Шановний Вікторе Миколайовичу!
На початку липня 2015 року Міністр внутрішніх справ Арсен Аваков підписав наказ про створення у структурі відомства Управління по забезпеченню повернення активів, отриманих злочинним шляхом (далі - Управління).
До функцій Управління відноситься забезпечення співробітництва з правоохоронними органами інших держав з метою якнайшвидшого виявлення та замороження активів осіб, щодо яких слідчими підрозділами МВС України проводиться слідство - як в Україні, так і за кордоном.
На перший погляд новостворене Управління досить серйозний підрозділ, створення якого породило надію для України, що нарешті буде розпочата боротьба з корупцією. Сам Міністр внутрішніх справ називає його одним із найважливіших інструментів в кримінальних та антикорупційних розслідуваннях України, пов’язаних з виведенням грошей за кордони України. Проте вже наступним своїм рішенням Арсен Аваков призначає керівником новоствореного підрозділу Олену Тищенко - відому громадськості скандалом навколо казахського банкіра Мухтара Аблязова, по справі якого вона виступала у ролі захисника, та і сама була на лаві підсудних за межами України та в міжнародному розшуку.
В загальному доступі, в мережі Інтернет, з’явилась інформація про сумнівність репутації Олени Тищенко ще з одного питання. Так, вступаючи на посаду керівника Управління Тищенко, як кандидат на посаду державного службовця, зобов’язана була подати декларацію про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру за 2014 рік (далі - декларація). Така декларація Тищенко була подана, проте навколо інформації, що вказана у декларації, виникло безліч запитань. Як стало відомо, декларація за 2014 рік, що була подана Тищенко до органів МВС, має ряд невідповідностей з декларацією за 2014 рік, що була подана нею ж до Апарату Верховної Ради України. Зокрема, мова йде про невідповідність отриманих доходів та майно у власності за один і той самий період.
Статтею 46 Закону України "Про запобігання корупції" визначений повний перелік інформації, що має бути зазначена в декларації, в тому числі об’єкти нерухомості, що належать суб’єкту декларування та членам його сім’ї на праві приватної власності, включаючи спільну власність, або знаходяться у них в оренді чи на іншому праві користування, незалежно від форми укладення правочину, внаслідок якого набуте таке право, цінне рухоме майно, вартість якого перевищує 50 мінімальних заробітних плат, встановлених на 1 січня звітного року, що належить суб’єкту декларування або членам його сім’ї на праві приватної власності, у тому числі спільної власності, або перебуває в її володінні або користуванні незалежно від форми правочину, внаслідок якого набуте таке право.
Відповідно до абз.1 ч. 1 ст. 65 Закону України "Про запобігання корупції" за вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень особи, зазначені в частині першій статті 3 цього Закону, притягаються до кримінальної, адміністративної, цивільно-правової та дисциплінарної відповідальності у встановленому законом порядку.
Так, ст. 3661 Кримінального кодексу України визначено, що подання суб’єктом декларування завідомо недостовірних відомостей у декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, передбаченої Законом України "Про запобігання корупції", або умисне неподання суб’єктом декларування зазначеної декларації - карається позбавленням волі на строк до двох років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років. Дана норма вступила в силу з 26.04. 2015 р.
Таким чином, маючи інформацію про розбіжність даних в деклараціях Олени Тищенко, виникає надзвичайна ймовірність того, що вже сьогоднішня чиновниця намагається умисно приховати свій матеріальний стан від громадськості. Невідповідність інформації в різних деклараціях Тищенко наштовхує громадськість на сумнів щодо повноти декларування нею своїх доходів та майнового стану. Таке питання виникає не тільки до декларування нею своїх доходів та майнового стану за 2014 рік, а й за попередні роки також, адже державним службовцем в Україні вона рахується з 2005 року. Крім того, за інформацією ЗМІ, в деклараціях не вказано нерухоме майно Олени Тищенко за межами України - мова йде про будинок у м. Мужен (Франція).
Відповідно до ст. 21 Закону України "Про запобігання корупції" громадські об’єднання, їх члени або уповноважені представники, а також окремі громадяни в діяльності щодо запобігання корупції мають право повідомляти про виявлені факти вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень.
На підставі вищевикладеного, керуючись нормами Конституції України та Закону України "Про прокуратуру" № 1697-VII від 14.10.2014 р., просимо:
1. взяти до уваги вищенаведені факти стосовно декларування доходів та майнового стану за 2014 рік Тищенко Оленою Юріївною при вступі на посаду керівника Управління по забезпеченню повернення активів, отриманих злочинним шляхом, при МВС України, а також декларування її доходів та майнового стану за попередні періоди, починаючи з 2005 року;
2. внести відомості до єдиного реєстру досудових розслідувань за фактами, описаними в даному зверненні;
3. розпочати досудове розслідування за фактом умисного ухилення Тищенко Олени Юріївни від декларування її доходів та майнового стану.
З повагою, Громадський рух "За правду"