У Харкові жителі, чиї дані про вакцинацію не внесли в електронних реєстр або внесли неправильно, не можуть отримати сертифікат, який підтверджує, що вони щеплені від коронавируса. 25 жовтня в Департаменті охорони здоров'я Харківської області повідомили гарячу лінію для людей з аналогічною проблемою. Інформація з'явилася в телеграм-каналі відомства.
- Якщо не внесені дані про 1 або 2 дозі, або за двома дозам; якщо є проблеми з отриманням сертифікату; якщо є помилка при внесенні даних про вакцинацію тощо, необхідно звертатися на гарячу лінію за телефоном 057 705 31 52. Робочий час гарячої лінії з 10.00 до 18.00, - сказано в повідомленні.
Історія питання
У числі постраждалих виявилася кореспондент сайту Kh.Vgorode Олена Чернета. Про це вона повідомила в своєму Фейсбуці 7 жовтня.
Два щеплення від коронавируса я зробила ще влітку: перша - 10 липня, друга - 8 серпня. Обидві - в центрі масової вакцинації на вулиці Шатілова дача, 4. Зараз центр вакцинації за цією адресою закрився: йому не продовжили оренду приміщення. Після першого щеплення дали паперову довідку. Після другої - не дали нічого, мотивуючи тим, що "у нас черга велика, потім у сімейного лікаря отримаєш свій сертифікат". Коли з'явилася можливість згенерувати сертифікат в "Дії", спробувала зробити це. Але безрезультатно: і через додаток, і через сайт приходило повідомлення, що сертифікат не найден. Не було записи про вакцинацію і в Helsi, - поскаржилася журналістка.
У техпідтримки додатки "Дії", за словами кореспондента, їй теж не змогли допомогти.
- Ми виступаємо технічним адміністратором і відображаємо той статус, який отримуємо в результаті перевірки з Електронної системи охорони здоров'я. Разом з тим, у нас відсутня можливість змінювати цю інформацію, адже ми тільки її транслюємо з реєстру, до якого маємо доступ, - прокоментували в "Дії". - Інформація про вакцинацію вноситься лікарями, які проводять щеплення, в Центральну базу даних (eHealth). Тому якщо COVID-сертифікат не генерується в "Дії", то це означає, що в реєстрі недостатньо даних про документ або ж вони помилкові.
Олена залишила звернення сайті МОЗ. Заповнила форму, номер звернення - 67 928. Дізнаватися подальші подробиці їй запропонували на гарячій лінії.
- Через тиждень подзвонила дізнатися, як виконується заявка. Виявилося, що ніяк, і оператор, перевіривши особисті дані, просто перекинула мене знову в кінець черги перереєструвавши звернення вже під №79 904. Про терміни виконання повідомила, що згідно із законом про звернення громадян термін розгляду - місяць, і "вам подзвонять".
Дзвінка Чернета так і не дочекалася, тому 22 жовтня зателефонувала в міністерство самостійно.
- Виявилося, що заявка до сих пір не розглянута. Я сказала, що сертифікат мені потрібен терміново, для поїздки за кордон. Оператор, почувши це, повідомила, що поставила позначку, щоб розгляд прискорили. На питання, коли я отримаю сертифікат, так і не відповіли, і запропонували почекати ще "до тих пір, поки з вами не зв'яжуться", - скаржиться Олена.
У прес-служба Харківської облдержадміністрації кореспондентам сайту підтвердили, що Олена діяла правильно.
- Механізм вірний, звернутися в МОЗ і зареєструвати заявку, заявка спускається до місцевого Департамент охорони здоров'я та потім по черзі відпрацьовується, - сказали в ХОДА.
Олена за допомогою соцмереж знайшла харків'ян зі схожою проблемою. Вони пояснили їй, що теж вакцинували в центрі на вулиці Шатілова дача, і порадили перевірити, чи правильно заповнили її дані. Мовляв, фахівці цього центру заповнювали документи неправильно. Олена відвідала поліклініку №3 з проханням перевірити, чи всі дані є в декларації.
- Виявилося, що всі мої дані в декларації коректні, а в електронній базі є якась одна щеплення. Але дату, коли вона була зроблена, медсестра назвати відмовилася: "Прийом по запису через два тижні, без запису я таку інформацію не дам. І взагалі, чого ви ще тут сидите?". Після візиту до сімейного лікаря інформація про вакцинації раптово з'явилася в Helsi. При цьому вказувалося, що зроблені 2 дози вакцини з двох. Але в "Дії" сертифікат все одно не генерувався. Аби не допустити повторно вислуховувати хамство і чекати два тижні, я перезаключила декларацію з лікарем у приватній клініці, сподіваючись, що мої дані з'явилися в електронній медичній системі, і що вийде взяти хоча б паперовий сертифікат. І тут же я з'ясувала, що в базі даних є інформація про другий щеплення, зробленого 8 серпня, але немає даних про першу. Тому "зелений" або міжнародний ковід-сертифікат доктор мені зробити не може, - поскаржилася Олена.
Нова лікар сказала, що Олена - не перша пацієнтка з такою проблемою. Вона порадила відшукати лікаря, який зробив щеплення, і "попросити його внести дані в систему". Інші пацієнти по телефону дізналися в облздраві, хто зробив їм щеплення в центрі вакцинації, назвавши дату, коли робили щеплення. Потім пацієнти зустрілися з докторами і поговорили з ними.
- Я вирішила скористатися порадою сімейного лікаря і подзвонила в Департамент охорони здоров'я ХОДА (облздоров). Почувши про проблему з ковід-сертифікатом, мені миттєво повідомили, що потрібно телефонувати 341 56 71. Згідно з даними офіційного сайту ХОДА, цей телефон належить Іванової Олені Леонідівні, начальнику відділу реформ і стратегічного розвитку управління медичною діяльності, реформ і стратегічного розвитку Департаменту охорони здоров'я облдержадміністрації. Додзвонитися за цим номером мені не вдалося: або лінія зайнята, або ніхто не бере трубку. Виходить, якщо ви не знаєте, хто робив вам щеплення, то навряд чи і дізнаєтеся через облздоров, - зробила висновок Олена.
Олена знайшла довідку про першу дозі вакцини. З друку на довідці вона дізналася прізвище, ім'я та по батькові лікаря. В інтернеті вона знайшла інформацію, в якій лікарні він працює. Чернета попрямувала туди, але в реєстратурі їй не дали особистий телефон лікаря.
- Дякую, дали хоча б номер ординаторській "ковідного" відділення, і один раз мені пощастило: трубку взяли, і на місці був той самий Шаповалов Дмитро Володимирович. Але він сказав, що дані про вакцинацію внести не може, тому що цим займається зовсім інша людина, якась Римма ( "А прізвище у неї є?" - "Здається, Орлова") в пункті вакцинації на вулиці Трінклера, 6. І що мені потрібно приїхати в цей пункт, знайти цю Римму і з нею все з'ясовувати. У облздраві поки не змогли відповісти, хто така Римма Орлова і вносить вона втрачені дані. Зате кажуть, що дані не були внесені через "збою системи". Але дивно, що від цього "збою" постраждали харків'яни, які прийшли вакцинуватися в різні дні. У облздраві найближчим часом обіцяли розгорнуто прокоментувати, чому вакциновані люди не можуть отримати свої "ковідние" сертифікати, - заявила Чернета.
Питання вирішилося після звернення в прес-службу ХОДА.
- Мої дані в облздраві внесли в ручному режимі, але щеплення датована НЕ липнем (програма не дає), а вереснем - виходить, що 2а доза стала 1й і навпаки. Підтягнутися дані повинні протягом тижня. Виявляється, якщо довідка про вакцинації є, то сімейний лікар може внести інформацію в систему, і той видасть паперовий міжнародний сертифікат. але багато семейники цього не знають. Мало того, щоб синхронізувалися потрібні бази банних, семейники ще повинен виконати певні маніпуляції, - підкреслила Олена. - Якщо довідки немає, то офіційний алгоритм тільки через МОЗ. МОЗ спускає в облздоров. Але, виявилося що в облздраві тільки 1 фахівець, який цим займається, а заявок зараз на ньому близько 3500.
Олена порадила людям, які прийшли на вакцинацію, наполягати, щоб дані про щеплення внесли в їх присутності, а також дали перевірити, що внесли їх без помилок. Олена радить відразу дізнатися телефон відповідальної особи, яка в разі помилки зможе внести вірні дані; взяти паперову довідку про вакцинацію, де вказали ПІБ лікаря, який ввів вакцину; записати дати вакцинації і ПІБ лікаря.