7 ноября
Загрузить еще

Факт. Власник мережі ювелірних магазинів B2B Jewelry: Наш проект дає людям економічну свободу

Факт. Власник мережі ювелірних магазинів B2B Jewelry: Наш проект дає людям економічну свободу

"Людина року - 2019", нагороджений пам'ятною статуеткою Nika в номінації "За соціальну справедливість". Власник ювелірного заводу "Шарм" і засновник відомої всеукраїнської мережі магазинів B2B Jewelrу.

Ми вирішили дізнатися більше про проект B2B Jewelry, який розбурхав не тільки весь ювелірний ринок, а й громадськість, і поговорили з Миколою Петровичем про особливості цього проекту, про можливість стати його клієнтами і партнерами.

 

"Наші прикраси роблять красивішими тих, хто їх носить"

Свій перший магазин Микола Гонта відкрив ще в 1995 році в Ладижині (Вінницька область). Асортимент магазину був досить великий, а ось ювелірних виробів було всього дві вітрини. Проте, як розповідає сам Микола Петрович, йому настільки сподобалося працювати з прикрасами, що надалі всі його наступні магазини продавали тільки ювелірку.  

Попит на витончені вироби був високий, і магазини почали відкриватися і в інших містах. Бізнес йшов добре, але хотілося не просто продавати, а й самим виробляти прикраси з благородних металів. 

- У 1999 році я відкрив першу невелику ювелірну майстерню у Вінниці, - згадує Микола Петрович. - Ми відібрали кількох майстрів, оплатили їм навчання, далі вони працювали, розвивалися разом з нами і накопичували досвід. Протягом трьох років майстерня виросла до ювелірного заводу "Шарм". Мережа ювелірних магазинів ставала все ширшою. До 2003 року штат фірми "Шарм" налічував до 150 осіб, а оптовим продажем ювелірних виробів займалися на той час до двох тисяч клієнтів. Наша продукція виставлялася на виставках у Києві, Мадриді, Барселоні, Бангкоку та Гонконгу.

- Не можу не підкреслити, що всі наші вироби виконуються на сучасному італійському обладнанні, ми використовуємо дорогоцінні камені і метали за європейськими стандартами. Знаєте, наші менеджери запропонували хороший слоган: "Прикраси від B2B Jewelry не просто красиві - вони роблять красивішими тих, хто їх носить! - посміхається Микола Петрович.

- Далі була криза 2008 року, яка позначилася на багатьох компаніях, і мережа ювелірних салонів не стала винятком, але це лише мотивувало шукати нові шляхи розвитку. У той час багато хто пішов у банк за кредитами, щоб утриматися на плаву. Проте ми в "Шармі" вибрали стратегію по збільшенню і примноженню клієнтської мережі, - пояснює Микола Гонта. - Застосували грамотний маркетинг по розширенню мережі ювелірних магазинів і залученню покупців. Стратегія виявилася вдалою. Вона дала змогу збільшити виробництво, кількість магазинів, клієнтів і, як наслідок, покупців. Це дало можливість багатьом ювелірним виробникам заробляти гідно. 

 

"Покупця потрібно поважати і заохочувати"

- Ось ми і підійшли до проекту B2B Jewelry, який перевернув суспільну свідомість.

- Ми перевернули свою свідомість, в першу чергу, і прийняли позицію, що свого клієнта - споживача, покупця - потрібно поважати і заохочувати. Ювелірний бізнес - досить непростий механізм, адже ювелірна продукція, будемо відверті, не є продуктом життєвої необхідності і, відповідно, має невисокий рівень попиту. Цей фактор дуже впливає на ціноутворення ювелірних виробів. Не буду заглиблюватися в цей процес, розрахунки і пояснювати, як працює ювелірний бізнес не тільки в Україні, а й у всьому світі, видавати якісь секрети про собівартість та інше. По-перше, вважаю, це буде некоректно по відношенню до моїх колег, інших ювелірних компаній, а по-друге, фахівці цієї сфери самі все прекрасно розуміють і погодяться, що таку модель, як у нас, могла б використовувати будь-яка інша ювелірна компанія. Це повністю реальний механізм без збитків для бізнесу. І я вважаю, нашій компанії пощастило, що це вдалося зробити першими саме нам.

- Це про той факт, що ринок розбурхав знаменитий кешбек B2B Jewelry? Багато хто вважає кешбек в 104% абсурдом. Як працює така "система заохочень"?

- Ми намагаємося не використовувати формулювання "система заохочень", правильно буде сказати, що ми розробили план підтримки клієнта. Всім відомо, що абревіатура "В2В" - це "бізнес для бізнесу".

Так, ми дійсно повертаємо такий відсоток своєму покупцеві, і 104% - це не межа. У B2B Jewelry розроблена система нарахувань і виплат, все залежить від придбаного виробу або подарункового сертифіката на придбання ювелірних виробів. 

Як це працює. Припустимо, ви купуєте обручку із золота 585-ї проби або срібний браслет 925-ї проби. А протягом року отримуєте повернення витрачених коштів, та ще й з плюсом. Звичайно, чим більша сума покупки, тим вище цей плюс. Щотижнева прибутковість приблизно від 2 до 3,5%, - пояснює Гонта. - На бірці наших ювелірних виробів - дві суми. Перша - це ціна, а друга - сума бонусів, які протягом року будуть нараховуватися вам на банківську карту.

Якщо купуєте сертифікат, то протягом року отримуєте бонуси на вашу банківську картку - всього 52 платежі. А через рік отоварюєте сертифікат у мережі наших ювелірних магазинів. В принципі, можна отоварити в будь-який момент, але після цього бонуси перестають накопичуватися. 

Прошу не плутати це з якимись акціями або облігаціями, це подарунковий сертифікат, який ви можете обміняти на вподобані вироби в нашому магазині. Систему подарункових сертифікатів використовують багато компаній, будь то одяг, косметика, парфумерія, послуги і т. д. 

Хочу підкреслити, що ми ніяк не порушуємо закон, все чесно і реально. Просто ми відійшли від класичної моделі ювелірного ринку - ціноутворення і взаємодії з покупцями. А все нове, як ви знаєте, часто викликає опір або недовіру. Але ми нікого не примушуємо, не втягуємо, немає ніякої пропаганди і обману. B2B Jewelry не нав'язує кешбек, це вибір покупця - просто купити прикрасу і піти або підключитися до бонусної системи компанії, носити наш ювелірний виріб і отримувати бонуси. Я вважаю, це нормальна практика - хтось надає знижки покупцям до 80% на свої вироби, хтось пропонує купити два за ціною одного і т.д., а компанія B2B Jewelry дає бонуси - кешбек. Це наше рішення, отже, ми можемо собі це дозволити. 

- Тобто це такі маркетингові інструменти?

- Я б сказав, це успішні маркетингові інструменти, які тепер допомагають заробити й іншим людям. Наша ідея виявилася настільки плідною, що сьогодні компанія відкриває більше сорока магазинів щомісяця. У нас працюють ювеліри-професіонали з великої літери. І частина цієї команди разом з нами вже майже 20 років, за що я їм дуже вдячний. У 2019 році ми відкрилися в кожному обласному центрі України, а в 2020-му плануємо магазини і в кожному райцентрі, - ділиться власник мережі B2B Jewelry.

 

"Давайте всі жити в достатку"

- Зараз наша країна знову переживає непростий час. Гривня нестабільна, прогнози економістів невтішні. Раз у раз чути про тиск силовиків на бізнес, про нечесну конкуренцію. Як справляєтеся з цим?

- Знаєте, я в ювелірному бізнесі 20 років, і за цей час стільки всього було, що і наступні кризи нам не складно буде пережити всім разом, - упевнений Микола Петрович. - Наприклад, я вважаю, що конкурент -неправильне слово. Не знаю, що таке конкуренти. У нашому проекті немає конкурентів, тільки партнери. Навіщо боротися? Просто давайте всі жити в достатку. Ми всіх закликаємо до співпраці і партнерства! І я впевнений, що всі ми можемо знайти в цьому проекті велику користь один для одного. На даний момент ми вже співпрацюємо з багатьма вітчизняними виробниками ювелірних виробів, допомагаємо їм реалізувати продукцію в наших магазинах. А зміцнившись на міжнародному ринку, я вважаю, українські виробники разом з нами стануть ще успішнішими.

Як я вже говорив, наша компанія ніколи не виходить за рамки правового поля, отже, ніяких проблем від влади або тиску силовиків нам чекати нема звідки. Ну і моє внутрішнє світовідчуття не дає мені права підвести моїх партнерів, Я відчуваю особисту відповідальність перед кожним з наших клієнтів і буду продовжувати працювати на благо учасників нашого проекту. Тим більше у нас зараз ще одна амбітна мета - відкрити магазини B2B Jewelry в 30 країнах світу, яка буде реалізована найближчим часом. 

- Аналогів проекту B2B Jewelry в Україні немає. Це і є ключ успіху?

- Спочатку, ми просто хотіли вивести бізнес на новий рівень. Проте з запуском проекту стали відбуватися якісь чудеса, - очі Миколи Петровича теж загоряються від цих спогадів: - Учасники проекту стали змінюватися, отримуючи фінансову незалежність, а від цього і справжню ейфорію. І коли я бачу таких щасливих людей, то теж отримую задоволення. Ключ успіху швидше за все в тому, що ти ставиш мету не особистого, так би мовити, збагачення до непристойності, а спільної фінансової незалежності і успіху зі своїми партнерами, які тебе підтримали.

 

 

Новости по теме: Человек года