприклад, в разі скасування рейсу перевізник повинен надати харчування і в окремих випадках готель, а за тривалу затримку - компенсацію від 200 євро.

- Реалізація угоди "Відкрите небо" передбачає два етапи, - продовжує Прохоров. - Спочатку знімають обмеження на перельоти Україна - Євросоюз, а далі дозволяють європейським авіакомпаніям виконувати внутрішні перельоти по Україні. При цьому українські компанії не зможуть так само вільно літати між європейськими містами - їм потрібно буде включити в маршрут українські міста - наприклад, Київ - Варшава - Париж.

За його словами, між першим і другим етапами Україна повинна привести своє законодавство у відповідність з європейським - це передбачає прийняття кількох десятків евродіректів.

Новини по темі: Туризм подорожі Авіарейси