Цього року у фінал українського Нацвідбору на "Євробачення" пройшов білоруський співак Michael Soul - у минулому учасник "Голосу країни" та "Ліги сміху". Артист представить на суд глядачів та журі трек Demons про сім смертних гріхів людини. Чому знову збирається штурмувати пісенний конкурс, як реагує на скандали навколо відбору і чим дивуватиме глядачів 12 лютого, ми запитали його особисто.
- Ви не вперше берете участь у Нацвідборі "Євробачення". Спочатку були "Дитяче Євробачення" в Білорусі, пробувалися у дорослому, а тепер і в Україні. Чому вирішили подати заявку?
- Мені загалом завжди подобалося, як проходив Нацвідбір в Україні. На той час, поки СТБ робив цей відбір разом із "Суспільним", він виглядав дуже незвично, креативно і відрізнявся від того, що відбувається на етапах відбору конкурсанта на "Євробачення" в інших країнах. Чому вирішив спробувати? Я переїхав до України півроку тому. Побачив анонс, що розпочався прийом заявок, і подумав, що це непогана можливість заявити про себе як про артиста, нагадати, що раніше я брав участь у ”Голосі” та “Лізі сміху”. Що у мене є своя музика, яку я планую випускати саме тут.
- Наскільки конкурс у Білорусі відрізняється від нашого Нацвідбору?
– Звичайно, відмінності є починаючи від організаційних. У Білорусі організатори конкурсу прослуховують усі заявки своєю командою, буде це 100 чи 200 претендентів. Їх запрошують до студії “БелТелерадіокомпанії” та слухають наживо. Там немає такого поняття, як "музичний продюсер", і здебільшого тобі ніхто нічого не скаже (посміхається). А тут команда на чолі з музичним продюсером обирає спершу лонг-лист і вже потім слухають кожного окремо, визначаючи фіналістів. Не знаю, можливо, в минулі роки якось по-іншому було (посміхається). Та й загалом рівень конкуренції в Україні інший. Тому що в нас, у Білорусі, немає як такої музичної індустрії, всі самі за себе і дуже мало артистів.
– Вас можна назвати єврофаном? Чи стежили раніше за конкурсом?
-По-різному. Коли у мене з'являлася нагода, я навіть робив якісь огляди у себе в сторіс, знімав виступ і коментував його (посміхається). Але загалом за конкурсом стежу, тому можу назвати себе єврофаном.
- На Нацвідбір ви подали три треки. Чому оргкомітет наполіг на треку Demons? Чим він їх зачепив?
- Це у них треба питати (посміхається). Пісню я написав сам, і мені приємно, що оцінили мої старання.
– Ви працюєте без продюсера. Чи важко було зібрати команду після переїзду до України?
- Та ні. Я вам скажу, що не завжди навколо тебе має бути багато людей. Їх може бути мало, але вони мають бути універсальними у роботі. У моїй команді п'ять осіб – адміністратор, юрист, контент-менеджер, піар-менеджер.
- Вашим наставником у шоу "Голос" була Тіна Кароль. Чи підтримуєте з нею зв'язок, можливо, вона давала вам якісь поради щодо участі в Нацвідборі?
- Ми з нею підтримуємо зв'язок, я вітаю її зі святами, але більше спілкуємось через соцмережі. Щодо “Євробачення”... Думаю, що вона колись давала мені якісь поради, але давала їх так багато, тому так одразу й не пригадаю (сміється). Вона мені більше радила спробувати свої сили у проектах на кшталт Singer у Китаї.
Michael Soul переїхав до України з Білорусі півроку тому Фото: instagram.com/soulmichael/Photo by Анастасія Кощаєва
- Судді Нацвідбору часто критикують учасників починаючи від пісні та закінчуючи образом. Чи готові вислуховувати критику?
– Цього не уникнути. Завжди знайдуться люди, яким подобається твоя творчість, і ті, яким вона не подобається. Я вважають, що люди, які йдуть у цю професію, мають бути готові вислуховувати критику. По-іншому ти просто не зможеш бути у ній.
– Чи чули пісні інших конкурсантів? Який з треків, що вийшли, вам запам'ятався?
- Виділити когось дуже складно, бо всі різножанрові. Якщо питати мене як людину, яка слухає музику в плеєрі щодня, то, напевно, жоден із цих артистів не підходить під жанр, який я люблю.
- Цього року фіналісти довго тягли із прем'єрою треків для Нацвідбору. Wellboy, наприклад, презентує пісню останнім прямо перед конкурсом. Як ви вважаєте, чи зможе глядач гідно оцінити артиста, трек якого майже не чув, на відміну від тих, хто презентував пісні заздалегідь?
- Про це треба запитати їхній менеджмент. Тут є купа різних схем просування. Хтось випускає раніше, хтось за день чи навіть у день Нацвідбору. Чи працює це? Я вважаю, що ні. Розсудить усіх live-перформанс. Нас порівнюватимуть в один момент, коли ми поспіль вісім людей виступимо наживо. І повірте, те, що ви чуєте в записі, дуже сильно відрізнятиметься від того, що буде на сцені. З'явиться картинка, ми всі люди, і в кожного свої живі емоції. Хтось не потрапить у ноти, хтось забуде слова. А хтось, навпаки, збереться та здивує всіх. Все це може бути.
- ERIA не потрапила у лонг-лист і заявила, мовляв, "немає грошей - немає й у списку учасників конкурсу". Вас така заява колеги не образила?
- Ні, це мене не образило. Це звучить дуже безглуздо. Візьмемо фінальну вісімку. Навіть якщо ми всі разом скинемось, нам не вистачить на якийсь хабар (сміється). Можливо, це було просто сказано на емоціях, можливо, преса десь перекрутила її слова. Завжди знайдуться незадоволені результатом.
- Як ви вважаєте, хто винний у ситуації з дискваліфікацією LAUD?
– Не бачу в цьому нічого дивного. На "Суспільному" працюють такі самі люди, як і ми з вами. Вони могли щось пропустити. Завжди є людський фактор. Вина у цьому не лише "Суспільного", як пишуть, але й LAUD, у якого є продюсер та команда. Вони повинні були заздалегідь подивитися, чи є якісь ролики або контент, де звучить ця пісня, і просто видалити їх з мережі. Правило саме собою незвичне і нове. Тут же мова тепер не про комерційний реліз треку, а взагалі про будь-яке виконання пісні будь-де. Якби уважно прочитали правила та перевірили всі пункти, він би точно залишився у фіналі. У будь-якому разі LAUD прийде, мабуть, гостем виступати. Він же попросився (посміхається).
- Вважаєте достатньою підтримку учасників Нацвідбору з боку "Суспільного"?
- Я не знаю, як було з СТБ, я не співпрацював з ними. Цього року "Суспільне" мене підтримує, допомагає, надає всі можливості для того, щоб гідно виступити. Якихось проблем у плані організації в мене поки що немає. Як на мене, так усі ті скандали, які відбувалися раніше, це нормально. З року в рік єврофани починають копати інформацію на артистів, які проходять у фінал. Їм усе цікаво, дістати цю брудну білизну, знайти, де учасник щось там сказав 10 років тому в інтерв'ю. І не важливо, що люди можуть змінитись за цей час. Усі мають до цього бути готовими, коли йдуть на такий престижний конкурс. Якщо ти підготувався, якщо все продумав, у тебе не буде жодних проблем. Якщо ні – отримуєш такі історії з дискваліфікацією.
- Як відбувається підготовка до шоу? Розкажіть трохи про номер.
– Я вже повністю знаю увесь номер, у мене були репетиції. Мені показали, як виглядатиме розкадрування, графіка на сцені під час мого виступу. Майже готовий костюм, залишилося лише репетирувати. "Суспільне" мене дуже підтримало у плані костюму. Дуже багато хто любить хаяти мій образ, що я нібито там дуже неналежно виглядаю для когось... (посміхається) Але тут все зійшлося. А щодо номера… Ну, напевно, це потрібно запитувати у того, хто готує щось дуже масштабне. Я з цим не стикався. У мене пісня іншого характеру, і не можна відволікати слухача від стану. Все буде побудовано на графіці, світлі.