У листопаді співачка Брітні Спірс в Інстаграмі виклала фото харківського кота Степана. Виконавниця пожартувала, що час від часу "зникає" з цим котом. Після цього посту фото з українським Степаном облетіли заголовки світових ЗМІ, а в акаунті тварини не лише додалися передплатники, а й з'явилася реклама іменитих брендів. "КП в Україні" вирішила поспілкуватися з власниками популярних у соцмережах тварин та дізнатися, як зі свого улюбленого кота зробити зірку Інстаграма.
Про "котячого мера" Львова Левчика знімали новини ТСН, "Суспільне" та навіть запрошували на радіо. Він регулярно проводить зустрічі з прем'єр-міністрами, послами та журналістами. Як зізналися співробітники мерії, посаду "мера" Левчик отримав сам, піднявшись за "кар'єрне дерево".
- Він заліз на те дерево, що було навпроти вікна мера, і не зміг спуститися з гілки. Ми вирішили йому допомогти та залучили до цього багато людей. Коли його вдалося спустити на балкон, Левчик одразу пройшов до мерського кабінету. Мер прийшов на роботу, і ми одразу йому розповіли, що в нього з'явився кіт. Проте мер запропонував спочатку знайти власників, оскільки Левчик був у нашийнику. Ми через соцмережі намагалися знайти його власників, але прийшли одразу 5 власників, і було враження, що люди просто хотіли познайомитися з мером. Я чула, як одна пара навіть шепотіла, що в нас кішка, а не кіт. Але, в принципі, всі були задоволені тим, що прийшли на таку коротку зустріч. Проте виявилося, що кіт «нічий», але за ним стежать кілька власників: скрізь його знають і скрізь він пробував шматочок дістати, – розповіли співробітники.
Однак на постійній основі Левчика ніхто до себе не хотів брати, тому що не було можливостей, і тоді мер запропонував його залишити та зробити "Котом Ратуші". Спочатку до кота було складно звикнути, зізнаються працівники, проте пізніше за Левчиком почали вишиковуватися черги, щоб його погладити чи пообнімати.
- В Інстаграмі завели сторінку за кілька днів після того, як знайшли. Ім'я теж дали символічне: у Андрія Івановича (Садового – мер Львова. – Ред.) навіть висить портрет намальований князя Лева. Ім'я одразу всім сподобалося. Левчик досить мовчазний, і його часто не видно, але ми його не смикаємо, наприклад, коли приходять гості, ми не говоримо: "От вам кіт! Ось вам кіт!"... Він живе своїм життям. Але якщо приходять важливі гості, ми його таки просимо: "Ну, давай! Ну, здайся!", - Поділилися в мерії.
Також Левчик дуже любить "спілкуватися" та розглядати людей. Наприклад, коли вони приходять, то стають у коло, а кіт виходить у центр і дає "любуватися". Проте готовий сфотографуватися із 2-3 людьми, якщо на зустрічі багато гостей, то готовий зробити спільне фото. Також кіт дотримується здорового харчування і рідко "балується" ласощами.
- Якщо важлива зустріч із послом чи прем'єр-міністром, то Левчику даємо час посидіти на підвіконні, "пофілософствувати", подивитися на дерево, птахів. Якщо перед зустріччю побігати, то тоді він "активізується" і не зможе спокійно поводитися, - додали працівники.
Порада для котоблогерів від Левчика:
Кожен кіт має власну індивідуальність. Є грайливі, активні коти: під них класно робити відео в ТікТок, наприклад зі смішним звуком машини, коли кіт за вами женеться, комедійні якісь ролики. Якщо у вас спокійний кіт, який веде спокійний спосіб життя, то, звичайно, з ним складніше. Але спокійних котів завжди можна одягати у різні вбрання чи робити філософські відео. Прикладом може бути кіт Степан.
"Блакитноокій блондинці" Моніці 3 роки. За словами її господині Аліни, Інстаграм коханій кішці вона вирішила завести через півроку після її появи, щоб показати усьому світові свою красуню.
- На цей час вже було готово стільки фотографій для Інстаграма. Але спочатку я не розраховувала на щось серйозне: думала, зроблю кілька постів – і на цьому все. Але ні, згодом стало з'являтися дуже багато вірних друзів, які надихали мене та Моніку на те, щоб продовжувати вести блог, – поділилася вона.
Проте Аліна додала, що під час ведення Інстаграм-акаунта Моніки їй довелося зіткнутися з деякими труднощами. Наприклад, сама кішка була не в захваті від фотосесії, а особливо для рекламних кампаній.
- Але згодом вона до цього звикла. Також до труднощів відноситься і відсутність натхнення та вигоряння, особливо коли розумієш, що не знаєш, про що писати, та й чи потрібно це взагалі комусь… Але зараз я бачу, що у нас понад 9 тисяч передплатників, і я чудово розумію, що це все не дарма, - каже Аліна.
Поради від Моніки:
1. Отримуйте просто задоволення від блогу, не женіться за передплатниками. Якщо вкладатимете свою душу, то обов'язково станете популярними!
2. Робіть гарні та якісні фото.
3. Будьте активними на сторінках інших, щоб дізнатися більше друзів.
4. Для залучення аудиторії також добре працює реклама, спонсорство у розіграшах та взаємний піар.
5. Думаю, у всіх алгоритми різні, тому котоблогеру-початківцю хочу побажати успіхів, натхнення і мільйона передплатників!
Коту Сімбе 3 роки, Пете – півроку. За словами господарки Світлани, рішення завести Інстаграм-аккаунт коту виникло під час першого локдауну у квітні 2020-го. У цей час Світлана працювала вдома дистанційно та проводила багато часу з домашнім улюбленцем.
- Вихованець у мене фотогенічний, і фотографій накопичилося дуже багато. І щоб не засмічувати особисту сторінку, вирішила завести особистий обліковий запис коту, - розповіла вона.
Проте, як виявилося, зіркою Інстаграма коту не так легко бути. Як зізнається Світлана, для того, щоб вихованець став популярним у соцмережах, мало бути "просто красивим котом".
- Потрібно бути активним у соцмережі, активно ставити лайки та писати коментарі, додавати нових передплатників та писати пости. Кожен шукає свій стиль спілкування із аудиторією. Хтось пише від імені кота, хтось від імені хазяїна. Я обрала від імені кота, і мені подобається вигадувати опис його емоцій на фото чи відео, – поділилася господиня.
Вона додала, що також для залучення аудиторії дуже важливо проводити різноманітні конкурси, фотобатли. Її вихованець двічі брав участь у двох фотобатл і зайняв перше місце. Першого разу виграв 400 гривень, а вдруге – велосипед.
Поради від Сімби та Петі:
1. Ведення аккаунта - це не тільки хобі, але й можливість зустріти людей в Мережі, з якими у звичайному житті не було б можливості познайомитись.
2. Кіт готовий фотографуватися, якщо привабити його ласощами.
3. Часто сторінки намагаються вкрасти, тому потрібно продумати складні паролі. Прочитати правила користування Інстаграм (не додавати та не видаляти більше 200 передплатників на день), оскільки при неправильному використанні можна потрапити до блоку на добу та більше.
4. Завдяки активностям, взаємним лайкам та цікавим публікаціям – пропонують рекламу. У нашому випадку пропозиції почали надходити, коли було 5000 передплатників. Рекламували нашийники, шампуні для тварин, наповнювач.
Дейнеріс 2,5 роки. Вона "землячка" Степана. За словами господарів, спочатку вони не планували заводити вихованцю обліковий запис і займатися блогерством.
- Кішечка у нас дуже активна, і забарвлення у неї не зовсім стандартне для її породи. Тому завжди чули захоплення та розчулення від оточуючих. Друзі, родичі, ветеринари постійно помічали миловидність Дейнеріс. Поступово на телефонах почали з'являтися фотографії та короткі відео за участю улюбленого улюбленця. Були і милі, і кумедні, – зазначають власники.
Якоїсь миті фотографій Дейнеріс стало настільки багато, що пам'ять на електронних пристроях почала закінчуватися, тому господарі вирішили завести кішці сторінку в соцмережах.
- Блог ведеться від імені кішки, ніби вона сама розповідає про свої дні, плани, враження про те, що сталося. Минулої зими навіть була коротка розповідь у вигляді щоденника, який публікувався кілька тижнів. У нашому випадку іноді важко встигати за Дейнеріс. Ніколи не знаєш, що кумедного вона може зробити, або де мило сяде. Вона не з слухняних котиків, виправдовує своє ім'я, і змусити щось зробити дуже і дуже важко! Тож у цій справі треба завжди бути готовими до всього! – поділилися господарі.
Поради від Дейнеріс:
1. Якщо ви новачок і маєте бажання завести блог, то приготуйтеся до того, що з десятків фотографій тільки одна буде успішною.
2. У цій справі потрібне велике терпіння та фантазія!
3. І насамкінець головне! Чим більше любові до вашого вихованця буде відображено через блог, тим кращим і популярнішим буде! Будемо раді бачити у нашій спільній котосім'ї!
Оками та Тимоха можна вважати однолітками – обидва народилися у 2018 році. По фото в Інстаграмі можна побачити, що тварини добре ладнають і фотографуються разом.
- Спочатку сторінка була створена для Окамі - самоїда, а кіт з'явився у нас минулого літа. Побачили, що волонтери шукають рудому активну сім'ю із собакою – і ми такі знайшлися! – розповідає господиня Катерина.
За її словами, Тимоха (якого найчастіше звуть Рудий) не відразу звик до них, не довіряв, і власникам довелося довго чекати, коли ж кіт "розтане".
– Зараз кіт почувається господарем – шкодує та обурюється, якщо що не подобається. Його не можна змусити сісти по команді та попозувати на фото, це вам не собака. З Рудим набагато важче, але можна попросити Оками допомогти притримати його лапою, старшого брата кіт поважає, і тоді вийде мила фотографія, - наголосила вона.
Поради від Оками та Тимохи:
1. Ми розповідаємо та показуємо наше життя – все як є, ділимося досвідом, обговорюємо зоотовари.
2. Радимося у наших друзів (слово «підписники» не дуже подобається) щодо того, про що писати, проводимо веселі конкурси та квести. У нас є рубрики, які не належать до тварин, раз на тиждень радимо серіали, наприклад.
3. Основна порада – більше розповідати про своє життя, ділитися подіями та переживаннями, мало просто постити гарні фотографії, потрібна ще й історія.