Стенограмма 39 заседания Верховной Рады, на которой приняли бюджет-2018 (тарифы, инфляция, курс гривны и прочее). Впервые за главную смету страны голосовали не под елочкой, как это было всегда, начиная с 1990 года.
Приводим полную расшифровку вечернего заседания Рады.
Сесійний зал Верховної Ради України
Веде засідання Голова Верховної Ради України ПАРУБІЙ А.В.
21:46:14
І, колеги, таким чином, ми можемо перейти до ключового на сьогодні закону – до проекту Закону про Державний бюджет України. Отже, колеги, проект Закону про Державний бюджет України на 2018 рік (номер 7000) розглядається за спеціальною процедурою, яка передбачена українським Регламентом.
І я хочу наголосити, що це є не останній закон, в нас ще є кошторис Верховної Ради, бо передбачено законом, що він має розглядатися разом з бюджетом. Тому після бюджету ми будемо розглядати теж і кошторис. І я буду просити, щоб Апарат роздав кошторис до початку його розгляду.
Зараз ми заходимо у розгляд проекту Закону про Державний бюджет, і я запрошую до доповіді міністра фінансів Данилюка Олександра Олександровича. І йому на виступ я прошу визначити 5 хвилин. Достатньо 5 хвилин?
Сім, просить міністр фінансів 7 хвилин. І я надаю для виступу міністра фінансів 7 хвилин. Будь ласка.
21:47:42
ДАНИЛЮК О.О.
Шановні народні депутати, шановні присутні! Уже другий рік підряд ми вчасно вносимо на розгляд уряду і парламенту проект державного бюджету. Це не просто, бо ми не тільки хотіли дотриматися всіх законодавчо визначених термінів, але і розробити якісний ефективний і максимально реалістичний документ, який буде дороговказом розвитку країни. Але дотримання термінів – наша принципова позиція, оскільки своєчасне подання бюджету 2018 року додає прозорості бюджетному процесу і підвищує рівень довіри, а учасникам процесу посилює відповідальність за якість прийнятого документу. Ми дали всім бажаючим достатньо часу для ознайомлення з документом і, в першу чергу, вам, шановні народні депутати.
Цього року ми розробили бюджет на основі середньострокової бюджетної резолюції. Вважаю це значним проривом, бо такого в Україні до цього часу ніколи не було. Ми запровадили нову модель бюджетної політики – середньострокове бюджетне планування. Цим самим ми закладаємо план розвитку економіки країни на перспективу, тобто орієнтуємося на майбутнє, створюючи основу для проведення системних глибоких реформ. Цим самим ми посилюємо бюджетну дисципліну, яка сприяє скороченню дефіциту до 2,5 відсотки у 2018 році. Обсяг дефіциту відповідає маяку спільної програми з Міжнародним валютним фондом. Зараз бюджет, проект Держбюджету на 2018 рік вже доопрацьовано з урахуванням бюджетних висновків Верховної Ради і було схвалено урядом 1 грудня 2017 року.
Ми опрацювали всі правки і пропозиції народних депутатів та намагалися врахувати більшість з них, виходячи з пріоритетності видатків та можливостей дохідної частини бюджету. Головне, чого ми прагнули при розробці бюджету – це збалансованість і нам цього вдалося досягти. Дохідних джерел бюджету достатньо для фінансування всіх пріоритетних потреб держави. Бюджетні доходи відображають те, які надходження реально зможе забезпечити наступного року економіка без тотального підвищення податків. Перш за все, зазначу, що в наступному році відбудеться зростання доходів зведеного бюджету на 19 відсотків, і вони становитимуть понад 1 трильйон гривень.
При підготовці проекту Закону про Державний бюджет на 2018 рік до другого читання урядом збережені пріоритети, які були закладені в проекті бюджету на перше читання. Це, зокрема, прискорення економічного зростання шляхом створення сприятливого інвестиційного клімату, утримання макроекономічної стабільності та продовження фіскальної консолідації, проведення реформ системи охорони здоров'я та освіти, поліпшення надання державної соціальної підтримки, реалізація пенсійної реформи, розвиток дорожньої структури, боротьба з корупцією тощо.
Ми заклали в бюджет фінансування всіх основних реформ, які мають принести користь людям і економіці країни. Поряд з цим ми при підготовці бюджету до другого читання додатково фінансово підсилили наші пріоритети та врахували додаткові видатки для вирішення ряду пріоритетних та нагальних питань. Ми підвищили соціальних захист населення, виділено пільги та житлові субсидії населенню майже додатково 16 мільярдів гривень.
Разом з тим, ми з народними депутатами та головою профільного комітету паном Співаковським дійшли згоди, що ВНЗ І-ІІ рівня акредитації державної та комунальної власності, які є структурними підрозділами ВНЗ ІІІ-ІV рівня, будуть фінансуватися з Державного бюджету. На оновлення матеріально-технічної бази ВНЗ ІІІ-ІV рівня акредитації МОН передбачили ще 375… гривень.
На підтримку галузі тваринництва ми збільшили видатки загального фонду Держбюджету на 1,7 мільярди гривень.
Бюджет 2018 року також надає підтримку місцевим громадам, зокрема обсяг фінансового ресурсу місцевих бюджетів на 2018 рік за результатами доопрацювання проекту бюджету до другого читання збільшився на більше, ніж 35 мільярдів гривень та складає більше 556 мільярдів гривень. Прогнозний обсяг доходів місцевих бюджетів збільшено майже на 3 мільярди гривень. Обсяг трансфертів, які надаються… Державного бюджету збільшився більше, ніж на 29 мільярдів гривень.
Хочу зазначити, що бюджет є збалансованим, є реалістичним, додаткові видатки передбачено забезпечити за рахунок збільшення дохідної частини бюджету.
І головне – цей бюджет дозволяє ефективно використовувати кошти платників податків. Це бюджет розвитку і зростання, який розрахований на перспективу.
Я дякую команді Мінфіну за пророблену професійну роботу, дякую вам, народні депутати, за відкритість і конструктивний діалог. Вдячний Прем’єр-міністру і членам уряду за співпрацю і підтримку проекту. А також дякую експертам за об'єктивну критику і надані пропозиції.
Прошу підтримати проект Закону про Державний бюджет на 18 рік, бо від цього залежить, як буде жити країна в наступному році. Адже прийнятий бюджет – це запорука стабільності. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Перепрошую, пане Олександр, в нас є такий розділ, який називається "Відповіді міністра фінансів на запитання". І тому вам доведеться перед парламентом за все відповісти.
Я прошу депутатів записатись на запитання до міністра фінансів. До 3 хвилин, це 2-3 запитання. Будь ласка, прошу. А, він хоче з місця. Будь ласка, будь ласка, прошу. Прошу провести запис, 3 хвилини на запитання.
Будь ласка, Андрій Помазанов.
21:53:47
ПОМАЗАНОВ А.В.
Андрій Помазанов, фракція "Народний фронт".
У мене є питання до міністра фінансів і до Прем’єр-міністра. Оскільки я подавав також свої правки до бюджету, на жаль, вони взагалі не були майже враховані. І питання дуже короткі.
Чому ми сьогодні передбачаємо так багато видатків на пам'ятки архітектур, на будівництво якихось культурних споруд і так далі, і в той же час ми не передбачаємо, відмовляємо у моїх правках, не передбачаємо абсолютно грошей на реабілітацію дітей-інвалідів, на лікування людей за кордоном, відмовляємо у надважливих правках? Оскільки ми зараз розуміємо, що люди просто вмирають під Міністерством охорони здоров'я. Діти, які не отримують необхідної реабілітації, просто ведуть незрозумілий образ жизни, і їхні батьки просто вимушені жебракувати і побиратися, власне, по благодійним фондам і так далі. Дайте мені відповідь, що в нас важливіше, будівництво чи діти, які зараз просто вмирають?
21:54:54
ДАНИЛЮК О.О.
Дякую, дякую за запитання.
Я просто відповім мовою цифр. Ми заклали на 2018 рік фінансування лікування дітей за кордоном на рівні цього року. Звичайно, при можливості, а ми будемо бачити вже після І кварталу, ми будемо шукати можливість для того, щоб збільшити додатково фінансування на ці важливі потреби. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам.
Королевська передає слово для запитання народному депутату Гусаку. Будь ласка, включіть мікрофон.
21:55:26
ГУСАК В.Г.
Шановний міністр фінансів! Однією з проблем сучасної України є постійна заборгованість по заробітній платі на державних шахтах. Зараз вона знову перевищує 500 мільйонів гривень. У проекті бюджету не було статті державної підтримки на собівартість вугільної продукції. У мене питання, чи з'явилась вона у цій версії бюджету? Яка сума передбачена на виплату заробітних плат, на погашення заборгованості по зарплаті на державних шахтах? І як уряд збирається забезпечити виплату заробітної плати на державних шахтах в 2018 році?
21:56:20
ДАНИЛЮК О.О.
Дійсно. Дякую за запитання. Дійсно, така проблема існувала багато років і була заборгованість по зарплатах. Тому що гроші, які виділялись на зарплати, чомусь перекидали на інші сфери, витрачали. Після цього фактично, коли вже гроші були витрачені, грошей на зарплати не вистачало. І ми були вимушені шукати новий ресурс.
На наступний рік ми заклали мільярд триста на реформування галузі вугільної. І це є комплексна програма, яка вирішить нам всі проблеми в цій сфері при правильному управлінні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. І останнє запитання від Сидоровича.
21:56:58
СИДОРОВИЧ Р.М.
Прошу передати слово депутату Остріковій.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, депутат Острікова.
21:57:03
ОСТРІКОВА Т.Г.
Пане міністр фінансів, скажіть, будь ласка, що конкретно очолюване вами міністерство зробило протягом 2017 року для того, щоб закрити ті дірки, які на сьогоднішній день є на митниці, де діють цілі синдикати контрабандистів, митних площадок, мінімізаторів, про що вже в усіх засобах масової інформації показують фільми. І чому надходження від детінізації на митниці не враховані вами в доходах Державного бюджету 2018 року? Ви що, не збираєтеся займатися закриттям тих контрабандних схем, які сьогодні діють на митниці, за якою повинно здійснювати контроль очолюване вами міністерство?
21:57:53
ДАНИЛЮК О.О.
Дякую, шановний народний депутат пані Острікова, за запитання.
У нас загальний принцип при плануванні бюджету – планувати те, що ми можемо гарантувати. Звичайно, ми будемо боротися з тінню. І все, що буде виведено з тіні, це будуть додаткові доходи бюджету, які, я впевнений, будуть ефективно використані. І також при зміні бюджету на наступний рік ви, депутати, будете мати додатковий ресурс, який зможете ефективно розподілити.
Що ж було зроблено? Зроблено було немало. Це є ініціатива як і "відкрите вікно", і інші. Але, як ви знаєте, проблема зараз не тільки в одній митниці, а також і в правоохоронних органах, які, на жаль, займаються інколи не своєю справою. І врешті-решт у нас з'являються дірки, якісь інші проблеми на кордоні. Це комплексне питання, яке треба вирішувати також комплексно – як митниця, так і правоохоронні органи. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Отже, час, відведений для запитань, завершений.
І зараз я запрошую до доповіді заступника голови Комітету Верховної Ради України з питань бюджету Сергія Івановича Мельника щодо врахування бюджетних висновків Верховної Ради у підготовленому до другого читання проекті бюджету.
Вам достатньо буде 5 хвилин, Сергій Іванович? Достатньо. Будь ласка, до 5 хвилин, включіть мікрофон.
21:59:25
МЕЛЬНИК С.І.
Шановний Андрій Володимирович, шановні народні депутати, запрошені! Комітетом з питань бюджету розглянуто доопрацьований Кабінетом Міністрів до другого читання законопроект про Державний бюджет на 2018 рік.
Насамперед було проаналізовано стан врахування в ньому урядом бюджетних висновків Верховної Ради у доопрацьованому законопроекті. Зокрема, щодо І розділу Бюджетних висновків варто зазначити, що з 59 пропозицій враховано 47, враховано частково 6 і не враховано 6 пропозицій. Щодо ІІ розділу Бюджетних висновків з 79 доручень враховано 26, враховано частково 12 і не враховано 41 доручення. Зокрема враховано найбільш болючі питання щодо місцевих бюджетів, це: залишення фінансового забезпечення пільг громадян на житлово-комунальні послуги за рахунок коштів державного бюджету. І ви бачите, що збільшено асигнування на 15 мільярдів і на пільги, і додатково на субсидії для оплати житлово-комунальних послуг.
Наступне. Реверсну дотацію визначено на основі чинного механізму горизонтального вирівнювання, податкоспроможності відповідних місцевих бюджетів. Більше того, при розрахунку базової дотації і індексу податкоспроможності враховано населення, яке знаходиться тимчасово переселеним. Це також дало можливість збільшити базову дотацію.
Збільшено обсяг освітньої субвенції для оплати праці педагогічних працівників вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації у частині повної загальної середньої освіти. Також дещо збільшено субвенцію медичну.
Встановлено прямі міжбюджетні відносини додатково для 277 нових об'єднаних територіальних громад.
Водночас враховано пропозиції Верховної Ради щодо передбачення у проекті Державного бюджету на 2018 рік видатків для реалізації програми "Питна вода", забезпечення житлом інвалідів війни, внутрішньо переміщених осіб, які брали участь в АТО та є інвалідами війни або учасниками бойових дій, на підтримку доступного житла для захисту прав заручників країни-агресора.
Також вчора додатково ще дві позиції – це різниця у тарифах і, як було вже зазначено, кошти для шахтарів для погашення, мільярд 300 – погашення заборгованості.
При цьому враховано більшість запропонованих бюджетних комітетом пропозицій щодо додаткових джерел доходів для збільшення видатків бюджету в доопрацьованому законопроекті, зокрема, плата на видачу ліцензій 4G мобільного зв'язку, кошти, що перераховуються Національним банком перевищення доходів над видатками, конфісковані кошти, частина прибутку державних підприємств.
За підсумками розгляду доопрацьованого законопроекту комітет ухвалив рішення рекомендувати Верховній Раді доопрацьований законопроект 7000 тисяч прийняти у другому читанні та в цілому як закон з урахуванням пропозицій комітету з питань бюджету щодо змін до цього законопроекту погоджених з Міністерством фінансів, що наведені у листі-висновку комітету.
Разом з цим, враховуючи, що при розгляді змін до Бюджетного кодексу було зачитано нову редакцію статті 24, я би просив би надати слово голові комітету з освіту Співаковському Олександру Володимировичу, щоб уточнити нову редакцію статті 24, оскільки вона була зачитана неповністю. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Лишилась ваша хвилина до виступу. І я цією хвилиною скористаюсь для зачитання Співаковським уточнення позицій. Будь ласка. Ви лишайтеся на трибуні, будуть ще запитання. Зараз будуть. Хвилину Співаковський, а ви лишайтесь на трибуні. Будь ласка, для уточнення.
22:03:44
СПІВАКОВСЬКИЙ О.В.
Шановні колеги, ми проголосували правку в Бюджетному кодексі і повинні були проголосувати її зараз. Я ще раз під стенограму, Андрій Володимирович, зачитаю те, що ми узгодили текст з Міністерством фінансів України для того, щоб все було збалансовано.
Перше. Статтю 24 законопроекту викласти в такій редакції "установити, що видатки на оплату послуг з підготовки фахівців у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб визначених у додатку 10 до цього закону, починаючи з 1 січня 2018 року, здійснюються з обласних бюджетів та бюджету міста Києва.
У разі прийняття міською радою міст обласного значення, обласного центру рішення про здійснення видатків на оплату послуг з підготовки фахівців у вищих навчальних закладах І-ІІ рівня акредитації державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб визначених у додатку 10 до цього закону, які розташовані на території зазначеного…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.
СПІВАКОВСЬКИЙ О.В. …такі видатки здійснюються з бюджету зазначеного міста. Кабінету Міністрів України забезпечити в установленому порядку передачу з державної комунальну власність вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб визначених у додатку 10 до цього закону. Вжити заходів щодо недопущення закриття чи перепрофілювання впродовж 2018 – 21-го років, вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб визначених у додатку 10 до цього закону. Міністерство освіти і науки України, Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство культури України разом з вищими навчальними закладами І-ІІ та ІІІ-IV рівня акредитації державної власності до 1 червня 2018 року прийняти рішення щодо доцільності входження вищих навчальних закладів І-ІІ рівня акредитації, що мають статус окремих юридичних осіб, до складу вищих навчальних закладів ІІІ- IV рівнів…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити, я просив.
СПІВАКОВСЬКИЙ О.В. …як структурних підрозділів, рішення проходження вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб, до складу вищих навчальних закладів ІІІ-IV рівнів в акредитації державної власності, приймається трудовими колективами таких закладів та їх засновниками та затверджуються Кабінетом Міністрів України у місячний термі. Міністерство освіти і науки України, Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство культури України разом з вищими навчальними закладами ІІІ-IV рівнів в акредитації державної власності, до складу яких входять вищі навчальні заклади І-ІІ рівнів акредитації державної власності без статусу окремих юридичних осіб. Забезпечити як виняток з положень підпункту (в) пункту 7 частини першої статті 87 Бюджетного кодексу України здійснення за рахунок та в межах коштів передбачених у кошторисах вищих навчальних закладах ІІІ- IV рівнів акредитації видатків на оплату послуг з підготовки фахівців у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації державної власності без статусу окремих юридичних осіб з 1 січня 2018 року, а у вищих навчальних закладах І-ІІ рівнів акредитації державної власності, що увійшли до складу вищих навчальних закладів ІІІ- IV рівнів акредитації державної власності з 1 вересня 2018 року обласним радам, Київській міській раді, обласним та Київським міським державним адміністраціям при формуванні, затвердженні та виконанні відповідних бюджетів. Забезпечити пріоритетне спрямування коштів на оплату послуг з підготовки фахівців у вищих навчальних закладах першого і другого рівнів акредитації державної власності, що мають статус окремих юридичних осіб визначених у додатку 10 до цього закону.
Друге. У зв'язку з прийняттям рішення про нову редакцію статті 24 проекту Закону про Державний бюджет на 2018 рік, Кабінету Міністрів України здійснити коригування обсягу освітніх субвенцій на 2018 рік шляхом зменшення видатків, які передбачались на здобуття загальної і середньої освіти в УНЗ першого і другого рівнів акредитації, що є структурними підрозділами ВНЗ третього і четвертого рівнів акредитації, та відповідним збільшенням видатків за програмами КПКВК 1801060, 2201160, 2301070.
Третє. З додатку 10 до проекту закону, а саме перелік закладів освіти, що передаються, які передаються на фінансування з місцевих бюджетів, виключити вищі навчальні заклади першого і другого рівнів акредитації без статусу окремих юридичних осіб, які входять до складу вищих навчальних закладів третього і четвертого рівня акредитації.
Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам. Ми вже голосували за це, але необхідно, щоб це проголосувати і в бюджеті. І тому дуже вам дякую, що ви зачитали, що я зможу під стенограму озвучити вашу поправку і я думаю, цей зал як завжди підтримає освіту.
А зараз 3 хвилини запитань до заступника голови комітету Сергія Івановича Мельника. Будь ласка, прошу провести запис на запитання.
Гусак, "Опозиційний блок". Будь ласка, включіть мікрофон.
22:09:22
ГУСАК В.Г.
Шановні колеги, шановний голово! Я хотів би все-таки повернутися до питання заробітної плати шахтарів. По-перше, заборгованість по зарплаті в Україні перед шахтарями не мала місце протягом 10 років, з 2004 по 2014 рік і повернулася з приходом уряду Яценюка.
Я все-таки хотів би спитати, мене не переконала відповідь міністра фінансів, хотів би спитати вас. Ці кошти, вони закладені саме на погашення заборгованості по зарплаті чи на якусь міфічну реструктуризацію вугільної галузі, через яку вони до шахтарів не доходять? І чи побачать зрештою шахтарі свої гроші, чи є у вас впевненість в цьому?
22:10:27
МЕЛЬНИК С.І.
Дякую. Ці кошти передбачені по програмі 1101590 здійснення заходів і забезпечення вітчизняного виробництва вугільної продукції та подальшого реформування державного сектору вугільної промисловості 1 мільярд 300 і за рахунок зменшення було здешевлення кредитів, це 1101580 здешевлення кредитів на будівництво та технічне переоснащення для державних підприємств. Всього 1 мільярд 300 гривень 300 мільйонів гривень, 1 мільярд 300 мільйонів гривень, що дасть можливість їх використати на зазначені цілі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую вам. Березюк Олег Романович, будь ласка.
22:11:07
БЕРЕЗЮК О.Р.
Прошу передати слово пані Тетяні Остріковій.
22:11:18
ОСТРІКОВА Т.Г.
Шановний пане доповідачу, цей бюджет, поданий урядом, містив дуже багато ризиків і загроз для місцевих бюджетів, і для коштів місцевих мешканців. Я б хотіла уточнити, саме завдяки зусиллям "Самопомочі", до другого читання уряд виправив власні помилки щодо реверсної дотації, щодо пільг та заборгованості за житлово-комунальні послуги. Я б хотіла уточнити у вас, як у представника комітету, які ще там є ризики для коштів місцевих громад, зокрема, як вирішується питання фінансування медичної субвенції і коштів, зарплат нашим медикам, про що бореться моя колега Ірина Сисоєнко протягом всього 2017 року? Які ще там є ризики для місцевих громад, для коштів місцевих мешканців і для збереження здобутків фінансової децентралізації?
22:12:13
МЕЛЬНИК С.І.
Дякую. Дійсно, по пільгах я сказав враховано. Реверсну дотацію також повернуто до діючого механізму. Але у зв'язку з тим, що 277 нових об'єднаних територіальних громад увійшли на прямі міжбюджетні стосунки, то тепер, коли вони будуть порівнювати перший варіант і остаточний варіант, буде в окремих мінуси із-за цього, що індекс податкової спроможності вплинув. І те, що ми добавили внутрішньо переміщених осіб, враховано.
Я вважаю, що залишається, і у нас була пропозиція, що все-таки з метою стимулювання, подальшого об'єднання громад, щоб ми базову дотацію, не 80 відсотків до коефіцієнту 0,9 індексу граничного відшкодовували, а хоча би сто. Я вважаю, це буде серйозна підтримка.
Наступне питання також нам вдалося… уряд розділив по первинно медико-санітарній допомозі, щоб працював і діючий механізм і можна було поетапно переходити на новий механізм фінансування. Але там є певна диспропорція…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
І заключне запитання, включіть мікрофон, Зубачу Любомиру Львовичу, будь ласка.
22:13:28
ЗУБАЧ Л.Л.
Передайте, будь ласка, слово Ірині Сисоєнко.
22:13:34
СИСОЄНКО І.В.
У мене запитання, скажіть, будь ласка, чим перед урядом та парламентом України завинили українські медичні працівники? Чому саме в цьому році і Україна є єдиною державою, де і прибиральниця, і сторож, і лікар одержує мінімальну заробітну плату. Такого немає в жодній державі.
В цьому році ви довели медиків до того, що вони регулярно з протягнутою рукою виходили під стінки уряду та парламенту. Як результат – величезна кількість найкращих висококваліфікованих лікарів та медсестер залишили медичні заклади України.
В цьому році, який відбувся так і не підняли медичні тарифні розряди, "Самопоміч" протягом року вимагала додаткові 4 мільярди гривень, саме на оплату праці медичним працівникам. В бюджеті 2018 року така сама біда, і ви продовжуєте робити злочин по відношенню до тих, хто рятує щогодини життя українців…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка.
22:14:43
МЕЛЬНИК С.І.
Дійсно, якщо по освіті все-таки нам вдалося хоча би на один тарифний розряд зменшити, зрушити це співвідношення, то в охороні здоров'я... Так, в охороні здоров'я, на жаль, ситуація залишилася без змін. І я вважаю, що за результатами I кварталу наступного року це одне з основних питань, на яке буде необхідно звернути увагу, щоб хоча би змінити співвідношення і зробити так, щоб не було цієї несправедливості.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Час, відведений для запитань, завершений, і зараз ми переходимо до наступного розділу – це виступи від фракцій і груп, а потім буде від народних депутатів.
Зараз я прошу представників фракцій і груп провести запис на виступи від фракцій і груп. Нагадаю, потім будуть від народних депутатів і а ж потім заключне слово. Прошу провести запис. Прошу взяти участь у записі на виступи від фракцій.
Отже, колеги, зараз першому слово надається представнику від "Народного фронту" , від "Народного фронту" буде мати слово…
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Пашинський, Пашинський.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Пашинський буде від "Народного фронту".
Будь ласка, три хвилини.
22:16:31
ПАШИНСЬКИЙ С.В.
Шановні друзі, фракція "Народного фронту" буде підтримувати бюджет. Ми проробили з вами колосальну роботу, ми маємо бюджет зростання, ми дякуємо Прем'єр-міністру, ми дякуємо коаліції за те, що ми можемо зафіксувати ріст ВВП і можемо прийняти бюджет зростання.
Зі своєї сторони як голова Комітету з питань оборони і безпеки, я звертаю увагу, щоб ми як коаліція взяли зобов'язання 5 відсотків ВВП направляти на оборону і безпеку з метою відбиття агресії Російської Федерації. Я прошу під стенограму і прошу міністра фінансів послухати уважно. Я зачитаю правки Комітету з питань оборони і безпеки. Я надіюсь, Міністерство фінансів мене підтримає, і включити їх до другого читання до голосування:
Здійснити перерозподіл обсягу збільшення видатків загального спеціального фонду Державного бюджету на Міністерство економічного розвитку в сумі 700 мільйонів гривень з бюджету Національного космічного агентства;
здійснити перерозподіл видатків між Міністерством інфраструктури України та Міністерством оборони, передавши останньому видатки, передбачені на забезпечення фінансування Державної спеціальної служби транспорту за напрямком 3105010;
передбачити в межах статті 6 проекту Положення про збільшення обсягу державних гарантій суб'єктів господарювання резидентів України за кредитними позиками, що залучаються для фінансування програм, пов'язаних з підвищенням обороноздатності і безпеки держави в частині забезпечення Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України захищеними засобами зв’язку і спецзасобами у сумі 3 мільярда гривень;
суб'єктів господарювання резидентів України, які залучаються для створення виробничих потужностей для виготовлення продукції оборонного призначення, в тому числі, для виробництва боєприпасів за кредитами (позиками), що залучаються для фінансування будівництва житла для військовослужбовців, за проектами державної іпотечної установи, в цьому випадку альтернативним до надання державних гарантій варіантом є виділення прямого бюджетного асигнування у вигляді збільшення статутного капіталу державної іпотечної установи на фінансування іпотеки військовослужбовців в обсязі мільярд гривень, які будуть спрямовані на реалізацію проектів будівництва житла для військовослужбовців.
У "Прикінцевих положеннях", які стосуються – пункт 6 – які стосуються виконання програми, пов'язаної із підвищенням обороноздатності і безпеки держави та містяться у Законі України "Про Державний бюджет України", а саме Кабінету Міністрів України передбачити у Державному бюджеті необхідні видатки Міністерства оборони України, Головного управління розвідки Міністерства оборони України, Національної поліції України, Національної гвардії України, Державної прикордонної служби України, Служби зовнішньої розвідки України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державному космічному агентству, які здійснюють оплату закупівлі товарів, робіт і посуг для виконання програм, пов'язаних із підвищенням обороноздатності і безпеки держави протягом строку дій відповідних господарських договорів, включаючи щомісячну плату відсотків за користування…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я прошу додати... Колеги, я прошу вас уваги. Це є правка до... під стенограму яка має бути зачитана. Тому тут повинно бути дуже детально озвучено під стенограму. Тому я додаю ще дві хвилини для завершення, так само, як я дав Співаковському. Будь ласка, це одночасно є позиція і Комітету з питань безпеки і оброни. Додайте 2 хвилини Сергію Пашинському.
ПАШИНСЬКИЙ С.В. Включаючи щомісячну сплату відсотків за користування кредитами, позиками, залучені під державні гарантії суб'єктам господарювання резидентам України.
Міністерству оборони, Головному управлінню розвідки Міністерства оборони України, Національній Гвардії України, Національній Гвардії України, Державній прикордонній службі, Національній поліції України, Службі зовнішньої розвідки, Службі з надзвичайних питань, Державне космічне агентство беруть бюджетні зобов'язання за Програмою підвищення обороноздатності і безпеки держави, що реалізується із залученням кредитів (позик) під державні гарантії суб'єктами господарювання резидентами України та Державна казначейська служба реєструє такі бюджетні зобов'язання у межах відповідних господарських договорів та надає на цю мету державні гарантії.
Питання, які стосуються спрощення процедур, що застосовуються під час будівництва об'єктів військової інфраструктури на території військових містечок та виробничої інфраструктури підприємств оборонно-промислового комплексу, а саме: установити, що тимчасово до завершення особливого періоду проектування робіт з будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту об'єктів на тер... благоустрою, що виконуються на території військових частин, установ, організацій Збройних Сил та інших утворених, відповідно до законів, військових формувань, а також проектування робіт з будівництва, реконструкції з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на виконання робіт оборонного призначення, здійснюється без отримання містобудівних умов та обмежень. Роботи з будівництва, реконструкції, реставрації, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення та виконання робіт оборонного призначення, відносяться до об'єктів, що за класом наслідків відповідальності належать до СС1 та середні .......... СС2 не потребують документів, що дають право на їх виконання, та після закінчення яких об'єкт не підлягає прийняттю в експлуатацію. Виконання будівельних робіт повинно здійснюватися відповідно до завершення проектної документації.
Кабінету Міністрів забезпечення внесення змін до актів Кабміну та Міністерства регіонального розвитку України, будівництва, житлово-комунального господарства щодо спрощення до завершення особливого періоду проекту проектування та виконання будівельних робіт на таких об'єктах, які виконуються безпосередньо на земельних ділянках, що перебувають у користуванні або належать на праві власності діючим державним підприємствам, з якими укладено державний контракт з оборонного замовлення на виконання робіт з оборонного призначення.
Дякую всім. І прошу вас, ми голосуємо не за державний бюджет, ми голосуємо за бюджет...
ГОЛОВУЮЧИЙ. Пане Сергій, будь ласка, ви з Вінником проконсультуйтесь секундочку, будь ласка.
Я додаю 30 секунд завершити.
Зараз, колеги, перед тим, як я зачитаю наступного доповідача, я зроблю одне повідомлення, яке мене попросив народний депутат. Секундочку! Народний депутат Домбровський попросив мене зачитати, що він просить врахувати його голос "за" в голосуванні за проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році (в другому читанні та в цілому). Я обіцяв публічно оголосити, і я оголосив.
30 секунд. Завершіть, пане Сергій.
22:22:56
ПАШИНСЬКИЙ С.В. У межах статті 6 проекту бюджету прибрати суми, мною озвучені, в сумі 3 мільярди гривень, мільярд гривень, які я озвучував на розсуд Міністерства фінансів. То єсть ми статтю оставляємо, перелік оставляємо, суми знімаємо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Від "Опозиційного блоку" слово надається Наталії Королевській. Будь ласка.
22:23:12
КОРОЛЕВСЬКА Н.Ю.
Шановні колеги! Бюджет 2018 – це велика афера. Сьогодні ми побачили, що остаточно пропонує уряд: це пенсія – 50 доларів, це мінімальна заробітна плата – 120 доларів, це прожитковий мінімум – 60 доларів. Ваші соціальні стандарти дає можливість людям пити воду, нюхати продукти в магазині, дивитися на ліки в аптеці і все.
Сьогодні ви дали бюджет до другого читання. Ну це просто шок. Ви пропонуєте 40 мільярдів гривень додатково зібрати з місцевих бюджетів, надрукувати, зібрати з державних підприємств. Але при цьому ви ні копійки не додаєте до пенсій, заробітних плат та прожиткового мінімуму. Це нонсенс, коли в умовах війни, тотальної бідності піднімають не пенсії та заробітні плати, а друкують гроші, піднімають тарифи та піднімають ціни.
Ви кажете, що у нас немає грошей? Але уважно подивитися на бюджет, то гроші є. Ну наприклад, ви знайшли 500 мільйонів гривень на виробництво фільмів, ви знайшли 200 мільйонів гривень на власний самопіар на телеканалах, ви знайшли 1 мільярд 200 мільйонів гривень на ветеринарні лікарні, 175 мільйонів гривень ви додатково надаєте на медицинські заклади Державного управління справами та інше. Але при цьому ви не знайшли жодної копійки, щоб підтримати наших пенсіонерів, щоб підтримати сьогодні військових пенсіонерів, щоб підтримати переселенців.
Але третє питання, це взагалі нонсенс. Ви 7 мільярдів гривень вперше в Україні пропонуєте розподіляти в ручному режимі. Це порушує Конституцію, це створює великі корупційні ризики.
Тому "Опозиційний блок" буде голосувати проти цього бюджету. "Опозиційний блок" буде звертатися до Конституційного Суду, щоб признати цей бюджет неконституційним, тому що це бюджет війни та бідності. Це не бюджет миру та майбутнього нашої країни.
Ми вам надавали пропозиції, ми чітко вам запропонували проект бюджету, як повернути країну до миру та розвитку, але ви не хочете цього. Ми голосуємо проти.
Веде засідання Перший заступник Голови Верховної Ради України ГЕРАЩЕНКО І.В.
22:26:23
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, від "Батьківщини" Олександрі Кужель слово надається.
22:26:27
КУЖЕЛЬ О.В.
Я розумію, що багато громадян України зараз слухає, яким чином ми приймаємо бюджет. І я в більшості звертаюся до вас, бо всі інші, які сьогодні, я побачила за ці часи прийняття бюджету розуміння тих слів, які ви пишете в Фейсбуці: у корыта, распил бюджета. Оце демонстрація того, що ми побачили.
Як, ми дивимось, приймають бюджет в демократичних країнах? Кожне міністерство в парламентсько-президентській країні повинен прийти в профільний комітет і доповісти всі програми, які ми повинні проглянути і затвердити до бюджету. Чи то дипломатичне утримання, чи промислова політика, чи охорона здоров'я. У нас це робиться під столом. Ніхто не бачить. І це є не демократія, це є грубочайшая корупція.
Друге. На вимогу Європейського Парламенту ми тут прийняли дуже важливий законопроект, поставили птичку на адаптацию, називається: "Про державні програми". Нагадаю, що згідно цього законопроекту ви не маєте права відкривати нові програми підтримки держави з коштів державного бюджету, якщо ви не закінчили старі програми.
Скажіть, будь ласка, якщо Дніпропетровськ скільки років будує метро?
ГОЛОСИ ІЗ ЗАЛУ. Дніпро. Дніпро.
КУЖЕЛЬ О.В. Дніпро, Дніпро! І ніяк не закінчать. А Запоріжжя, міст? І ви знову повідкривали нові програми, щоб порозсувати по різним регіонам якісь кошти. Це сором. Ви однією рукою приймаєте європейський закон, а другою його порушуєте.
Третє. Я ставила до Прем'єра це питання. Ви ж обіцяли, децентралізація, об'єднуйте громади, при тому, перспективний план передбачав тільки спроможні фінансові громади. А що ви зробили? Вы завели "слона", сказали, что отберем 80 процентов. А потом, коли відстояли ми, знову 50, як є сьогодні, все выдохнули и сказали: "Господи! Слава Богу!" Так це ж було і до об'єднаних громад! І що зараз? Громада об'єдналась. Ви на них переклали всі комунальні послуги, всі плати і даже передали на них борги за теплопостачання і комунальні платежі, і льготы за дітей війни і чорнобильців. І ви забираєте у них горизонтальное вирівнювання. Це є сором!
Щодо медичної реформи. Дорогі, ви подивіться, як вони кричали, що потрібна ця реформа. А я говорила, що ця "команда боевых пингвинов" …
ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд завершити дайте, будь ласка.
КУЖЕЛЬ О.В. Вона нічого не зробить, і вони зараз не готові її впроваджувати.
Ми приїхали з Копенгагена, я хочу, щоб ви знали, програма ЮНІСЕФ нам показала: на рахунку України 23,8 мільйона доларів. Це 9 мільярдів. 9 мільярдів, лежать гроші, які бюджет не використовує для громадян, і не мають ліки.
Коли я до вас звернулася у вересні місяці, для пограничников, не на откат дороги…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановна пані Олександра… У нас же є регламент.
Хорошо. Пані Олександра, я тільки прошу вже не кричати, тому що це і бюджет, але це є коректність…
КУЖЕЛЬ О.В. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, так я, хорошо, я вам ще хвилину додам.
КУЖЕЛЬ О.В. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Хорошо. Пані Олександра, я прошу тільки не кричати. Позиція зрозуміла. Дякуємо за висловлену позицію.
Зараз від "Самопомочі" пані Тетяна Острікова. Будь ласка, пані Тетяна.
22:30:51
ОСТРІКОВА Т.Г.
Шановні колеги, шановні українці! Бюджет на 2018 рік затверджено на недостовірних макроекономічних показниках. Бо ці показники затверджувалися в травні, і про подачі у вересні бюджету до першого читання уряд навіть не удосужився переглянути їх. Внаслідок цього за місяць до другого читання в бюджеті знайшлося 35 додаткових мільярдів гривень доходів. Це в той час, коли нам говорять, що зараз не можна скасувати податок на прибуток і запровадити податок на виведений капітал як стимул пожвавлення економіки, бо в нас, виявляється, немає компенсаторів. Уряд за місяць між першим і другим читанням абсолютно легко, шляхом зміни макроекономічних показників, знайшов 35 додаткових мільярдів доходів бюджету. Давайте тепер подивимося, на що уряд пропонує нам їх поділити. Тому що окремо з доходами в нас з'явилося 40 мільярдів додаткових витрат. На що вони йдуть?
Шановні колеги, в 2017 році на ГПУ було закладено 4,6 мільярда, зараз на ГПУ в цьому році додатково 2,1 мільярда гривень. На СБУ в цьому році додатково 1,6 мільярда гривень. На МВС, шановні українці, додатково в цьому році плюс 19 мільярдів гривень, плюс 19 мільярдів. Це у той час, коли ми на фракції говорили з міністром оборони і армія, потреби армії у воюючій країні під час війни профінансовані у цьому бюджеті лише на 46 відсотків. Тобто армія недофінансована, а уряд пропонує нам будувати поліцейську силову державу, кошти платників податків перерозподіляти на правоохоронців, які потім тут стоять навколо Ради, охороняють тисячу протестуючих, народних депутатів не пускають до Верховної Ради. А потім ці ж правоохоронці прибігають до платників податків з обшуками маски-шоу, і ті платники, хто платить у бюджет, утримують цю гвардію силовиків при недофінансуванні тотальному армії.
Давайте подивимося далі. Бюджетна децентралізації. Завдяки зусиллям "Самопомочі", інших фракцій і партій уряд, нарешті у ньому між першим і другим читанням трошки інстинкт самозбереження включився. Завдяки цьому хоча б реверсну дотацію і пільги, і заборгованості по ЖКП залишили на тому рівні, на якому вони у 17-му році. Але ж у нас далі системно руйнуються здобутки децентралізації.
Мені зараз колега Сисоєнко говорить, що медична субвенція недофінансована на 4 мільярди, це зарплати медичних працівників. У той час знаходяться кошти у бюджеті додаткові між першим і другим читанням 16 мільярдів на субсидії. Ми задали міністру фінансів питання: де верифікація субсидій, де верифікація отримувачів? Ці кошти з бюджету прямо викачуються на облгази. Де монетизація субсидій, щоб ці кошти йшли прямо людям? На субсидії – 71 мільярда, а на заходи енергоефективності по програмі "Теплі кредити" – 400 мільйонів. А на якісь…
ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд. Будь ласка, завершуйте.
ОСТРІКОВА Т.Г. А на якісь незрозумілі програми, які розподіляються між своїми, додатково 2 мільярди по енергоефективності.
Тому "Самопоміч" не може підтримати це здирницький бюджет силової поліцейської держави. Ми вимагаємо запровадити парламентський контроль за коштами, які витрачаються на правоохоронців, і за коштами, які витрачаються на оборону. Тому що так не може бути: на поліцейського, а не на армію. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, наступний виступаючий лідер фракція Радикальної партії Олег Ляшко. Будь ласка.
22:34:43
ЛЯШКО О.В.
Олег Ляшко, Радикальна партія.
Шановний колего з "УКРОП" Олександр Шевченко, коли я ось зараз йшов до трибуни в слід мені каже: "Проси ще щось". Пане Олександре, і вам, і всім іншим колегам скажу, все, що ми просимо, все для українців. Зарплата, пенсія, робочі місця, відновлення економіки і, я сподіваюсь, що ви разом з нами будете у цій боротьбі за підвищення рівня життя українців. Це те чого ми не просимо, а вимагаємо в Прем'єр-міністра Гройсмана. Володимире Борисовичу, я хочу вам подякувати за те, що за останні півроку ми, можливо, разів 20 не менше з вами зустрічались і обговорювали, знаєте, яке питання, шановні колеги, хтось із вас обговорює з Прем'єром скважини, хтось із вас обговорює якісь, там, пільги, якісь преференції, а я з Прем'єром обговорював одне питання – підвищення зарплат, підвищення зарплат для українців, підвищення зарплат, тому що це ключове для подолання бідності в країні.
Володимире Борисовичу, проект бюджету ,який ви подали 3700 мінімальна зарплата з нового року – мало. Безумовно, це краще ніж 1400, що було до нинішнього року. Але це не дає можливості українцям жити достойно. Тому команда Радикальної партії ставила вимогу 5 тисяч гривень мінімальна зарплата з нового року. на жаль, я хочу повідомити українцям, що в результаті тривалих дискусій ми намагаємося знайти компроміс. Можливості бюджету, які проаналізували дохідну частину бюджету і, ми вважаємо, що є всі можливості з ІІ кварталу встановити мінімальну зарплату на рівні 4200-4300 гривень на місяць. Безумовно, це менше ніж 5, але це краще ніж 4200. Якщо ми щороку хоча б на тисячу гривень для мільйонів людей підніматимемо зарплату це буде супер, тому що підвищення зарплат тягне за собою підвищення пенсій. Мільйони людей, особливо пенсіонерів в колгоспі, які пропрацювали все життя, отримають мізерні пенсії, бо вони працювали за трудодні. Підвищення зарплат дасть можливість підняти пенсії.
Тому фракція Радикальна партія звертається до Прем'єр-міністра з вимогою підтримати нашу пропозицію і мінімальну зарплату з ІІ кварталу 2018 року 4 тисячі 300 гривень на місяць. Це та компромісна пропозиція, на яку ми можемо погодитися. Наступне підвищення – з 1 вересня 2018 року, і це дасть можливість подолати бідність, нові робочі місця, нова економіка, достойне життя українців у рідній країні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, чи є ще у нас бажаючі виступити від політичних груп, представлених в Верховній Раді України. "Відродження"? "Воля народу"?
Заключний виступ від фракцій, потім у нас будуть виступи від народних депутатів України.
Будь ласка, від "Блоку Петра Порошенка", "Солідарність".
Будь ласка, Ольга Червакова. Прошу вас.
22:38:20
ЧЕРВАКОВА О.В.
А скільки часу? Доброго дня, шановні колеги. 1 травня 2013 року було підписано Указ Президента про надання статусу Національного парку "Біличанському лісу". Це місто Київ. Таким чином, 4 тисячі гектарів рекреаційної зони було приєднано до НПП "Голосіївський" і надано цьому лісу найвищий природоохоронних статус – це Національний парк. Згідно Указу Президента до кінця 2016 року Мінприроди мало здійснити природоохоронні заходи, тобто це розроблення проекту створення, лісовпорядкування, винесення меж в натурі.
Я хочу сказати, що зараз ми маємо вже кінець 17-го року. Можемо святкувати (в лапках) "сумний ювілей", коли вже рік не виконано Указ Президента. Це притому, що тільки в цьому році Мінприроди на природоохоронні заходи мало 360 мільйонів гривень.
Я протягом останніх двох років надсилала в різні абсолютно відомства запити і звернення з цього питання. Остання відповідь Мінекології мене вразила своєю такою, чесно кажучи, відвертістю.
"Враховуючи зазначене, Мінприроди позбавлене фінансових можливостей підтримки виконання всіх природоохоронних заходів, оскільки загальний обсяг видатків перевищує відведений обсяг на цей рік майже в п'ять разів", – пише мені Міністерство екології. Це при тому, що такі бюджетні запити до Мінекології надходили в 2015 році, в 2016 році і в 2017 році також.
Шановні колеги, я розумію, що, можливо, говорити про екологію з цієї трибуни не популярно, але це питання нашого майбутнього, це питання майбутнього наших дітей, це питання того, чим ми будемо дихати. І я хочу сказати, що зволікання подальше з винесенням меж в натурі Біличанського лісу, призведе до тотального дерибану і знищення 4 тисяч гектарів рекреаційної зони. Це не просто рекреаційна зона, це заповідний ліс, який досі долає наслідки Чорнобильської катастрофи.
Шановний Володимире Борисовичу! Я дуже прошу вас взяти це питання під особистий контроль тому що всі ті відповіді на запити і звернення, вони фактично є відписками. А виконання Указу Президента про Біличанський ліс уявляє собою такий собі італійський страйк – це безвідповідально. Я дуже-дуже прошу в цьому році поставити в цьому питанні крапку і винести межі в натурі Біличанського лісу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Бюджет, звичайно, не зводиться тільки до проблематики Біличанського лісу, а я так розумію, що, Ольго, ваша фракція підтримує бюджет. Правильно? Слава Богу. Щоб ми зрозуміли з виступу, про що йдеться в контексті бюджету.
Колеги, я би попросила записатися зараз на обговорення від народних депутатів України. У нас 9 хвилин буде на виступи народних депутатів України. І можна по-тихеньку повертатись до сесійної зали тому що зараз виступи від народних депутатів, потім у нас буквально два-три там підсумовуючих таких, консолідуючих і ми голосуємо.
Пан Сугоняко передає слово, 6 хвилин виступає Каплін, це Сугоняко і Каплін, 6 хвилин. Налаштуйтеся.
Будь ласка, пане Каплін.
Будь ласка, будь ласка, шість хвилин. Будь ласка, пану Капліну увімкніть мікрофон з місця, він буде виступати шість хвилин, використовуючи час Сугоняко і Капліна.
22:42:23
КАПЛІН С.М.
Так, пані Ірино, я буду виступати 6 хвилин і буду говорити про те, і про тих, хто тут, на жаль, сьогодні весь день бюджетного процесу не говорив. Буду говорити про півмільйона ветеранів Міністерства внутрішніх справ, які протягом року провели під Кабінетом Міністрів України майже 20 мітингів. Люди приїжджали з усієї держави, люди свого часу своєю спиною закривали вас з вами, зокрема народних депутатів, від беззаконня. Кожен день йшли на роботу, а їх дружини чекали чи повернеться ця проста людина живою із своєї роботи. Сьогодні вони отримують пенсію на рівні 1 тисяча 400, 1 тисяча 500 гривень і це є неприпустимо в цивілізованій розвиненій начебто, як наша, державі, це неприпустимо є по відношенню до півмільйонної армії людей, які ризикували своїм життям протягом багатьох років.
Я від імені армії цих людей хочу звернутися тут до Прем'єр-міністра України, до профільного віце-прем'єра Розенка, до міністра соціальної політики, до народних депутатів України, ми не маємо морального права більше зволікати і перекладати на майбутнє вирішення цього питання. Ми провели низку консультацій з віце-прем'єром Кубівим, на жаль, виявилося, що нас просто водили за носа, ніхто не хоче вирішувати питання цих людей.
Друге. Я тут буду говорити про простих громадян, про селян, про робітників, які не можуть вижити на зарплату ні 3 тисячі 200, ні 4 тисячі 200, ні 5 тисяч 200, бо ви, на відміну від них, не ходите в українські базари, не ходите в українські аптеки, ви не купуєте українських речей, ви по десять, п'ятнадцять, по двадцять раз їздите відпочивати за кордон протягом року і тут розказуєте про закон "Купуй українське, плати українцям". Ви б самі купували українське, а не їздили на мерседесах та гелікоптерах, не літали, на свої зустрічі з виборцями, а потім пересаджуєтесь у дев'ятки і шістки, вітчизняного, радянського ще виробництва, щоб замилювати простим людям очі, про начебто відсутність свого багатства. Декларуєте мільйони, десятки мільйонів доларів і тут розпинаєтесь, бризкаєте жовчу з трибуни Верховної Ради, начебто захищаючи простих людей.
Я буду говорити про цих людей і про необхідність, і, головне, можливість збільшити для них пенсію мінімум до 5 тисяч гривень, на першому етапі, мінімальну пенсію, і мінімальну зарплату до 10 тисяч гривень. І це сьогодні є абсолютно реально.
Наша політична сила Соціалістична партія України, Соціал-демократична партія, Робітнича партія при підтримці Партії пенсіонерів і інші лівоцентристські сили, і профспілки, сьогодні надіслали до уряду надзвичайно детальне обґрунтування того, як це можна зробити. Ви маєте, якщо треба тут, змінювати не Податковий кодекс, а взагалі Конституцію, зменшувати кількість народних депутатів України, заощаджувати на уряду, на Президенті, на адміністраціях, на районних, на обласних адміністраціях. На утриманні всіх цих неймовірно коштовних і розкішних споруд, де ви працюєте, і ці гроші направляти на підтримку простих, пересічних українців. Ось, на чому має бути зосереджена ваша увагу, замість цього ви сьогодні ганебно, підкилимно, без обговорення, на очах усієї країни, в день, коли приймається бюджет, піднімаєте собі вдвічі заробітну платню. І ви хочете відновлення довіри до парламенту? Відновлення довіри до влади, в цій країні? Ви хочете, щоб люди продовжували затягувати свої паски? Та не буде цього ніколи, люди повстануть, вони вийдуть сюди, боротися за своє краще, заслужене життя. Бо ці нещасні пенсіонери і пенсіонерки збудували ці фабрики, збудували ці заводи, збудували ці дороги, збудували і захищали всю нашу Україну, нашу країну. Сьогодні ви їм плюєте в душу, ви їм плюєте їм в обличчя. Ви залишаєте їх один на один із злиднями, з бідністю.
Цей бюджет, який сьогодні обговорюється, є насправді коритом. І ви, як біля корита, біля трибуни Верховної Ради під президією тут, в останні хвилини перед голосуванням фактично "дерибанили" цей бюджет.
Ви сьогодні зробили нуль відсотків ПДВ на імпортні електромобілі! Послухайте, середня вартість імпортного електромобіля складає 20 тисяч доларів. Людина, яка має 20 тисяч доларів на електромобіль, точно має ще 4, щоб заплатити за ПДВ. А чому ви не скасуєте ПДВ на гречку, на цукор, на крупи, на хліб врешті-решт для того, щоб облегшити життя простих українців? Чому ви йдете шляхом обслуговування олігархії?
Наступне, я хотів би, щоб сьогодні підтримати свою колеги із "Самопомочі" Ірину Сисоєнко: ви обрікли на ганебне, жалюгідне існування тих, хто рятує щодня – щодня рятує! – життя ваших дітей, ваших онуків, тих, хто стоїть сьогодні на цьому "медичному фронті", наче в окопі. Ті люди, які сьогодні отримують мінімальну зарплату і які благають вас під урядом, під адміністраціями звернути уваги на їх потреби.
Ви сьогодні влаштували черговий дерибан бюджету. Вся країна… (Шум у залі) Вся країна… (Шум у залі)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, я прошу тиші в залі!
Шановний пане Каплін, це була майже поема. Майже поема, але ми обговорюємо бюджет. 15 секунд завершити. 15 секунд – крапка! Всі вже прокинулися, готові голосувати. 15 секунд завершити. (Шум у залі)
КАПЛІН С.М. І останнє, я хочу, щоб ви, якщо, українці, зараз сидите чи стоїте, щоб ви, дорогі українці, сіли, бо ви зараз впадете: у цьому бюджеті знову є пожежні машини, у цьому бюджеті є новела – "пожежні гелікоптери". Ми з вами дожилися "до ручки"!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги! Колеги, зараз із такою ж увагою я прошу вас вислухати останнього депутата, який буде виступати в рубриці "від депутатів", народного депутата Німченка від "Опозиційного блоку", прошу, будь ласка.
22:49:36
НІМЧЕНКО В.І.
Народний депутат Німченко, "Опозиційний блок" передає слово Скорику.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Почули, почули. Скорик буде виступати, не Німченко, а Скорик. Будь ласка.
22:49:51
СКОРИК М.Л.
Шановні колеги, шановні громадяни України! Я, в першу чергу, звертаюсь до громадян України, тому що я розумію, що в цьому залі вже знайдені голоси за бюджет 2018. Я ще раз мушу наголосити, що Політична партія "Опозиційний блок", фракція Політичної партії "Опозиційний блок" ні в якому разі не буде підтримувати даний бюджет.
Я хочу наголосити на деяких питаннях, які не торкнулися мої колеги, які щойно виступали в цій залі і, я вважаю, справедливо критикували цей бюджет. Можу сказати, що є позитивна новела в цьому бюджеті – це те, що ми приймаємо цей бюджет 7 грудня, а не 29-го, як завжди, під ялинку вночі і так далі і маємо можливість хоч якось його розглянути. Він був розглянутий більш-менш згідно процедури, я за це вдячний прем'єр-міністру і Кабінету Міністрів.
Але цей бюджет – це бюджет поліцейської держави, бюджет абсолютно бідних громадян, бюджет, який не дає можливості нашій державі розвиватися. Я маю наголосити на одному питанні, яке... якого практично ніхто не торкався сьогодні в обговоренні, це питання державного боргу. Ми фіксуємо державний борг на рівні більше двох трильйонів гривень в цьому бюджеті. Я мушу нагадати присутнім в залі представникам коаліції, що коли вони прийшли до влади, держаний борг складав 564 мільярди гривень, зараз - більше двох трильйонів.
Наша фракція пропонувала направити більше 7 мільярдів гривень тих коштів, які ви начебто вилучаєте, згідно рішенням судів і так далі, і конфісковані кошти на те, щоб зменшувати державний борг. Я вважаю, що це було б справедливо по відношенню до майбутніх поколінь наших громадян. Крім того, ви даєте можливість в цьому бюджеті і в інших документах Міністерству фінансів без погодження з бюджетним комітетом, з Верховною Радою здійснювати випуски державної позики, позики державного займу, не погоджуючись з будь-якими державними органами. Я вважаю, що це шлях до збільшення державного боргу понад той рівень, який наданий Державним бюджетом.
Ще раз кажу, цей бюджет ні в якому разі не можна підтримувати, і можна дуже довго критикувати питання стосовно того, що недофінансовані питання медицини, недофінансовані питання соціального захисту. Взагалі сказати щось позитивне про цей бюджет, крім того, що він приймається більш-менш в свій термін, не можна. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, тут просто… Да, дивіться. В принципі ми маємо вже завершити обговорення, але тут були згадки одне одного, і тому зараз, будь ласка, 30 секунд пані Сисоєнко. Прошу вас. Репліка. Не згадуйте одне одного заради бюджету.
22:53:05
СИСОЄНКО І.В.
Я хочу зазначити… хочу зазначити про те, що в Державному бюджеті на наступний рік катастрофічно низька цифра є додатком до медичної субвенції в порівнянні з цим роком. Лише на 780 мільйонів дофінансовується медична субвенція до фонд оплати праці. В цьому році заборгованість склала 4 мільярди гривень. І ці 780 мільйонів є краплею в морі по відношенню до тих сум, які заборгував уряд нашої держави до медичних працівників. То ж ми вимагаємо, і я дуже рада те, що вимога підняття заробітних плат для медичних працівників є спільною позицією багатьох фракцій цього парламенту, багатьох народних депутатів…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміла позиція. Дякуємо за репліку.
Зараз народний депутат Бондар, будь ласка, від "Народного фронту". Там були згадки, будь ласка, хвилину так само.
22:53:57
БОНДАР М.Л.
Дякую. Бондар Михайло, 119 виборчий. Я хочу подякувати уряду, який дослухався до пропозицій підкомітету вугільної промисловості і додатково виділив мільярд фактично на зарплати для шахтарів державних вуглевидобувних підприємств. І 300 мільйонів, які є на модернізацію шахт, цього замало. Я хочу звернутися до членів уряду, щоб в подальшому все-таки знайшлися кошти, добавилися до тієї статті, яка є на модернізацію і на переоснащення шахт. І в такий спосіб, розробивши нові лави, закупивши нове обладнання, дати можливість вийти нашим шахтам державним на беззбитковість і в подальшому не заложувати кошти на дофінансування цієї галузі на заробітну платню. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановний пане Бондар.
Тепер, шановний пан Давиденко, який озвучує так само ту позицію, яка тут звучала тільки що в консультаціях з урядом і з бюджетним комітетом, і з представниками фракцій коаліції.
Прошу, будь ласка, шановний пане Давиденко, ваша хвилина, прошу. Мікрофон увімкніть на трибуні, на трибуні увімкніть мікрофон. (Шум у залі)
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. …відіграються на аграріях. Просто з понеділка опустять рівно на… І не важно, чи фермер, чи великий, чи малий…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановний пане Давиденко, будь ласка, ваше слово.
22:55:19
ДАВИДЕНКО В.М.
Шановні…
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. …не працює, що ти…
ГОЛОС ІЗ ЗАЛУ. Все працює.
ДАВИДЕНКО В.М. А чого? Шановні колеги, я хотів би, щоб ми все-таки повернулися трошки назад. Тільки що в залі ми ставили на підтвердження 2 поправки: 99-у і 180-у. 180-а, вона касається повернення ПДВ при експорті таких сільськогосподарських культур як рапс, соя і соняшник. Якщо не буде цього повернення, то аграрії втратять по нашим підрахункам порядка 9 мільярдів гривень. Тобто ми в них забрали спецрежим, але обіцяли, що вони будуть отримувати повноцінне відшкодування ПДВ.
На сьогоднішній день іде перекос в сторону якихось ділків. 99 поправка говорить про те, що нормативно-грошову оцінку, яку сьогодні затверджують на сесіях районних рад, буде, буде затверджувати Фонд держмайна. Я вважаю, що це неприпустимо, ми повинні іще раз поставити…
ГОЛОВУЮЧИЙ. 30 секунд, завершуйте.
ДАВИДЕНКО В.М. …відхилили. Прошу поставити і ці 2 поправки до Податкового кодексу не включати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, а, шановні колеги, послухайте, що відбувається. Колеги, я прошу вас іти з трибуни. Вас почув керівник уряду, і потім він підсумує все, що зараз звучить, от як підсумовуючи виступи в контексті обговорення бюджету.
Колеги, я прошу вас вийти з трибуни. І зараз слово надається, тут дуже багато говорилось про децентралізацію, в контексті децентралізації надається слово представнику голови Асоціації міст України, нашій колежанці пані Оксані Продан. Будь ласка, пані Продан включіть мікрофон. Будь ласка.
22:57:29
ПРОДАН О.П.
Шановні колеги! Шановний Володимире Борисовичу! Я зараз до вас звертаюсь не як керівник групи "УДАР", а як представник голови Асоціації міст України в парламенті, Віталія Кличка, яка працювала разом з мерами, разом з урядом над проектом бюджету, над проектом змін до Бюджетного кодексу, починаючи з вересня.
І хочу сказати, що було проведено дуже багато зустрічей і дуже багато дискусій. Ми багато мали пропозицій, претензій, зауважень до першої редакції змін до Бюджетного кодексу. Так само мери мали багато застережень і мають багато застережень до бюджету вісімнадцятого року.
Разом з тим, для мене було відкриттям те, як відбувалась сьогодні ця процедура узгодження між Асоціацією міст України і урядом, і парламентом. І зараз я хочу подякувати за те, що вперше з Революції Гідності. Володимир Борисович, можна, я закінчу? Вперше з Революції Гідності ми маємо дійсно узгоджену позицію і дійсно відкритий діалог між мерами, між тими людьми, які працюють в громадах, і урядом.
Хочу подякувати бюджетному комітету, який багато часу провів саме з головами різних місцевих рад для того, щоб відпрацювати ту позицію, яка потрібна місцевим громадам. Хочу звернути увагу на декількох моментах, які прийняті, яких не було раніше ніколи. Це прямі міжбюджетні відносини 299 об'єднаних територіальних громад. Це те, що багато разів обіцяли і що, нарешті, зроблено. Ми провели в цих змінах, які сьогодні голосуються, можливість для об'єднаних територіальних громад самостійно встановлювати місцеві податки і збори.
Те питання, яке ставили мери, яке дуже турбувало всіх стосовно реверсів, стосовно пільг на житлово-комунальні послуги, освіти, охорони здоров'я, середньострокові позики. Ці питання враховані в бюджеті 2018 року.
Так, у нас є питання, і ми далі будемо працювати над зміною формули реверсу. Ми все зробимо для того, щоб рента на воду була такою, як вона потрібна місцевим громадам, і всі інші питання.
Але я хочу сказати, що цей процес підготовки бюджету став першим кроком у дійсно повній співпраці між урядом, парламентом і Асоціацією міст України. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги… Зараз, хвилину. Хвилину.
Колеги, тепер у нас залишається ще виступ Представника Президента в парламенті Ірини Луценко. І потім – Максим Курячий, який зачитає ті позиції, які так само напрацювали фракції коаліції, перед фінальним голосуванням по бюджету. І також коментар від Ніни Петрівни і коментар від уряду щодо озвученої позиції по Давиденку.
Пані Ірина, будь ласка, вам слово зараз.
23:00:43
ЛУЦЕНКО І.С.
Шановні колеги, вперше, мабуть, за останні роки після плідної конструктивної роботи коаліції, всіх депутатських фракцій і груп, разом з Кабінетом Міністрів України ми напрацювали достатньо збалансований і ґрунтовний бюджет.
За наполяганням Президента України як головнокомандувача і як гаранта соціальних гарантій громадян України, за наполяганням нашої фракції ББП в цьому бюджеті змінилися наступні показники. Фінансування сільської медицини збільшилося від 4 до 6 мільярдів. До 164 мільярдів зросла національна безпека і оборона. Збільшилося фінансування на будівництво і відновлення доріг – до 40 мільярдів. Збільшився фонд енергоефективності. Зменшилися ставки ренти на нові скважини. Таким чином ми стимулюємо виробництво національної нафти і газу. Ми збільшили ДФРР з 2 мільярдів до 6 мільярдів, що дасть можливість підтримати місцеве самоврядування і об'єднані територіальні громади. Збільшилося фінансування на сільську інфраструктуру, на освітлення, на питну воду, на скважини, на водогони, на дороги. Збільшилося фінансування на патріотичні фільми, що так необхідно сьогодні для української держави. Ми повернули фінансування через державний бюджет коледжів і технікумів, які знаходяться у структурі університетів. Це 371 учбовий заклад, це більше 200 тисяч працюючих. Це освіта, яка дає нам надію на відродження української молоді і України як індустріальної і високорозвинутої держави.
Я вдячна всім фракціям, які прийняли в цьому участь. І прошу депутатів з поправкою, яку зараз зачитаю Артур Герасимов, підтримати цей бюджет.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, зараз Артур Герасимов і Максим Курячий, потім підсумовує Прем'єр-міністр. Прем'єр-міністр підсумовує сьогоднішнє обговорення.
Будь ласка, пане Артуре.
23:03:05
ГЕРАСИМОВ А.В.
Шановні колеги, шановний головуючий! Хочу сказати, що, дійсно, цей бюджет є найбільшим в історії країни. Хочу ще раз наголосити, що у ньому значно збільшені витрати на підвищення ефективності нашої армії, на підвищення ефективності нашої оборонної промисловості, на підвищення ефективності нашої обороноздатності. У ньому завдяки фракції "Блоку Петра Порошенка", ще раз хочу повторити, збережений експеримент, започаткований Президентом України, який стосується ремонту доріг. Крім цього, у ньому закладені значні кошти на соціальні потреби українського населення, закладені значні кошти на програму впровадження сільської медицини, започаткованої Президентом України.
Прошу підтримати цей бюджет з врахуванням наступної технічної правки. "Прикінцеві положення" проекту Закону про бюджет доповнити пунктом такого змісту: "Установити, що норми і положення пункту номер 13 підрозділу 2 та пункту 15 підрозділу 5 розділу ХХ "Прикінцевих положень" Податкового кодексу щодо звільнення від оподаткування податком на додану вартість та акцизним збором операцій з ввезення на митну територію України транспортних засобів, оснащених електричними двигунами, діють до 01 січня 2019 року".
Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, останній виступ у нас від Максима Курячого, який озвучить поправки і ті норми, які були узгоджені представниками фракції коаліції в консультаціях з бюджетним комітетом і в консультаціях з профільними міністерствами і урядом в цілому. Прошу, будь ласка. Це все йде під стенограму.
23:04:45
КУРЯЧИЙ М.П.
Шановний пане Прем'єр-міністр! Шановний Андрію Володимировичу! Шановні колеги! Ну, насправді, градус дискусії в цій залі сьогодні зашкалює. І є з чого приводу піклуватися, оскільки ми приймаємо, ну, мабуть, фінансову Конституцію на наступний рік і відповідальність дуже велика. Ми щойно провели і закінчили останню таку нашу нараду з цілою низкою, групою величезною народних депутатів і ми просимо також врахувати під час голосування наступні наші пропозиції, а саме з урахуванням нового Закону про державну службу в 2018 році існуватиме незабезпечена потреба у видатках на оплату праці. Цього допустити неможливо. Положення, схвалених Верховною Радою, бюджетних висновків з цього питання урядом, на жаль, не враховано і не міститься у висновках бюджетного комітету за наслідками розгляду законопроекту щодо проекту про державний бюджет.
За таких обставин для працівників відсутня мотивація для професійного росту, підвищення результативності ефективної та ініціативної роботи також, на жаль, продовжується відтік висококваліфікованих кадрів. Цього допустити неможливо, ситуацію треба виправляти. І саме тому, зважаючи на пропозицію уряду щодо застосування єдиних підходів до визначення рівня оплати праці в органах державної влади, ми просимо підтримати необхідність збільшення видатків на оплату праці працівників вищих органів влади Адміністрації Президента, Верховної Ради, уряду та Мінфіну і простих людей там.
Суть пропозиції полягає в наступному. Внести такі зміни до додатку 3 за загальним фондом щодо видатків споживання, а саме: збільшити Апарату Верховної Ради за кодом 0111020 на 59 мільйонів 990,8 тисяч гривень, з них оплата праці на 49 мільйонів 172,8 тисяч гривень. Збільшити Державному управлінню справами за кодом 0301010 на 26 мільйонів 088, (з комою) 5 тисяч гривень, з них оплата праці на 21 мільйон 384 тисячі гривень. Збільшити уряду за кодом 0411010 на 28 мільйонів 460, (через кому) і дві десятих тисяч гривень, з них оплата праці на 23 мільйони 328 тисяч гривень.
Збільшити Мінфіну за кодом 3501010 на 31 мільйон 446,7 тисяч гривень, з них оплата праці на 25 мільйонів 776 тисяч гривень.
Збільшити Генпрокуратурі за кодом 0901010 на 400 мільйонів гривень, з них оплата праці на 327,8 мільйонів гривень. Збільшити Національній академії медичних наук України по коду 6561060 на 3 мільйони гривень…
Веде засідання Голова Верховної Ради України ПАРУБІЙ А.В.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дайте можливість завершити.
КУРЯЧИЙ М.П. Це дуже важливо, прошу уваги. У назві бюджетної програми за кодом 2201870 слова "реконструкція з перепрофілюванням" замінити словом "перепрофілювання" (крапка).
Далі. Технічні, але дуже важливі зауваження. По коду програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету 2511120 по коду функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету 0180. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилих приміщень для сімей загиблих осіб визначених абзацами 5 – 8 пункту 1 статті 10 Закону України про статус ветеранів війни гарантій їх соціального заходу після цих слів крапку з комою замінити просто на кому. Це дуже важливо, оскільки, щоб не виникало двочтений, оскільки така редакція, якщо її залишити, буде стосуватися лише до осіб з інвалідністю І-ІІ групи і не розповсюджується на сім'ї загиблих. Ми не можемо цього допустити з цієї же історії, з цієї же теми: за кодом програмної класифікації видатків та кредитування Державного бюджету 2511200 за кодом функціональної класифікації видатків та кредитування бюджету 0180. Субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на виплату грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для сімей загиблих учасників бойових дій на території інших держав визначених у абзаці першому пункту першому статті 10 Закону України "Про статус ветеранів війни і гарантії їх соціального захисту" аналогічно як і в попередній раз, замість крапка з комою, поставити просто кому. Така редакція дозволить і стосуватиметься лише не тільки осіб з інвалідністю першої і другої групи і не розповсюджується на сім'ї загиблих. Отже, це потрібно обов'язково виправити.
Крім того щодо моїх попередніх пропозицій у збільшенні фінансування і Апарату Верховної Ради, і Державному управлінню справами, і уряду, і Мінфіну, і Генпрокуратурі, і Національній академії медичних наук України. Ми пропонуємо джерелом покриття таких додаткових видатків збільшити надходження за кодом 21010000 щодо частини чистого прибутку державних підприємств і дивідендів на державну частку на 548 мільйонів 986,2 тисяч гривень.
Крім того, дуже велике прохання у пункті 21.6 розданих "Висновків комітету", слова "у тому числі придбання, модернізація та ремонт авіаційної техніки" замінити словами "у тому числі на придбання, модернізацію та ремонт вертолітної техніки".
Наступне. Назву бюджетної програми 2401270 викласти в такій редакції: "Здійснення природоохоронних заходів з внесенням відповідних уточнень до тексту і до Додатку номер 3 до цього законопроекту".
Крім того пропонується статтю 34 законопроекту, яка стосується використання нерозподіленого в 2017 році залишку конфіскованих коштів, доповнити після слів "реалізацію заходів, спрямованих на розвиток системи охорони здоров'я у сільській місцевості" доповнити словами і цифрами, зокрема, "350 мільйонів гривень на закупівлю автомобілів, оснащених пересувними рентген-апаратами", це справжня підтримка, це справжня підтримка для сільської медицини.
Крім того, за бюджетною програмою 1801560, забезпечення діяльності українського інституту книги, збільшити видатки загального фонду на заробітну плату за бюджетною програмою на 7 мільйонів 521 тисячу гривень. У разі відсутності додаткових джерел для такого збільшення, це джерело можна передбачити і цей ресурс можна віднайти за рахунок внутрішнього перерозподілу коштів у межах загальної суми 144 мільйона 347,3 тисяч гривень, передбачений проектом на програму 1801560.
Крім того, пропонується збільшити доходи загального фонду проекту Державного бюджету на 2018 рік за кодом 21080000, інші надходження, на 1 мільярд 200 мільйонів гривень у зв'язку з можливим надходженням коштів від орендної плати за користування цілісним майновим комплексом та іншим державним майном, а також плати за експлуатацію газорозподільних систем або їх складових та одночасно зменшити на цю суму надходження від приватизації державного майна та дефіцит загального фонду державного бюджету з внесенням відповідних змін до статті 1 та додатків один та другий законопроекту. У зв'язку з прийняттям нещодавно урядом рішення щодо утворення державного центру олімпійської підготовки із зимових видів спорту, просимо підтримати необхідність збільшення видатків Міністерству молоді та спорту за кодом 3401220 на 45 мільйонів 610,4 тисяч гривень, з них видатки споживання 37 мільйонів 421,(з комою) і три десятих тисяч гривень видатки розвитку 8 мільйонів 189,1 тисяч гривень за рахунок збільшення надходжень на вказану суму за кодом 21010000 щодо частини чистого прибутку державних підприємств і дивідендів на державну частку.
Для Державної міграційної служби у спеціальному фонді державного бюджету встановити видатки розвитку у сумі 170 мільйонів гривень за кодом 1004010, зменшивши на цю суму видатки розвитку за кодом 1004020.
Прошу найменування бюджетної програми за кодом 0411190, залишити в редакції поданій урядом, вона більш обґрунтована.
Прошу збільшити Міністерству культури за загальним фондом видатки споживання за кодом 1801110 на 40 мільйонів гривень за рахунок збільшення надходжень за кодом 21010000 на таку суму.
А також доповнити "Прикінцеві положення" законопроекту 7000 новим пунктом такого наступного змісту: "Кабінету Міністрів України внести на розгляд Верховної Ради України пропозиції щодо законодавчого унормування питання зарахування з 1 січня 2019 року п'ять відсотків рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин загальнодержавного значення, крім рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату до бюджетів місцевого самоврядування за місцем видобутку відповідних корисних копалин".
Наразі, у мене все, я дуже прошу наше остання напрацювання обов'язково врахувати при голосуванні і дати відповідні доручення опрацювати їх при техніко-юридичному опрацюванні. Дякую.
23:16:35
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, це була позиція бюджетного комітету і ці правки, які озвучив Курячий, це врегулювання тих неточностей, які були в бюджеті. І тому я, колеги, зараз вам скажу, прошу заходити в зал, хочу вам повідомити кілька речей. Ставлячи на голосування я озвучу, що ми ставимо на голосування з пропозиціями, які озвучив Співаковський під стенограму, які озвучив Пашинський від Комітету оборони під стенограму. Які озвучив Герасимов і які озвучив Курячий, так я поставлю на голосування.
Колеги, ще раз повідомлю вам… (Шум у залі) Я дам слово!
Колеги, ще повідомлю вам: після голосування я поставлю пропозицію, щоб завтра наше пленарне засідання ми перевели в роботу в комітетах. (Шум у залі) Після голосування.
Я наголошую… Я поставлю цю пропозицію, а зал визначиться.
Наступне, в нас ще є одне бюджетне питання – це кошторис Верховної Ради України, його роздали по залу, я його теж поставлю на голосування після бюджету.
І, шановні колеги, ми маємо велику амбітну ціль – до півночі прийняти бюджет. Ми нарешті завершили його обговорення. Я прошу запросити усіх депутатів у зал. І я запрошую до заключного слова Прем'єр-міністра України Володимира Борисовича Гройсмана.
23:17:53
ГРОЙСМАН В.Б.
Дякую, вельмишановний пане Голово Верховної Ради!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Перепрошую, репліка Дубневич. Володимир Борисович, репліка Дубневич, і потім вам.
23:18:16
ДУБНЕВИЧ Б.В.
Шановні колеги, з метою належного оформлення і однозначного трактування положень прийнятого сьогодні на ранковому засідання законопроекту 7116 (щодо змін до Бюджетного кодексу), наголошую до стенограми, що поправки за номерами 34, 35 і 285, які ставилися на підтвердження, були підтримані в редакції, запропонованій Комітетом з питань бюджету.
(Шум у залі)
Прошу, Володимир Борисович.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Я надаю слово для заключного слова Прем'єр-міністру України Володимиру Борисовичу Гройсману.
23:18:50
ГРОЙСМАН В.Б.
Шановний пане Голово Верховної Ради України, шановні колеги народні депутати! Я думаю, що сьогодні ми всій країні покажемо, наскільки ми є консолідовані, що ми змінюємо стандарти нашої роботи. Ми заздалегідь з вами працювали декілька місяців над тим, щоби сформувати якісний, збалансований бюджет країни. Я хочу подякувати всім за вашу позицію, за ваші зауваження, за ті остаточні рішення, які були ухвалені в українському парламенті.
Хочу також підкреслити, що 2018 рік має стати роком економічного зростання і маємо досягти реальних змін в соціальній ситуації в країні.
Шановні колеги, я хочу підкреслити, що та поправку, яку сказав Артур Герасимов, ми дійсно її не зрозуміли при голосуванні і тому у нас вийшло некоректне голосування, але зараз ми її врегулюємо, що стосується електроавтомобілів.
І ще одне питання є дуже важливим, в проекті бюджету є передбачена норма про коригування мінімальної заробітної плати в залежності від національної економіки. Я надіюсь на те, що мінімальна заробітна плата буде збільшена, і також хочу підкреслити, що є з цієї нагоди і з цього питання звернення Президента України, ви знаєте. Ми обговорювали це у фракції "Блоку Петра Порошенка", в "Народному фронті". Сьогодні Олег Ляшко з трибуни оголосив про те, що це теж є позиція, яка їх хвилює і ми можемо її врегулювати вже за результатами роботи там першого кварталу або другого кварталу національної економіки. І ми можемо вийти на цифру, яку оголошував Президент, чотири 100, чотири тисячі 200, я думаю, що це те, над цим ми маємо працювати, але наголошую, це все в залежності від роботи національної економіки. І після першого кварталу ми з вами сідаємо і обговорюємо це питання з метою прийняття рішення необхідного.
Шановні друзі, ще раз, хочу вам подякувати і попросити підтримати Державний бюджет 7 грудня в День місцевого самоврядування і не під ялинку, і не вночі, а практично в напружений, але звичайний робочій день. Дуже дякую вам за підтримку і головне – у нас немає вже ніяких вимог між собою, у нас є робочій процес. Від мене як Прем'єр-міністра не треба нічого ні одній фракції, яка створює, яка працює на будівництво держави, нічого вимагати. Все, що ви запропонуєте і це буде слугувати державі краще і набагато ефективніше, я завжди це підтримую і колеги по уряду – теж. Дякую. І голосуємо. Дякую, шановні колеги. Прошу підтримки. (Оплески)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Отже, колеги, прошу зайняти робочі місця. Обговорення у другому читанні проект Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" завершено. Переходимо до прийняття рішення.
І я, відповідно до статті 158 Регламенту Верховної Ради України, ставлю на голосування для прийняття в другому читанні проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" (№ 7000) з поправками, які озвучив під стенограму представник комітету Сергій Іванович Мельник, а також які озвучив представник Комітету з питань безпеки Пашинський і Вінник, з поправками, які озвучив Співаковський під стенограму, і ми всі їх підтримуємо, з поправками, які озвучив Герасимов і з поправками, які озвучив Курячий для впорядкування всіх поправок і також Дубневич, які були озвучені, і зарплата… (Шум у залі) 4200 зарплата після першого кварталу. (Шум у залі) Що ми розглянемо можливість 4200 з першого кварталу.
І я прошу проголосувати за друге читання бюджету – бюджету безпеки, бюджету оборони, бюджету воюючої країни. Прошу проголосувати. Прошу підтримати. (Шум у залі)
Це два голосування. Спочатку друге читання. Потім в цілому.
Перше - друге читання. Прошу підтримати. Прошу голосувати. Прошу підтримати, прошу голосувати. Голосуєм.
23:23:34
За-267
Рішення прийняте.
І відповідно до статті 158 Регламенту Верховної Ради ставлю на голосування проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2018 рік" (№ 7000) для прийняття в цілому. Прошу голосувати. Прошу підтримати. Голосуємо, колеги. Ми приймаємо бюджет, прошу загальної підтримки.
23:24:08
За-273
Бюджет прийнято.
Прошу всіх залишатися на місцях, колеги. Я переконливо прошу. Згідно 35… статті 85… Конституції України, до повноважень Верховної Ради України належить затвердження кошторису Верховної Ради України. Згідно статтею 7 Регламенту Верховної Ради України кошторис Верховної Ради України затверджується під час прийняття проекту Закону про Державний бюджет України на наступний рік у другому читанні.
З огляду на викладене ставлю на голосування проект Постанови, номер 7380, про кошторис Верховної Ради України на 18 рік для прийняття в цілому. Прошу проголосувати і прошу підтримати. Регламентний комітет підготував збалансований документ. Прошу голосувати і прошу підтримати. Голосуємо, колеги. Прошу підтримати, голосуємо.
За-259
Рішення прийнято.
І тепер, колеги, пропозиція змінити календарний план. Це останнє голосування на сьогодні. Я пропоную, шановні колеги, відповідно до частини другої статті 19 Регламенту пропоную внести зміни до календарного плану нашої роботи. І завтра не проводити пленарне засідання Верховної Ради, а передбачити роботу народних депутатів в комітетах та фракціях.
Прошу підтримати цю пропозицію, прошу проголосувати. Прошу підтримати, колеги, щоб завтра була робота в комітетах і фракціях. Прошу голосувати, прошу підтримати. Голосуємо, колеги, голосуємо. Я прошу уважно кожен голос.
23:26:06
За-231
Рішення прийняте.
Календарний план змінений.
Колеги, в нас був надзвичайно важливий день. Ми прийняли значну кількість важливих законопроектів. Але головніше, ми змогли 7 грудня ще до півночі розглянути бюджет країни. Вперше відбувся такий прецедент в історії українського парламенту.
Я усіх вітаю, шановні колеги, з тим важливим історичним рішенням, з тими рішеннями, які ми прийняли, і які ми не прийняли, і в тому теж є успіх. Колеги, дякую всім вам.
Вечірнє пленарне засідання Верховної Ради України оголошую закритим.